Citat:
Ursprungligen postat av
Kaiser Chief
Detta undrade jag 2012. Är det dags nu, med Ebba Busch Thor? Tycker man kan få det intrycket i intervjun idag i Expressen.
http://www.expressen.se/nyheter/vilar-ett-stort-ansvar-pa-att-leda-hela-partiet/
Jag är fortfarande helt övertygad om att Kd kan kannibalisera på M och sno missnöjesröster från SD:are som tidigare inte haft ett borgerligt alternativ. Kan mycket väl innebära upp emot 10% i nästa val.
Den enda som Kd kan ta är David Kronlid som en gång lämnade Sd för moderaterna sur på grund av, förbigången av sin fru. Kanske han blir Kd igen vilket han antagligen föddes till.
Några Sd;are i övrigt lär inte gå till KD jag tror de kan få en halv procent av andra borgerliga partier men de som en gång gjorde dem stora det var pensionärerna.
Pensionärerna når man inte med en jänta, Ebba Bush, utan med en gubbe som Alf Svensson. Han hade en mycket högre trovärdighet i gruppen äldre.
Jag tror att Kd kan nå fem procent i nästa mätning glädjeyra. Men jag finner det uteslutet att de når 6% 2018 om de inte på allvar svänger när det gäller invandringen.
Inget tyder på att de är beredda att tillräckligt långt d.v.s mycket mer tydligt markera mot invandringsvolymerna.
inte bara pratar om misslyckad integration
Svenskarna som är invandringskritiska vill ha färre invandrare, in fler men välanpassade. Ingen tror på integrationens möjligheter när det kommer extrema mängder. De partier som inbillar sig det kommer att inse att det inte gav någon som helst utdelning.