Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-14, 01:20
  #505
Medlem
Ah med detta tar jag helt avstånd från SR och även SVT, kapar bort vetenskapens värld också dom dummar ändå bara ner BBC-dokus.
Det enda jag kommer fortsätta se på från statlig media är Vem vet mest, med familjen då och då.
Tack Kakan du får mig motiverad till ett renare liv, fritt från influenser av månadens senaste indoktrinerings-jippo.
Citera
2015-03-14, 10:13
  #506
Medlem
FlamingBacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Inget fel på fantasin hör jag.

Men kanske borde jag provat med att bara betala till radiotjänst när de sänder något jag gillar. Jag kan ju liksom inte stänga över eller stänga av.

Nej men allvarligt talat, jag gav henne en chans ikväll. Programmet kan jag vara utan men dräkterna var fina.

Jag förstår inte riktigt din ovilja att erkänna verkligheten. Jag får erkänna att jag aldrig har upplevt det själv, så jag kanske har lite halvt fel, men det bör gå till ungefär såhär.

1. Du betalar ej räkning.
2. Du får påminnelse (Skickar rånartjänst ens en sådan? vill minnas att jag såg någon varning där de med elaka ordalag beskrev att de går direkt till kronofogden).
3. Kronis skickar något elakt brev, och kräver nu mer pengar.
4. Kronis blir sur, och antingen hotar de dig, eller så kräver de ytterligare pengar, plus kräver att de får komma och sno dina saker.
5. Får inte kronis stjäla dina prylar? Osis, nu blir det rättegång.
6. Rätten skickar en arg varning, kom till rätten, annars.
7. Skippat rätten? Ajdå, nu kommer farbror blå.
8. Polisen kidnappar dig, misshandlar dig om du vägrar, och skjuter dig om du vägrar bra nog.
Citera
2015-03-14, 18:33
  #507
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamingBacon
Jag förstår inte riktigt din ovilja att erkänna verkligheten. Jag får erkänna att jag aldrig har upplevt det själv, så jag kanske har lite halvt fel, men det bör gå till ungefär såhär.

1. Du betalar ej räkning.
2. Du får påminnelse (Skickar rånartjänst ens en sådan? vill minnas att jag såg någon varning där de med elaka ordalag beskrev att de går direkt till kronofogden).
3. Kronis skickar något elakt brev, och kräver nu mer pengar.
4. Kronis blir sur, och antingen hotar de dig, eller så kräver de ytterligare pengar, plus kräver att de får komma och sno dina saker.
5. Får inte kronis stjäla dina prylar? Osis, nu blir det rättegång.
6. Rätten skickar en arg varning, kom till rätten, annars.
7. Skippat rätten? Ajdå, nu kommer farbror blå.
8. Polisen kidnappar dig, misshandlar dig om du vägrar, och skjuter dig om du vägrar bra nog.

Det är liksom inte konstigare än att man får ta det onda med det goda. Om jag vill ha tillgång till internet får jag räkna med att det finns antifeminister som yttrar sig där. Finns det anledning att gnälla för det? Jag får väl helt enkelt svara igen om jag tycker att de har fel eller så får jag strunta i dem och koncentrera mig på det jag gillar.

Sedan kan jag ju hålla med om att hon verkar ha stolliga åsikter men, som sagt, det går att stänga av eller sätta på något annat. Vet inte riktigt vad som är så svårt att förstå med det.

Vill man ha Tv och radio får man dock betala för det liksom man får göra med andra tjänster som inte är gratis. Och man får ta det onda med det goda. Ok?
Citera
2015-03-15, 02:08
  #508
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Vill man ha Tv och radio får man dock betala för det liksom man får göra med andra tjänster som inte är gratis. Och man får ta det onda med det goda. Ok?
Det handlar om statlig tv, polishat och åsikter om att slå barn om de är tillräckligt gamla är inte ok. Aldrig, men dock för Kakan Hermansson.
Citera
2015-03-15, 03:03
  #509
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triljam
Det handlar om statlig tv, polishat och åsikter om att slå barn om de är tillräckligt gamla är inte ok. Aldrig, men dock för Kakan Hermansson.

Naturligtvis inte. Men då skall man komma med saklig kritik och inte gnälla över hennes fetma.

När har hon förresten yttrat att det är ok att slå barn?
Citera
2015-03-16, 19:48
  #510
Medlem
Skamanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Naturligtvis inte. Men då skall man komma med saklig kritik och inte gnälla över hennes fetma.

När har hon förresten yttrat att det är ok att slå barn?
https://jamstalldhetsfeministern.fil...d-mot-barn.png

Sen har ju Kakeländet hävdat att hennes fetma minsann är självvald. Det gör den legitim att gnälla över.
Citera
2015-03-16, 19:57
  #511
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skamander
https://jamstalldhetsfeministern.fil...d-mot-barn.png

Sen har ju Kakeländet hävdat att hennes fetma minsann är självvald. Det gör den legitim att gnälla över.
Nej, varför skulle hennes val angå dig eller någon annan?
Citera
2015-03-16, 20:17
  #512
Medlem
Skamanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, varför skulle hennes val angå dig eller någon annan?

Om hon inte envisades med att vältra ut sin vulgära lekamen överallt skulle jag inte ha några åsikter om henne överhuvudtaget. Hon är offentlig av eget val och fet av eget val. Jag har all rätt i världen att ha åsikter om det lämpliga i bägge fallen.
Citera
2015-03-16, 20:56
  #513
Medlem
Mooons avatar
Asch! Du tar bara chansen att vara taskig mot en kvinna som inte uppfyller samhällets snäva krav på hur vi ska se ut, vad vi ska säga och göra och vem vi ska pussa på.

Varför gör du det? Hon kommer åt dig, hon skrämmer dig genom att hon vågar. Du har nog också en liten Kaka (som är ditt egentliga jag) i dig som du bara inte vågar släppa fram så istället slår du på henne.


Citat:
Ursprungligen postat av Skamander
Om hon inte envisades med att vältra ut sin vulgära lekamen överallt skulle jag inte ha några åsikter om henne överhuvudtaget. Hon är offentlig av eget val och fet av eget val. Jag har all rätt i världen att ha åsikter om det lämpliga i bägge fallen.
Citera
2015-03-16, 22:06
  #514
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Asch! Du tar bara chansen att vara taskig mot en kvinna som inte uppfyller samhällets snäva krav på hur vi ska se ut, vad vi ska säga och göra och vem vi ska pussa på.

Varför gör du det? Hon kommer åt dig, hon skrämmer dig genom att hon vågar. Du har nog också en liten Kaka (som är ditt egentliga jag) i dig som du bara inte vågar släppa fram så istället slår du på henne.



Hon är det sämsta som hänt statlig radio och det enda hon sysslar med är hat , är det då lustigt att hon får hat tillbaks ?
Citera
2015-03-16, 22:10
  #515
Medlem
Celenos avatar
Givetvis får Kakan Hermansson säga, tycka och tänka vad som helst, precis som tex Dan Park får det.

Det är ju ett fritt land.
Citera
2015-03-16, 22:17
  #516
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Givetvis får Kakan Hermansson säga, tycka och tänka vad som helst, precis som tex Dan Park får det.

Det är ju ett fritt land.

Oh no you didn't!
Tyck vad du vill, så länge som du inte har något emot 3 månader i isoleringscell...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback