2015-02-08, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Om du har vägarna förbi tidskriftsbiblioteket i Göteborg (eller annat välförsett bibliotek) så tror jag du kan kolla Göteborgstidningen och Göteborgsposten för juni 2001. Där kan du leta dig vidare till både referat från domstolsförhandlingen och också se vilken dag domen föll. Jag tror referaten från domstolen i tidningen är den mest detaljerade källan du kan finna om FUP är gallrad, men underskatta inte vad du kan hitta i domen om du ändå får fram datumet i tidningen.

Det har jag troligtvis inte men skall ha det i åtanke.

Jag vill veta om tanten är ute, vad gör gubben idag o.s.v.
Citera
2015-02-09, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persephone
(FB) Återfallsmördare

Mkt intressant. Finns en hel massa gamla fall som glömts bort.
Citera
2015-02-10, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2014-12-09
Mkt intressant. Finns en hel massa gamla fall som glömts bort.

Jag skulle gissa att mellan 80 och 90% av alla mordfall under 1900-talet är bortglömda och bara finns i gamla dagstidningar. Det handlar till stor del om fyllebråk och svartsjuka.
Citera
2015-02-11, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persephone
Jag skulle gissa att mellan 80 och 90% av alla mordfall under 1900-talet är bortglömda och bara finns i gamla dagstidningar. Det handlar till stor del om fyllebråk och svartsjuka.

Många fall är kanske inte så intressanta för rikspublik.. bara människor på orten som ser intresset.
Citera
2015-03-17, 20:36
Medlem
VonSilfwertryffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borghese
Vart ju ett knivmord i mitten av 90-talet där både offer och förövare var ganska unga (runt 16-18 år nånstans). Mordoffret var hemmahörande i Vallda vill jag minnas.

Japp, Gund*r Weinschenk de Am*rim som högg ihjäl P*ter H*lgesson.

BO var från Vallda/Lerkil och GM från Särö.

Dock utspelade sig händelsen i Onsala då GM var fosterbarn hos en familj där.

Har bra koll på hela händelsen, tror jag iaf, någon annan kanske orkar dra händelseförloppet den kvällen?

GM var fotbollslöfte och BO brottarlöfte, har för mig att det stod runt 5-6 personer runt dom när hugget delades ut så det var aldrig något tvivel om vad som hände.
Citera
2015-09-25, 08:45
Medlem
TheJackets avatar
Skotten i Varla minns jag mycket tydligt...kände en av sönerna i familjen. Minns Forbäckstanten med.
Har en del info om Varlamordet.
Citera
2015-10-09, 18:53
Avslutad
Kände brottsoffret som blev knivdödad i Onsala.
Mkt tragisk händelse

Både gärningsmannen och brottsoffret hade vart i luven på varann tidigare.
Dock så hade inte GM en chans mot BO i tidigare bråk utan vapen dvs.

Vart befinner sig Gm idag hade vart intressant?
Citera
2015-10-11, 02:45
Medlem
VonSilfwertryffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack-The-Ripper
Kände brottsoffret som blev knivdödad i Onsala.
Mkt tragisk händelse

Både gärningsmannen och brottsoffret hade vart i luven på varann tidigare.
Dock så hade inte GM en chans mot BO i tidigare bråk utan vapen dvs.

Vart befinner sig Gm idag hade vart intressant?

Stämmer, BO hade sällskap av äldre och större killar när han anlände hos GM som bara hade yngre killar och tjejer hos sig.
Därav kniven och GM:s "trängt djur"-agerande.

Jag hörde att GM åkte till Brasilien efter avtjänat straff och att han där gått med i nån sorts rånarliga.
Senaste uppgiften är att GM ska ha dött i Brasilien, osäkert men folk dör som flugor där i såna kretsar tydligen.

Kände båda två men tyckte om GM långt mer än BO.

Trist händelse hursomhelst :-(
Citera
2017-03-26, 15:40
Medlem
Morden i Onsala

Makarna höggs ihjäl på Sveriges guldkust

Onsalahalvön beskrivs som "Sveriges guldkust".
Här, mitt i sitt eget paradis, höggs en äldre dam ihjäl på familjens gamla gård – hennes egen släkting har erkänt sig skyldig.
– Det är lite "Morden i Midsomer"-stämning över det hela, på något vis. Midsomer är också en riktig idyll, men så sker de allra värsta tänkbara sakerna när ingen ser på, säger Lars Blom, polisinspektör som själv bor i närheten.

På 27 år har åtta människor bragts om livet i våldsdåden som gång på gång skakat om direktörsidyllen utanför Kungsbacka.

Läs om alla 8 morden här.......

http://www.expressen.se/gt/makarna-hoggs-ihjal-pa-sveriges-guldkust/
Senast redigerad av ascheberg 2017-03-26 kl. 15:43.
Citera
2018-08-23, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Skotten i Varla minns jag mycket tydligt...kände en av sönerna i familjen. Minns Forbäckstanten med.
Har en del info om Varlamordet.

Kan du dela med dig av lite info. Är mannen ute efter avtjänat straff? Vart befinner han sig idag?
Citera
2018-09-20, 15:58
Medlem
Angående dubbelmordet på det äldre paret i Onsala 1990, så är det mycket märkligt att polisen inte lyckades lösa det officiellt. "En mycket nära släkting" fick inom några år efteråt fängelse för grov misshandel av en annan "mycket nära släkting". Snubben verkade utåt sett vara helt normal, men hade en svart sida där han var totalt galen. Polisen borde såklart gjort kopplingen. Han är solklart GM här.
Citera
2018-09-20, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Angående dubbelmordet på det äldre paret i Onsala 1990, så är det mycket märkligt att polisen inte lyckades lösa det officiellt. "En mycket nära släkting" fick inom några år efteråt fängelse för grov misshandel av en annan "mycket nära släkting". Snubben verkade utåt sett vara helt normal, men hade en svart sida där han var totalt galen. Polisen borde såklart gjort kopplingen. Han är solklart GM här.

Jag har ingen uppfattning om vem du syftar på. Vad skulle motivet till dubbelmordet vara isåfall? Lever den här släktingen fortfarande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in