Citat:
Ursprungligen postat av
Zambora
Så värst många polisutredningar handlar det inte om. Grabbarna anmäldes försvunna och efterlystes. Någon brottsutredning gjordes aldrig eftersom brott inte misstänktes. Hela tråden är uppbyggd på antaganden, spekulationer och fria fantasier. Ta te.x "överklassdamen" Fjantigt så attt man enbart skakar på huvudet. "Århundradets" massförsvinnande basunerade Skaraborg2 ut. Löjligt.
Glöm inte det viktigaste.. Var bilen midnattsblå, duvblå eller gråblå, detta har det spekulerats mycket i tråden om.. Vad bilens exakta färg har för betydelse för försvinnandet har jag inte lyckats lista ut, men S2 som lagt mycket möda på det kan kanske upplysa mig?
Dessutom har det lagts väldigt mycket tid på vad en kopp kaffe kostade 1965, löneläget och inte minst hur Göteborg såg ut 1965.
Under en period var det faktiskt så illa att det bara var Göteborg som diskuterades, så jag föreslog att tråden skulle flyttas till geografi..
Det tråkiga är att när man börjar läsa tråden från början, vilket jag gjorde, så trodde man att den skulle ge något resultat, men icke!
Det som har framkommit efter alla dessa år är att KÅJ anses vara hittad under 1986 och att det är en del personer som sett honom efter han försvann, inte heller detta kan accepteras.