Citat:
Ursprungligen postat av
grelin1999
Det finns berättelser som finns nedtecknade om Mohammed (s.k. hadiths)... Vissa saker säger emot andra saker.
Men det du säger står däremot inte i nån hadith.
Här har du några hadither som berättar samma sak som jag:
Citat:
"När profeten gifte sig med Aisha var hon väldigt ung och ej redo för att fullborda äktenskap." al-Tabari vol. 9 pg. 128
Sahih Bukhari, 7:62:88
"Profeten skrev äktenskapskontrakt med Aisha när hon var 6 år gammal och fullbordade sitt äktenskap med henne när hon var 9 år och hon stannade hos honom i 9 år."Sahih Muslim, 8:3310
"Allahs apostel gifte sig med mig när jag var 6 år gammal och jag släpptes in i hans hus när jag var 9 år."Sahih Bukhari, 8:151
"Jag brukade leka med dockor i Profetens närvaro. Mina lekkamrater brukade vara hos mig, men när Allahs apostel kom hem till oss brukade de gömma sig. Profeten brukade då ropa på dem, att de skulle komma och leka med mig."Sahih Bukhari, 5:58:234
"Profeten förlovade sig med mig när jag var en flicka på 6 år. Vi färdades till Medina och bodde hos Harith Kharzraj. Då blev jag sjuk och mitt hår föll av. Senare växte mitt hår ut igen och min mor, Um Ruman, kom till mig när jag lekte i gungorna med några andra flickor. Hon ropade på mig, och jag gick till henne, utan att veta vad som väntade mig. Hon tog mig i handen och gjorde så jag stod i dörröppningen till huset. Jag kunde inte andas, och när jag fick andan tillbaka tog hon vatten och skrubbade mitt ansikte och huvud. Sedan tog hon in mig i huset. Inne i huset fanns några Ansari-kvinnor, som sade: 'Bästa önskningar och Allahs välsignelse.' Min mor lämnade mig till dem, och de förberedde mig för äktenskap."