2015-03-17, 09:29
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Det viktigaste är nog att skilja politik från religion, så kan de religiösa få skrika bäst de vill när de saknar juridisk makt.

Men samtidig som denna skenhelighet förespråkar du själv teokrati.
Citera
2015-03-18, 00:01
Medlem
Professor.Wers avatar
Svenska staten skall vara sekulär. Vilket gör gudomliga lagar omöjliga. Att vilja införa sharialagar är att attackera det sekulära samhället. Inte nog med det: sharialagar går i många fall helt emot de grundläggande värderingar som samhället vilar på.
Citera
2015-03-18, 11:20
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ismail
Den här shejken förklarar varför Hadithen om Aishas äktenskap inte är trovärdig:

https://www.youtube.com/watch?v=sGOyEt5szM0
jaha, ska jag då svara genom att lägga upp femtio länkar till imamer som förklarar att hadithen ÄR trovärdig? Eller kan du sluta slänga lögner i ansiktet på mig?
Citera
2015-03-18, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Det är för övrigt fel att betrakta detta i termer av pedofeli. Det handlar om ett föråldrat synsätt. Ett synsätt som kan och bör förändras. Barn giftes ännu bort i muslimska kulturer, pga detta synsätt. Islam måste reformeras och det finns en minoritet av muslimer som inser detta. Du verkar vara en del av den förnekande struktur som förhindrar detta. Utvecklas!!!

Anledningen att muslimerna gifter bort sina barn är pga fattigdom.
Denna videon har kastats på mig för att visa barnäktenskap i yemen: https://www.youtube.com/watch?v=c6U2nrRJ4HU
Lyssnar man på dem säger de dock att deras problem är pga fattigdom.
Samma anledning gör att barn gifts bort i andra länder, även icke-islamska länder såsom Nepal. Flest barnäktenskap i världen sker för övrigt i Indien, där 18% av flickorna gifter sig före 15 års ålder.
Citera
2015-03-18, 12:43
Medlem
Citat:
Denna videon har kastats på mig för att visa barnäktenskap i yemen: https://www.youtube.com/watch?v=c6U2nrRJ4HU
Samma anledning gör att barn gifts bort i andra länder, även icke-islamska länder såsom Nepal. Flest barnäktenskap i världen sker för övrigt i Indien, där 18% av flickorna gifter sig före 15 års ålder.

Det finns många fattiga sekulariserade europeer, men har aldrig hört talas om något barnäktenskap i de fallen..
Citera
2015-03-18, 14:02
Medlem
Ismails avatar
Citat:
jaha, ska jag då svara genom att lägga upp femtio länkar till imamer som förklarar att hadithen ÄR trovärdig? Eller kan du sluta slänga lögner i ansiktet på mig?
Min poäng är att Hadithen om Aishas äktenskap inte är autentisk för vissa muslimer (tex den shejken jag visade dig). Sen finns det tyvärr vissa shejker som anser att Hadithen är autentisk som tex denna: video. Barngifte sker pga av dessa Hadither, tyvärr.

Citat:
Det finns en hel del hadither som vissa (sunni eller shia) anser inte trovärdiga. Det förtar inte det faktum att många anser de vara en del av religionen. Personligen anser jag att såväl hadither so sharia är mänskliga skapelser för att förtrycka befolkningen. Kanske du håller med mig där?
Japp, jag håller med dig där.

Citat:
Jag frågade tidigare: tror du Muhammed red på en häst till månen och klöv den med sitt svärd. Du svarar inte, vilket får mig att inse att du tror på detta. Det är ju intressant. Men du tror inte på Aishas egna ord. Nåja, man väljer själv sin salighet.
Nej, det tror jag inte på.
Senast redigerad av Ismail 2015-03-18 kl. 14:11.
Citera
2015-03-18, 15:07
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Det vanliga, repetetiva rökridå-skapande: "Det har inget med islam att göra" och "dom andra gör det också".
Citera
2015-03-18, 15:10
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ismail
Min poäng är att Hadithen om Aishas äktenskap inte är autentisk för vissa muslimer (tex den shejken jag visade dig). Sen finns det tyvärr vissa shejker som anser att Hadithen är autentisk

Det är knappast nån hemlighet att islam är en förvirrat och bråkig religion, och din slingre-retorik ökar bara på detta.
Citera
2015-03-18, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Det är knappast nån hemlighet att islam är en förvirrat och bråkig religion, och din slingre-retorik ökar bara på detta.
Citera
2015-03-19, 12:00
Medlem
Citat:
Du behöver inte anstränga dig för min del, du kan inte provocera mig med sånt där.
Du är ett praktexempel på narcissism

Du fattar aldrig att det är dina islam-missions-strävanden som kritiseras eftersom du visar alla tillgängliga tecken på att uppfylla diagnoskriterierna för NPD.
Du förtjänar sannerligen ett diplom från Saudiarabien för hängivet shariabfrämjande
Senast redigerad av Stofil-x 2015-03-19 kl. 12:03.
Citera
2015-03-19, 12:04
Medlem
Roger Rabbits avatar
Citat:

Kanske är det mest pga fattigdom de gifter bort barnen i så tidig ålder, men de rättfärdigar fortfarande handlingarna med religionen, det är det som gör det "ok". Kunde den perfekte profeten knulla på ett barn så är det självklart att alla andra kan göra det också. Tag bort den tron och ersätt den med lite sunt förnuft så är det inte längre ok att sälja bort sin dotter till en gammal äcklig gubbe.
Citera
2015-03-19, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stofil-x
Du är ett praktexempel på narcissism

Du fattar aldrig att det är dina islam-missions-strävanden som kritiseras eftersom du visar alla tillgängliga tecken på att uppfylla diagnoskriterierna för NPD.
Du förtjänar sannerligen ett diplom från Saudiarabien för hängivet shariabfrämjande

Märkligt att de flesta av dina inlägg handlar om mig.

Du slår nog hastighetsrekord i att hamna på min ignoreralista.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in