2015-03-17, 16:07
Medlem
klinger75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Fy satan vilket fult vardagsrum... Väldigt märkligt också med en sovalkov bakom glasvägg. Det är nog lite "antingen eller"-varning på den, hittar man rätt köpare blir de säkert lyriska.

Lägenhet är helt klart udda , men jag tycker att glasväggen är en kul lösning istället för en solid vägg
Citera
2015-03-17, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinger75
Lägenhet är helt klart udda , men jag tycker att glasväggen är en kul lösning istället för en solid vägg

Känner spontant att det såg fult ut, särskilt med de där gardinerna. Men alltså vad fyller glasväggen för funktion, det ljudisolerar inget, det döljer inget och gardinerna hänger där för att de vill dölja sängen. Glasväggen känns totalt onödig. Effekten av glaset ger väl lite känsla av rumsdefinition och ett försök att få det lite mer stylat än en vanlig gipsvägg. Känns lite för mycket "kontorslandskap" som det såg ut nu tycker jag.
Citera
2015-03-17, 16:53
Medlem
Chronicals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Känner spontant att det såg fult ut, särskilt med de där gardinerna. Men alltså vad fyller glasväggen för funktion, det ljudisolerar inget, det döljer inget och gardinerna hänger där för att de vill dölja sängen. Glasväggen känns totalt onödig. Effekten av glaset ger väl lite känsla av rumsdefinition och ett försök att få det lite mer stylat än en vanlig gipsvägg. Känns lite för mycket "kontorslandskap" som det såg ut nu tycker jag.

8 mm lamellglas har jättebra ljudisolering. Fullt i klass med gipsvägg. Decibel 25-28 klass.
Citera
2015-03-17, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chronical
8 mm lamellglas har jättebra ljudisolering. Fullt i klass med gipsvägg. Decibel 25-28 klass.
Ja men det finns ingen dörr, inte vad jag kommer ihåg sist jag kollade på bilden. Ljud studsar även mer på en glasvägg än en "mjukare" vägg med olika tavlor och föremål på.
Citera
2015-03-17, 17:14
Medlem
11xx22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Ja men det finns ingen dörr, inte vad jag kommer ihåg sist jag kollade på bilden. Ljud studsar även mer på en glasvägg än en "mjukare" vägg med olika tavlor och föremål på.

Jodå finns en dörr men den vätter mot hallen (syns på en av bilderna).

Håller med att det inte är så vackert men att göra extra sovrum "längst bak" i vardagsrummet är inte helt ovanligt. De lösningar jag har sett innan har dock haft ljusinsläpp högst upp bara. Hel glasvägg känns litet udda men kanske enklare och billigare att fixa än en vägg?
Citera
2015-03-17, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 11xx22
Jodå finns en dörr men den vätter mot hallen (syns på en av bilderna).

Håller med att det inte är så vackert men att göra extra sovrum "längst bak" i vardagsrummet är inte helt ovanligt. De lösningar jag har sett innan har dock haft ljusinsläpp högst upp bara. Hel glasvägg känns litet udda men kanske enklare och billigare att fixa än en vägg?

Japp, jag kollade nu och jag hade missat dörren som antagligen sitter i en helt vanlig vägg. Gjorde ont i ögonen igen när jag kollade på lägenheten. Aprikos färg i den där flammiga målningstekniken är väl 80-tal vad jag vet? kanske början på 90-tal. Köket var enkelt och har potential, skulle ändra lite väggfärg, gillar inte det blanka golvet och kaklet hade gärna fått vara en annan färg, men varför i hellskotta lägger man in en sån ful hallmatta i köket? Jag har inget emot såna hallmattor och vill inte såra någon som har sådana men jag gillar dom inte om man diskuterar inredning.
Citera
2015-03-17, 17:42
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinger75

På ett sätt är det säkert smidigt, om man drar undan gardinerna så har man dagsljus och sådär. Men det hjälps inte att jag tycker att det är väldigt fult. Som någon skrev så känns det lite som ett kontorslandskap, glasväggen in till konferensrummet eller något sånt. Jag skulle inte vilja ha så i hemmet. Men det är väl svårt att få sånt där riktigt bra.
Citera
2015-03-17, 17:49
Medlem
pyttefnaxs avatar
Inte så hemskt udda förutom att jag gillade det skarpt. Om jag hade pengar..

http://www.svenskfast.se/hus/vastra-gotaland/sotenas/kungshamn/kungshamn/nygatan-25/89240

Pricken över i't var att dom har en vf1000r som prydnad, det kan inte ha befolkats av dåligt folk då.

edit; hittade en trådvärdig: http://w4.objektdata.se/pregen/438/OBJ29912_1363871438/Hemnet.htm "Helrenoverad fastighet", det står iofs inte när den helrenoverades.
Senast redigerad av pyttefnax 2015-03-17 kl. 17:56.
Citera
2015-03-17, 18:22
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Undrar om fåren ingår? http://www.hemnet.se/bostad/gard-6rum-haninge-tungelsta-haninge-kommun-soderbyvagen-54a-6601543

7,5 miljoner, är inte det lite dyrt så långt ute på landet? Ok, det ingår 5 ha mark, men det är en fårhage och en del i en stenig kulle, inte så mycket att hurra för.
Citera
2015-03-17, 20:44
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
Inte så hemskt udda förutom att jag gillade det skarpt. Om jag hade pengar..

http://www.svenskfast.se/hus/vastra-gotaland/sotenas/kungshamn/kungshamn/nygatan-25/89240

Pricken över i't var att dom har en vf1000r som prydnad, det kan inte ha befolkats av dåligt folk då.

edit; hittade en trådvärdig: http://w4.objektdata.se/pregen/438/OBJ29912_1363871438/Hemnet.htm "Helrenoverad fastighet", det står iofs inte när den helrenoverades.
Riktigt nice, all furu går ju att fixa. Snygg och enkel lösning där de trollar bort de fula benen/sladdarna på skrivbordet.
Citera
2015-03-17, 21:36
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
7,5 miljoner, är inte det lite dyrt så långt ute på landet? Ok, det ingår 5 ha mark, men det är en fårhage och en del i en stenig kulle, inte så mycket att hurra för.

Det där är väl ganska "nära" stan om man betänker att det ingår en del mark? Gårdar med mark brukar vara svindyra om de ligger inom hyggligt pendlingsavstånd till Stockholm (då inkluderar jag inte typ Enköping, utanför Uppsala etc.). Många har blivit galna i sina drömmar om en hästgård och liknande, så det känns som att priserna har skenat. Har sett väldigt uppblåsta priser i exempelvis Sigtuna och däromkring också.
Citera
2015-03-18, 18:14
Medlem
CarolynHaxs avatar
Damen ingår: http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-2rum-ostermalm-stockholms-kommun-grev-turegatan-8,-5-tr-7031775

Målaren ingår: http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-3rum-tullinge-botkyrka-kommun-tullingebergsvagen-23-6938415
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in