Hej igen!
Ser nu att det var ett tag sen jag skrev här. Livet rullar på och det gör även magen. Blir inte klok på att ännu inte fått en färdig diagnos eller behandling. Hade ännu ett skov i februari. Har lagt om kosten och försöker lyssna på magen och ta det lugnt när den säger ifrån.
Har börjat kartlägga mina skov och vad som eventuellt orsakat dom i mitt fall. Har kommit fram till att varje försämring har varit i samband med förkylning/influensa och besök hos tandläkaren. Blir dock sällan sjuk så de flesta har inträffat i samband med tandlagningar hos tandläkaren.. Tog upp detta med en läkare på magmottagningen jag går till och han sa att det inte alls påverkar magen till inflammatorisk aktivitet.
Var återigen till min tandhygienist som rensade och 2 dagar senare hade jag blödningar från tarmen. Detta höll i sig i 2 veckor och har nu slutat även om jag känner att det ligger och pyr. Brydde mig inte om att åka in då det inte var några större mängder. Gjorde dock ordentligt ont i magen på de vanliga ställena när man konstaterat inflammation.
Nu egentligen till min fråga. Ni som har tarmsjukdom reagerar ni likadant?
Närmast jag annars kan komma på är att jag har någon form av kortisolbrist. Kanske inte ens en tarmsjukdom? Snarare att min tarm reagerar på detta viset när något yttre skadar kroppen? Jag menar man har inte kunnat se från de kanske 30 prover man tagit från tarmen vilken typ av sjukdom det rör sig om och man har även sagt att tarmen har reparerat sig ovanligt snabbt efter inrättande av kortison.
Lite tankar så här på natten. Men försöker se lite objektivt på saken och om man även inriktar sig på fel saker och/eller symtom.
Tack för nu och hoppas på svar