2014-12-06, 11:44
Medlem
Key.s avatar
Vad tror ni, ser vi 1500 snart på OMX?
Citera
2014-12-06, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Key.
Vad tror ni, ser vi 1500 snart på OMX?

Skulle inte förvåna mig.. men straxt efter det kommer troligen sättningar..
Citera
2014-12-06, 14:49
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bomben1
Om du tar nedgången igår i åtanke så är inte uppgången så spektakulär som det först ser ut.. men QE planer i januari från ECB samt positiv statistik från USA och Tyskland sätter fart på börsen

Men instämmer, otrolig hausse på börsen sista tiden.. Oktober baissen känns som bortblåst :P
Rallyt fortsätter, 1,7% till idag kl 14. Snubblande nära All time high, vad händer? Har oljepriset gått upp eller är lågkonjunkturen i Europa över?
Citera
2014-12-06, 23:35
Medlem
knut_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Rallyt fortsätter, 1,7% till idag kl 14. Snubblande nära All time high, vad händer? Har oljepriset gått upp eller är lågkonjunkturen i Europa över?

Tror i första rummet det är den låga räntan som driver. Betyder det också att man bör göra sig av med allt på svenska börsen i god tid innan räntan vänder uppåt igen? Och vad ska man sätta pengarna i då? Visst, det kanske är något år bort i tid, men kanske man kan börja fundera ändå.
Citera
2014-12-07, 01:29
Medlem
papanoirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knut_1
Tror i första rummet det är den låga räntan som driver. Betyder det också att man bör göra sig av med allt på svenska börsen i god tid innan räntan vänder uppåt igen? Och vad ska man sätta pengarna i då? Visst, det kanske är något år bort i tid, men kanske man kan börja fundera ändå.
Guld/Silver rationaliserades som det enda säkra förra gången.
Citera
2014-12-07, 13:20
Medlem
knut_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papanoir

Mmm ... eller korta räntefonder/dyl ...

Kanske spekulera lite i vilken valuta som går bäst också?
Citera
2014-12-07, 14:32
Medlem
Citat:

Gick inte så bra med din Bear va?
Citera
2014-12-07, 14:47
Medlem
papanoirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philander
Gick inte så bra med din Bear va?
Vilken av dom?

De sista 3 veckorna har jag kortat Olja x5, USDSEK x10 och OMX x2. Oljan och USDSEK var i och försig väldigt kortsiktigt och de gick jag plus på, men OMX x2 ligger är jag fortfarande negativ på. -5,63% hittills. Men jag är inte bitter. Förhoppningsvis går OMX upp 5% till så att jag kan fylla på. Förr eller senare kommer även stockholmbörsen brinna.
Senast redigerad av papanoir 2014-12-07 kl. 14:49.
Citera
2014-12-07, 14:52
Medlem
papanoirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knut_1
Mmm ... eller korta räntefonder/dyl ...

Kanske spekulera lite i vilken valuta som går bäst också?
Det jag inte gillar med FX-handel på Avanza är att man inte kan lägga order utan att man måste handla i realtid. Hade annars kört bra mycket mer valutahandel annars.
Citera
2014-12-07, 15:15
Medlem
knut_1s avatar
Citat:
Det jag inte gillar med FX-handel på Avanza är att man inte kan lägga order utan att man måste handla i realtid. Hade annars kört bra mycket mer valutahandel annars.

Hehe, låter som att du är en riktig handlare

Tänkte att när det småningom dags att gå ur börsen, kanske sätta i korta räntefonder, bocka och tacka för den obefintliga avkastningen i ett par år till det är dags att gå in på börsen igen. Men kanske titta på räntefonder i den valuta man tror på.
Citera
2014-12-07, 15:57
Medlem
Citat:
Vilken av dom?

De sista 3 veckorna har jag kortat Olja x5, USDSEK x10 och OMX x2. Oljan och USDSEK var i och försig väldigt kortsiktigt och de gick jag plus på, men OMX x2 ligger är jag fortfarande negativ på. -5,63% hittills. Men jag är inte bitter. Förhoppningsvis går OMX upp 5% till så att jag kan fylla på. Förr eller senare kommer även stockholmbörsen brinna.

Eh.. Det kommer inte hända något innan Mars vill jag tro. Kommer börja korta i April kanske, beroende på vad det tekniska säger dock. Vi har garanterat ett par fina månader framför oss.
Citera
2014-12-09, 00:16
Medlem
Draqos avatar
Vad tror ni om att gå in i rysslandsfonder i det här läget? Känns ju som att raset bör borga för potential för en rätt brant uppsida, eller har Putin försatt Ryssland i en för svår knipa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in