2025-07-07, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Fy fan, tack för att delar med dig av detta. Det går nog inte att förstå hur det var för er som fanns omkring.

Men de värsta av allt var HUR pappan hade tagit död på dottern. Då dom inte sagt allt rätt i podden som finns om onsalamorden.
Citera
2025-07-07, 16:53
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slovesl123
Men de värsta av allt var HUR pappan hade tagit död på dottern. Då dom inte sagt allt rätt i podden som finns om onsalamorden.

Åh! Den podden imponerade inte på mig innan och blir än värre om de som du säger har rena fel om något så centralt.
Citera
2025-07-07, 19:50
Medlem
Citat:
Åh! Den podden imponerade inte på mig innan och blir än värre om de som du säger har rena fel om något så centralt.
Ja dom berättar bara ca 1/4 del..
Citera
2025-07-08, 00:21
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slovesl123
Ja dom berättar bara ca 1/4 del..

Då kan man ju inte lita på podden vad gäller de andra fallen som tas upp heller, som mordet på det gamla paret 1992.

Sedan kan jag ha full respekt för att ni anhöriga kan tycka att det är skönt att inte hela världen får veta alla otäcka detaljer, men då ska de där figurerna inte utge sig för att göra en djuplodande podd. Flashback är kanske fel plats för att önska lite mer respekt för offer och lite mindre nyfikenhet och jag ska inte kasta sten i glashus för egen del heller, men just i det här fallet känns det som om jag redan vet mer än jag ville.
Citera
2025-07-10, 08:05
Medlem
Citat:
Då kan man ju inte lita på podden vad gäller de andra fallen som tas upp heller, som mordet på det gamla paret 1992.

Sedan kan jag ha full respekt för att ni anhöriga kan tycka att det är skönt att inte hela världen får veta alla otäcka detaljer, men då ska de där figurerna inte utge sig för att göra en djuplodande podd. Flashback är kanske fel plats för att önska lite mer respekt för offer och lite mindre nyfikenhet och jag ska inte kasta sten i glashus för egen del heller, men just i det här fallet känns det som om jag redan vet mer än jag ville.
Ja de är skönt att de förmildrar allt som är tufft för oss nära anhöriga.
Citera
2026-01-04, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonSilfwertryffel
Japp, Gund*r Weinschenk de Am*rim som högg ihjäl P*ter H*lgesson.

BO var från Vallda/Lerkil och GM från Särö.

Dock utspelade sig händelsen i Onsala då GM var fosterbarn hos en familj där.

Har bra koll på hela händelsen, tror jag iaf, någon annan kanske orkar dra händelseförloppet den kvällen?

GM var fotbollslöfte och BO brottarlöfte, har för mig att det stod runt 5-6 personer runt dom när hugget delades ut så det var aldrig något tvivel om vad som hände.

Jag diskuterade just detta fallet, för ett tag sedan, med några vänner.
Minns du vart i Onsala detta utspelade sig - område eller namnet på vägen, möjligtvis?
Citera
2026-06-03, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Vet du något mer om fallet med pappan som ströp sin 10-11 åriga dotter?
Han ska ha strypt henne i bilen på en parkeringsplats om jag minns rätt.
Motiv?
När hände det?

Edit: Hittade detta nu i en inforuta.
1995 En man stryper sin egen dotter i familjens bil efter bråk med dotterns mamma. Flickan dog elva år gammal och pappan dömdes till vård.
https://www.expressen.se/gt/valdsdaden-som-gackar-onsala/

Men inget om varför han ströp dottern och det är motivet som är intressant.

Finns det någon FUP för detta fallet? Vad gör mannen idag? Bor han kvar i området?
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in