Citat:
Ursprungligen postat av
softmoon
Ja, han är psykiskt sjuk på riktigt. Exakt var i sin sjukdom han befinner sig just nu vetefan, det kan såklart röra sig om ett renodlat återfall till alkoholen och att hans psyke är så förgiftat av fyllan att han blir fullständigt osammanhängande. Men jag vill minnas att han gått ut med att han lider av bipolär sjukdom och att det var i ett psykosliknande tillstånd han försökte ta sitt liv för X antal år sedan. Det kan räcka med en liten motgång för att knuffa in honom i en topp eller dipp och att han av en eller annan anledning slarvar med medicinerna för att göra honom bindgalen.
Är han manisk och mår skitbra och känner sig kung i sitt nuvarande tillstånd är det tveksamt att han har någon som helst sjukdomsinsikt och självmant kommer återgå till att behandla sin sjukdom. Isåfall dröjer det tills han hamnar i en dipp där han börjar må riktigt dåligt och vill ta emot hjälp, eller att han utgör en så stor fara för sig själv eller andra att han kan lpt:as. Det krävs väldigt mycket för en lpt. Många hinner förstöra sina liv totalt innan det kommer dit.
Jonas Inde är fullständigt vidrig som han är just nu, men jag kan ändå inte låta bli att ömma för honom. Han är ju sjuk. Det känns som att se en bilolycka i ultrarapid, jag och alla andra som betraktar kan se tusen tillfällen där han skulle kunna vända rätt på skutan men han som sitter bakom ratten med foten på gasen ser inte att han är på väg mot en bergvägg förrän det är för sent.