2015-03-16, 17:12
Medlem
OMX30 skall ner 10-20% ganska så snart. Dubbeltoppen är i stort sett nådd nu och ungefär härifrån inleds en nedgång som varar ett par månader. Tror inte kraschen ner till under 1200 (dvs ca 30-40% ner från där vi är nu) kommer nu i sommar men inte uteslutet.
Citera
2015-03-16, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
OMX30 skall ner 10-20% ganska så snart. Dubbeltoppen är i stort sett nådd nu och ungefär härifrån inleds en nedgång som varar ett par månader. Tror inte kraschen ner till under 1200 (dvs ca 30-40% ner från där vi är nu) kommer nu i sommar men inte uteslutet.

Istället för att säga att det kommer krascha så kanske du kan förklara varför en krasch skulle ske. Det hade varit 100x mer intressant att läsa en djup analys som förklarara varför en krasch kommer att ske.
Citera
2015-03-16, 17:27
Medlem
Celenos avatar
Börsen ska upp eller ner, hit eller dit.

Helt otroligt att ingen lär sig nånting i en tråd full av fiasko.
Citera
2015-03-16, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huntresa
Istället för att säga att det kommer krascha så kanske du kan förklara varför en krasch skulle ske. Det hade varit 100x mer intressant att läsa en djup analys som förklarara varför en krasch kommer att ske.

Har skrivit det i några tidigare inlägg. Räcker väl egentligen att klicka på en graf över OMX30 som sträcker sig 3 år så ser man. Kikar man historiskt från t ex 1995 så ser man ännu bättre.
Kortfattat kan man väl säga att de senaste månadernas enorma uppgång behöver en rekyl nedåt för att sedan orka uppåt lite till. Att en rejäl krasch kommer inom något är också givet och orsaken är densamma. Långsiktigt går börsen upp ganska konstant men på vägen finns uppgångar, nedgångar, krascher och nya uppgångar. Det är så det funkar och alltid kommer funka.
Citera
2015-03-16, 17:41
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Tror inte kraschen ner till under 1200 (dvs ca 30-40% ner från där vi är nu) kommer nu i sommar men inte uteslutet.
Så du tror inte den ska ner till 700?
Citat:
Ursprungligen postat av Key.
Om jag vore du skulle jag ta ut dem vid nästa top dvs omkring 1400 och köpa igen vid 700 när börskraschen kommer.
Citera
2015-03-16, 17:47
Medlem
Citat:
Har skrivit det i några tidigare inlägg. Räcker väl egentligen att klicka på en graf över OMX30 som sträcker sig 3 år så ser man. Kikar man historiskt från t ex 1995 så ser man ännu bättre.
Kortfattat kan man väl säga att de senaste månadernas enorma uppgång behöver en rekyl nedåt för att sedan orka uppåt lite till. Att en rejäl krasch kommer inom något är också givet och orsaken är densamma. Långsiktigt går börsen upp ganska konstant men på vägen finns uppgångar, nedgångar, krascher och nya uppgångar. Det är så det funkar och alltid kommer funka.

Det är rätt rent historiskt att det går ner och upp och sen upp ännu mer. Men samtidigt har vi aldrig tidigare haft det läget vi har idag i vår ekonomi med räntorna och en penningpolitik utöver det vanliga.

Så rent historiskt kan vi självklart säga att börsen kommer att krascha men jag vill ha mer substans än så speciellt när du säger att kanske sker till sommaren. Vad är det som visar att det skulle vara så ?
Citera
2015-03-16, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Så du tror inte den ska ner till 700?

nja, nä. Möjligen under 1000 men nivåerna är ju mest gissningar och min egen strategi.

Vill för övrigt inte diskutera med dig.. av den enkla anledningen att jag är rädd för att vi blir ovänner och det vore en mindre katastrof för min del eftersom du blivit lite "idol" för min del.. haha.. . Orsak? Du skrev häromdagen bland det bästa jag någonsin läst på länge.. citerar dina viktigaste rader:

"Varför lever folk liv som gör dem olyckliga?
Varför tror folk att konsumtion gör dem lyckliga?
Varför tror folk att man måste snåla för att få pengar över?
Och varför, varför, i hela friden, varför, skaffar människor sig så mycket utgifter, räkningar, räntor och skulder att 95% av lönen går åt varje månad utan att bidra med nånting till ens lycka?
Det greppar inte jag."

f-n vad bra skrivet
Citera
2015-03-16, 17:59
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Vill för övrigt inte diskutera med dig.. av den enkla anledningen att jag är rädd för att vi blir ovänner
Haha, det var tråkigt. Jag är bara en anonym fåne ingen behöver vara rädd för.

Det ska väldigt mycket till innan jag anser någon vara min "ovän", det går utmärkt att ha skilda åsikter eller förolämpa mig.
Citat:
och det vore en mindre katastrof för min del eftersom du blivit lite "idol" för min del.. haha.. .
Där ser man! Det var roligt förstås, men åter igen; jag är bara en anonym nobody ingen behöver se upp till.
Citat:
f-n vad bra skrivet
Tack. Ja, det är rätt märkligt.
Citera
2015-03-16, 18:03
Medlem
Citat:
Jag är bara en anonym fåne.

hehe.. det stämmer nog på oss alla. Därför man gillar Flashback före många andra forum. Man känner sig hemma, helt enkelt.. hehe igen.
Citera
2015-03-16, 18:28
Medlem
Citat:

Amen to that
Citera
2015-03-16, 18:42
Medlem
njaexss avatar
Citat:

Det är så sant, inläggen baseras oftast inte på något vettigt heller för den delen. "BÖrsen ska ner för... föööör.... FÖR den har gått upp." eller "Nu gick börsen ner lite.. nu minsann ska den fortsätta ner."
Citera
2015-03-16, 20:46
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Börsen ska upp eller ner
Kan vi kanske komma överens om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto