2015-03-13, 13:53
Medlem
Aerosol-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braxisstarman
Tog du alla tre på en gång?
Hur lång tid tog det innan du fick effekt?

1 timma tog det Yes alla tre direkt. Duktigt speedad bra länge vart man.
Citera
2015-03-13, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aerosol-
1 timma tog det Yes alla tre direkt. Duktigt speedad bra länge vart man.

Hur har det gått idag då?
Har du prövat Metamina? Det är ju snabbare. Jag får hem Metamina på Mån.
Citera
2015-03-13, 21:07
Medlem
Aerosol-s avatar
Citat:
Hur har det gått idag då?
Har du prövat Metamina? Det är ju snabbare. Jag får hem Metamina på Mån.

Ah det är bättre eftersom det är snabbverkande, dock lär du fylla på ofta.
Tog inge cs idag. Vilar från det nu ett tag.
Citera
2015-03-16, 21:15
Medlem
Har en fråga till er med kunskap om just Elvanse.

Om man avstår från att ta medicinen under 3 veckor, för att sedan gå tillbaka till medicineringen, finns det chans att effekten slutar verka?
Citera
2015-03-17, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FaithNoMore
Har en fråga till er med kunskap om just Elvanse.

Om man avstår från att ta medicinen under 3 veckor, för att sedan gå tillbaka till medicineringen, finns det chans att effekten slutar verka?

Nej. Din tolerans kommer försvinna och en mindre dos kommer ge mycket bättre effekt än om du hade tagit den länge. Nästan som första gången du tog det, alltså eufori och hela tjacksvängen.
Citera
2015-03-17, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rufflebutt
Nej. Din tolerans kommer försvinna och en mindre dos kommer ge mycket bättre effekt än om du hade tagit den länge. Nästan som första gången du tog det, alltså eufori och hela tjacksvängen.

Nu får jag det utskriven av min läkare för min adhd, inte att jag knarkar på det.
Citera
2015-03-17, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FaithNoMore
Nu får jag det utskriven av min läkare för min adhd, inte att jag knarkar på det.

Fick du det utskrivet från början eller fick du gå igenom metylfenidat preparaten först?
Jag har sagt till min läkare att jag vill ha Elvanse för att där är så mkt biverkningar på metylfenidat, hon sa inte så mkt om det utan instämde mest på att där var mindre biverkningar.
Har två besök kvar i min utredning innan vi kommer till medicineringen.
Jag vill inte heller "knarka" på det utan vill kunna fungera bättre på jobb och hemma.
De hade en surprise Urinprov sist jag var på utredningen, där en sjuksköterska skulle vara med och se när jag pissade.
Sanslöst oförskämt! Jag har ADHD jag är inte automatiskt en pundare för det.
Kände mig aningen kränkt och irriterad, men eftersom jag vill få medicinen så höll jag käften och gjorde som de sa.
Citera
2015-03-17, 15:50
Medlem
Citat:
Fick du det utskrivet från början eller fick du gå igenom metylfenidat preparaten först?
Jag har sagt till min läkare att jag vill ha Elvanse för att där är så mkt biverkningar på metylfenidat, hon sa inte så mkt om det utan instämde mest på att där var mindre biverkningar.
Jag vill inte heller "knarka" på det utan vill kunna fungera bättre på jobb och hemma.
De hade en surprise Urinprov sist jag var på utredningen, där en sjuksköterska skulle vara med och se när jag pissade.
Kände mig aningen kränkt och irriterad, men eftersom jag vill få medicinen så höll jag käften och gjorde som de sa.
Är det fastställt att du har ADHD? Övervakat uinprov görs i princip alltid när det handlar om dessa utredningar/mediciner, det är ingenting personligt, inget oförskämt i det, det är sköterskans jobb.
Citera
2015-03-17, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av champinjonstuvning
Är det fastställt att du har ADHD? Övervakat uinprov görs i princip alltid när det handlar om dessa utredningar/mediciner, det är ingenting personligt, inget oförskämt i det, det är sköterskans jobb.

Nä det är såklart inte sjuksköterskans fel, det är sjukvårdens fel, de som bestämmer sådana här sjuka saker.

Fråga mig istället. Ursäkta har du något drogmissbruk som skulle ställa till det om du skulle få Narkotikaklassad medicin?

Alla prov jag gjort än så länge har varit full pott.
Återstår bara intervju med en nära anhörig och ett datorprov sen ska det vara klart sa min läkare idag.

Hade jag haft diskbrock hade de skrivit ut Tramadol utan något urinprov. Har en polare som fått Tramadol utskrivet i massa år, och blev riktigt beroende av dem. Han har aldrig gjort ett uriprov och den killen har tagit alla droger som finns på denna planeten.

Benso skriver de ut om du är lite flygrädd eller har ångest utan urinprov.

Varför göra det mer komplicerat?
Då ska de banne mig börja drogtesta alla som får någon typ av narkotikaklassad medicin utskrivet. Varför ska man särbehandla folk med ADHD? Har de inte redan blivit tillräckligt särbehandlade i sina liv??

Och om jag var positiv på Cannabis t.ex. Vad spelar det för roll? Jag behöver väl ändå min medicin.
eller vi kanske ska börja neka brukare andra rättigheter som "normala" medborgare har?

Jävla översittarsamhälle!
Citera
2015-03-17, 21:37
Medlem
kan man sniffa elvanse eller är det bara oralt som gäller?
Citera
2015-03-17, 22:01
Medlem
Citat:

Om du fortfarande är under utredning kommer du med största sannolikhet inte få Elvanse från första början, de kommer antingen ge dig Conserta eller Ritalin, om det inte funkar kommer du få byta till Elvanse eller någon annan amfetamin preparat.

Jag behövde inte göra någon urin prov, fick min diagnos via en Psykolog sedan träffa jag en läkare och efter en kort beskrivning om vad Conserta är skrev han ut det, funkade hur bra som helst i ca 6 månader, sedan fick jag jävla (konstant) tryck i skallen redan vid 27 mg. Berättade det för psykologen sedan tog han upp det med läkarn sedan bytta han ut det för mig.

Kan det vara så att du haft missbruksproblem sedan tidigare att du fick göra urinprov?
Citera
2015-03-18, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoftzoloft
kan man sniffa elvanse eller är det bara oralt som gäller?

Endast oralt, då lisdexamfetamin är dexamfetamin bundet till aminosyran Lysin. Denna aminosyra bryts ned av en ensym som heter Trypsin i tunntarmen, och först då kan kroppen ta upp det som är över, nämligen dexamfetamin.

Folk på bluelight har blandat trypsin från tabletter med lisdexamfetamin i vatten och "klyvt" lysinet utanför kroppen, så det går att konvertera Elvanse om man vill.

Läs mer här: http://www.bluelight.org/vb/archive/index.php/t-404733.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in