2015-03-13, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Kanonsäsong i år tycker jag. Duktiga matlagare och bra jury. Skönt att slippa idioten Morberg. Hoppas på skjortförsäljaren som segrare.
Jepp, jag håller med dig helt å fullt. Förutom vem jag håller på av de återstående. Skjorthandlaren från Stureplan gav mig enorma Överklassnytt-vibbar första gången jag såg honom intervjuas. Överklassnytt (Hey Baberiba-sketchen) mindes jag tydligt men trodde inte det fanns folk som seriöst såg ut så när de pratade - när jag såg den här matlagaren så var det första gången. Jag håller på skånskan, tycker hon verkar sympatisk, ödmjuk och blir bättre för varje program.
Citera
2015-03-13, 21:19
Medlem
Cohibas avatar
Storstilat och chevalereskt av Ludvig att bjussa Sandra på mangon och avocadon hon glömt. Hoppas han vinner efter det, men han arslar nog bort allt i nåt mindre välbetänkt experiment. Verkar ju dock kunna laga mat riktigt bra, när det sitter.

Otroligt mycket bättre omgång än förra årets. Var hade ichtyologen Amir hamnat i årets upplaga? 11:a?
Citera
2015-03-14, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cohiba
Storstilat och chevalereskt av Ludvig att bjussa Sandra på mangon och avocadon hon glömt. Hoppas han vinner efter det, men han arslar nog bort allt i nåt mindre välbetänkt experiment. Verkar ju dock kunna laga mat riktigt bra, när det sitter.

Otroligt mycket bättre omgång än förra årets. Var hade ichtyologen Amir hamnat i årets upplaga? 11:a?

Tror inte att någon av förra årets deltagare hade tagit sig speciellt långt i årets tävling. Förra året var det rätt tråkiga deltagare så nivån har höjts rejält, alla är väldigt duktiga.
Citera
2015-03-14, 23:11
Medlem
.Mortimer.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cohiba

Tror inte någon från förra säsongen hade tagit sig vidare från slutaudition i årets upplaga, om de ens tagit sig dit. Hoppas Ludvig tar hem det hela nu. Mina tidigare favoriter Frida och Filip lyckades ju tyvärr slå ut sig själva alldeles för tidigt. Både Susanna och Sandra borde åkt tidigare.
Citera
2015-03-15, 20:17
Medlem
tuffkatts avatar
Snygg syster Fredrik hade, hon i brun-beige klädsel i senaste avsnittet. Någon som har namnet?
Senast redigerad av tuffkatt 2015-03-15 kl. 20:31.
Citera
2015-03-18, 21:05
Medlem
Oddballs avatar
Märkligt när elimineringstävlingen är mycket svårare än "vanliga" tävlingen. Tror den korthåriga kvinnan hade kört i diket rejält om hon varit tvungen att delta i elimineringen - hennes finlir är inget att hänga i julgranen...
Citera
2015-03-18, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Mortimer.
Tror inte någon från förra säsongen hade tagit sig vidare från slutaudition i årets upplaga, om de ens tagit sig dit. Hoppas Ludvig tar hem det hela nu. Mina tidigare favoriter Frida och Filip lyckades ju tyvärr slå ut sig själva alldeles för tidigt. Både Susanna och Sandra borde åkt tidigare.

Det roliga med förra årets audition var att Susanna var med i slutkvalet. Och föll i en konkurrens som var mycket lägre. Visst övning ger färdighet, men att hon skulle bli en sådan mycket bättre kock så att hon klarar sig till semifinal i en mycket tuffare sässong, på bara ett år känns ytterst ytterst tveksamt. Det tycks bevisa att producenterna har lika stor makt i utagningen som domarna och förra året var det den etniska säsongen. I och för sig ingen jätteskräll att det förhåller sig så, men ändå lite tråkigt att få det skrivet på näsan.

Synd att Fredrik åkte ut, nu hoppas jag på Ludvig. Tror dock Sandra tar det tyvärr. Inget att klaga på, men inget att gilla Heller. Hon känns så otroligt färglös.
Citera
2015-03-18, 21:18
Medlem
irrblosss avatar
Tyckte dagens elimineringstävling var riktigt bajsnödig och dessutom tråkig.
Citera
2015-03-18, 21:21
Medlem
RationalRat2.0s avatar
Man får väl bara konstatera att det var rätt person som fick lämna, det känns som att han passerat obemärkt några gånger och slingrat sig igenom denna tävling tack vare sin karisma. Har ett flertal gånger uppvisat bristfällig erfarenhet och rutin, vilket ikväll blev tungan på vågen.

Gillar den killen, skön stil. Urstockholmare är han också.

Sandra är förövrigt vrålsnygg.
Citera
2015-03-18, 23:26
Medlem
Tråkigt att Fredrik åkte. Nu håller jag också på Ludde, men jag tror att vinnaren avslöjades tidigare i tråden?

Förmodligen är jag mansjauvinist. I nästan alla säsonger har mina favoriter varit män
Citera
2015-03-18, 23:45
Medlem
Fredrik är en jävla grym personlighet. Hoppas vi får se mer av honom.
Citera
2015-03-19, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Fredrik är en jävla grym personlighet. Hoppas vi får se mer av honom.

Ja, det är sällan en så trevlig och skön men samtidigt ödmjuk person är med i TV. Det är väl det som är det bästa med det här programmet. Att man slipper alla ADHD typer med narcissistiska drag som brukar bråka om uppmärksamheten i rutan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in