2015-03-18, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Just det som är problemet, det finns ingen lösning att ändra fjädringen eller hur sikte ska fungera med en kanon som kräver vridning av hela vagnen.

jag tror de är lata bara

td'n vrider hela vagnen redan nu.. bara låsa fast den till pipan ...sen fjädringarna på vanliga vagnar rör sig ju i gupp.. och sånt. som helt programmeringsn00b känns det bara som en tidsfråga, om man är villig att försöka
Citera
2015-03-18, 06:45
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
jag tror de är lata bara

td'n vrider hela vagnen redan nu.. bara låsa fast den till pipan ...sen fjädringarna på vanliga vagnar rör sig ju i gupp.. och sånt. som helt programmeringsn00b känns det bara som en tidsfråga, om man är villig att försöka

Ja, det vore väl bara att sätta "siktesvinkeln" till typ noll? För vagnar med väldigt liten möjlighet att vinkla kanonen typ Sturer Emil flyttar sig ju runt allt eftersom så hela vagnen kommer "rätt"?

Dock måste nog 103an ha ett jävligt snabbt sikte, ska man exempelvis jaga en scout som ränner runt på ett öppet fält så blir det ju en hel del flyttande i sidled...
Citera
2015-03-18, 07:44
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Just det som är problemet, det finns ingen lösning att ändra fjädringen eller hur sikte ska fungera med en kanon som kräver vridning av hela vagnen.

Enligt Rita finns det inga hinder för dom att stoppa in Stridsvagn S, om man bortser från att den ligger utanför det tidsspann som WoT spänner över.

EDIT// WoT spänner tydligen ända till 1970 så 103:an vore helt logisk, men Rita skriver så här på bloggen om de svenska pappersmodellerna:

Citat:
"As with the vehicles in the last part its sort of hard to say if we will actually see any of these tanks in the game or not. None of them have any tech that would be too advanced for WoT but they are all past the WoT timeline which ends in 1970 "

Och UDES 14 som det pratas om har ju samma system som 103 när det gäller att vända hela vagnen eller elevera den.

http://ritastatusreport.blogspot.nl/2015/03/swedish-tanks-part-23-udes-part-2.html
Senast redigerad av Grishnac 2015-03-18 kl. 07:50.
Citera
2015-03-18, 09:30
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
som gamal sjöbuse vill jag spela fartyg

open elelr closed beta? jag vill ha en key finns det nån länk?

Stängd som en pryd nunna just nu. Jag behövde dra lite i mina kontakter på WG för att få ut ett closed beta konto på det. Helt ok, endast japaner och amerikaner änsålänge och kollar man snabbt så har amerikanernas techtree bra mycket mer gottigottgott än vad japanerna har för närvarande. Ryssarna har endast en guldbåt, men man kan inte handla guld i betan. Amerikanerna verkar ha såna däringa carriers så man kan skicka flygplan vilket lär vara rejält ballt, men jag har inte tagit mig förbi Tier 1 ännu, bara kört 1 match i amerikanska och 1 i japanska.
Citera
2015-03-18, 10:48
Medlem
Ace Venturas avatar
Såg en videosnutt med AMX30 prot och AMX 30b. Nya franska tier IX/X meds. Såg skoj ut men hur kommer de in i techträdet? Skall de ersätta Lorren/Bat Chat eller ska grenen dela sig i två på slutet? Någon som vet?

Är det några andra nya högtiersvagnar på väg i 9.7? (Orkar inte leta runt så jag slänger ut frågan här istället).

Citat:
Ursprungligen postat av frange
Ja, det vore väl bara att sätta "siktesvinkeln" till typ noll? För vagnar med väldigt liten möjlighet att vinkla kanonen typ Sturer Emil flyttar sig ju runt allt eftersom så hela vagnen kommer "rätt"?

Dock måste nog 103an ha ett jävligt snabbt sikte, ska man exempelvis jaga en scout som ränner runt på ett öppet fält så blir det ju en hel del flyttande i sidled...

Känns inte som en vinnare om man tänker så faktiskt. Som du säger.... jaga en ELC eller liknande över ett öppet fält kommer ju att vara helt omöjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Ni som lirat onlinespel tidigare. Hur länge brukar sådana här "lyckade" spel leva (och utvecklas)?
Fortfarande nyfiken på ett svar.
Citera
2015-03-18, 12:46
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Såg en videosnutt med AMX30 prot och AMX 30b. Nya franska tier IX/X meds. Såg skoj ut men hur kommer de in i techträdet? Skall de ersätta Lorren/Bat Chat eller ska grenen dela sig i två på slutet? Någon som vet?
Sprang på svaret själv. Trädet delas efter AMX13 90.

Orkar man köra in 200.000 xp:s i 13 90 en vända till? Hmm....
Citera
2015-03-18, 14:27
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Sprang på svaret själv. Trädet delas efter AMX13 90.

Orkar man köra in 200.000 xp:s i 13 90 en vända till? Hmm....

13 90 som är en av spelets roligaste vagnar att grinda solo? Svaret är ja. Jag har självklart redan stängt av crewexp på den och farmar den så mycket jag orkar/hinner.. Men det är lite jobbigt just nu då jag har så förbannat mycvket tanks att grinda.

edit: Hade du varit i en klan (AP-5, hinthint!) så hade du haft informationen för ett tag sen
Senast redigerad av Salorm 2015-03-18 kl. 14:29.
Citera
2015-03-18, 14:28
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Fortfarande nyfiken på ett svar.

Sålänge utvecklarna gör så det händer nya spännande saker och utvecklar spelmotorer osv så lever spelet. Sen kommer det finnas entusiaster som aldrig lämnar, men det kan hålla hur länge som helst sålänge det utvecklas.
Citera
2015-03-18, 16:52
Medlem
Skelets avatar
Citat:

Bara plogen fungerar så man kan gräva ner sig.

http://www.youtube.com/watch?v=MiWCpIJ5dBw&sns=em har väl alla kikat på.
Citera
2015-03-18, 21:46
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Stängd som en pryd nunna just nu. Jag behövde dra lite i mina kontakter på WG för att få ut ett closed beta konto på det. Helt ok, endast japaner och amerikaner änsålänge och kollar man snabbt så har amerikanernas techtree bra mycket mer gottigottgott än vad japanerna har för närvarande. Ryssarna har endast en guldbåt, men man kan inte handla guld i betan. Amerikanerna verkar ha såna däringa carriers så man kan skicka flygplan vilket lär vara rejält ballt, men jag har inte tagit mig förbi Tier 1 ännu, bara kört 1 match i amerikanska och 1 i japanska.
Om du får möjlighet att bjuda in andra så får du gärna hojta till.

Citat:
Ursprungligen postat av Skelet
Bara plogen fungerar så man kan gräva ner sig.
Skulle va lattjo men med 40mm frontpansar skulle rätt många vagnar kunna övermatcha.
Citera
2015-03-18, 22:21
Medlem
Kebabsugers avatar
jag kommer ju köpa vk b igen, fan en maus i tier 9, med e100 pipa
Mauschen kommer sääkert äga 1on1 mot maus, iofs så har den bara 2000 hp
Citera
2015-03-18, 22:42
Medlem
knypplarNs avatar
Citat:
Skulle va lattjo men med 40mm frontpansar skulle rätt många vagnar kunna övermatcha.
Vagnen skulle bli minst sagt trollig. Antingen blir den övermatchad eller så är det autobounce pga av överplåten/takets vinkel. Immun mot meds, autopennad av TDs och heavies.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in