2015-04-21, 17:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Sen är det ju intressant att kändismän som fullständigt tappat förståndet förr eller senare börjar käka lunch med Sverigedemokraterna. Säger inte det något om det partiet?

https://twitter.com/JonasInde/status/590476286952394752/photo/1
Framförallt så säger det en hel del om dig. Kritiserar man som exempelvis kändisman feminismen så har man enligt dig "tappat förståndet". Det är mycket talande för feminismen att dess förespråkare försöker utmåla sina kritiker som psykiskt sjuka. Det är även mycket talande för dessa feministiska förespråkare och deras närmast sektmässiga ställningstagande att de feministiska dogmerna på ett rent av religiöst sätt representerar den enda sanningen och att all kritik den enda rena läran måste grundas i mental ohälsa. Religionen har i alla tider använt samma argumentation; här är den enda sanningen och om du inte håller med så är du en kättare.
Citera
2015-04-21, 17:11
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haverism
Framförallt så säger det en hel del om dig. Kritiserar man som exempelvis kändisman feminismen så har man enligt dig "tappat förståndet". Det är mycket talande för feminismen att dess förespråkare försöker utmåla sina kritiker som psykiskt sjuka. Det är även mycket talande för dessa feministiska förespråkare och deras närmast sektmässiga ställningstagande att de feministiska dogmerna på ett rent av religiöst sätt representerar den enda sanningen och att all kritik den enda rena läran måste grundas i mental ohälsa. Religionen har i alla tider använt samma argumentation; här är den enda sanningen och om du inte håller med så är du en kättare.

Du vill alltså hävda att Inde inte lider av "mental ohälsa"?
Citera
2015-04-21, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Tror förvisso inte att det är en tillfällighet.

SD är ju "outsiders", precis som Jonas Inde (och Birro, som jag antar att du menar). Att de hittar till varandra är rätt naturligt, på gott och ont.

Ja så kan det vara, ja Birro menar jag. Eller så är det ett exempel på vad en komiker som är mer manisk än vanligt kan hitta på.
Citera
2015-04-21, 17:31
Medlem
Citat:

Man skulle kunna använda epitetet "mental ohälsa" med tanke på Indes tweets om att hans meningsmotståndare ska drabbas av cancer, skjutas, avlägsnas från jordens yta, att han känner sig förföljd och avlyssnad, att han omfamnar konspirationsteorier om 9/11, att han har ett Tourettes-artat förhållande till ordet "fitta" osv.

Men sen tänker man på hur andra SD-anhängare uttrycker sig i sociala medier och så plötsligt framstår han som rätt normal.
Citera
2015-04-21, 17:33
Medlem
Citat:

Befinner sig en bipolär person i ett skov, alltså en sjukdomsperiod ofta orsakad av för hög stress som har gjort att personen blivit hypoman, manisk, gränspsykotisk eller psykotisk så har han eller hon faktiskt tappat förståndet. Annars behöver en person som är psykiskt sjuk inte vara mer oförståndig än någon annan, så länge den inte är i ett skov. Som jag skrev innan har Jonas Indes nuvarande situation inte något med feminister eller genus att göra. Inte ett dugg.
Senast redigerad av Klasina 2015-04-21 kl. 17:55.
Citera
2015-04-21, 17:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Du vill alltså hävda att Inde inte lider av "mental ohälsa"?
Läs nu om mitt inlägg en gång till. Förhoppningsvis kanske du förstår poängen då.

Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Man skulle kunna använda epitetet "mental ohälsa" med tanke på Indes tweets om att hans meningsmotståndare ska drabbas av cancer, skjutas, avlägsnas från jordens yta, att han känner sig förföljd och avlyssnad, att han omfamnar konspirationsteorier om 9/11, att han har ett Tourettes-artat förhållande till ordet "fitta" osv.

Men sen tänker man på hur andra SD-anhängare uttrycker sig i sociala medier och så plötsligt framstår han som rätt normal.
Är Inde SD-anhängare? Det måste ha varit något nyligen påkommet med tanke på hur han har hatat och hetsat mot SD på sin Twitter i åratal.

Eller det kanske räcker med att bete sig städat mot en enskild SD-företrädare för att man ska klumpas ihop med Breivik och Hitler?
Citera
2015-04-21, 17:37
Medlem
Citat:
Läs nu om mitt inlägg en gång till. Förhoppningsvis kanske du förstår poängen då.

Är Inde SD-anhängare? Det måste ha varit något nyligen påkommet med tanke på hur han har hatat och hetsat mot SD på sin Twitter i åratal.

Eller det kanske räcker med att bete sig städat mot en enskild SD-företrädare för att man ska klumpas ihop med Breivik och Hitler?

Känns som du svävar iväg i ett annat ämne nu, som det finns hur många trådar för som helst på gamla Flashback. Segla gärna iväg dit, och må väl.
Citera
2015-04-21, 17:38
Avslutad
Citat:
Befinner sig en bipolär person i ett skov, alltså en sjukdomsperiod ofta orsakad av för hög stress som har gjort att personen blivit typoman, manisk, gränspsykotisk eller psykotisk så har han eller hon faktiskt tappat förståndet. Annars behöver en person som är psykiskt sjuk inte vara mer oförståndig eller någon annan, så länge den inte är i ett skov. Som jag skrev innan har Jonas Indes nuvarande situation inte något med feminister eller genus att göra. Inte ett dugg.
Med tanke på vad du skriver här så förstår jag inte på vilket sätt det skulle "säga något om Sverigedemokraterna" som du skrev i ditt tidigare inlägg. Det här, senare, inlägget motsäger ju helt ditt tidigare inlägg.
Citera
2015-04-21, 17:40
Avslutad
Citat:
Känns som du svävar iväg i ett annat ämne nu, som det finns hur många trådar för som helst på gamla Flashback. Segla gärna iväg dit, och må väl.
Du menar lite som när du svävade iväg i lite reflexmässigt SD-bashande att två inlägg upp, trots att det helt saknade kontakt med den här i tråden förda diskussionen?
Citera
2015-04-21, 17:41
Medlem
Citat:
Med tanke på vad du skriver här så förstår jag inte på vilket sätt det skulle "säga något om Sverigedemokraterna" som du skrev i ditt tidigare inlägg. Det här, senare, inlägget motsäger ju helt ditt tidigare inlägg.

Att människor som är helt borta i hatten helt plötsligt vill hänga med Sverigedemokraterna säger något om Sverigedemokraterna ja. Samma sak som att Jonas Inde väldigt gärna ville skriva en bok om en mördare, och sedan blev ännu mera galen än han var innan av att göra det. Människor som går mot en psykos söker sig till ondska, skräck, våld. Det är inte direkt någon mindfulness som en människa med ett kaotiskt inre liv söker sig till.
Senast redigerad av Klasina 2015-04-21 kl. 17:52.
Citera
2015-04-21, 17:46
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:

Ja.. och eftersom detta är en skvallertråd om Inde så antog jag att diskussionen rörde honom.
Men jag hade kanske fel och du fick för dig att börja prata om helt andra saker som inte hade det minsta med Inde att göra?
Citera
2015-04-21, 18:12
Medlem
Citat:
Du menar lite som när du svävade iväg i lite reflexmässigt SD-bashande att två inlägg upp, trots att det helt saknade kontakt med den här i tråden förda diskussionen?

Nej, nu fanns det tyvärr en koppling till SD här eftersom Jonas Inde fotat en politiker från SD med hans bok Överlevare och jag la upp länk från Jonas Indes twitter på det, orkade du inte läsa så långt bak utan högg du bara vilt på första bästa mening som innehöll ditt kära rasseparti? Undrar om den kvinnan Jonas Inde fotade vid ett matbord skulle gilla vad hon såg om hon läste några av dina inlägg i andra trådar, skulle inte folk med sådana åsikter som du har (och som utgör majoriteten av SDs väljare) uteslutas? Ja, jag vet det är ot. Jag hoppas dock att det liksom för Inde finns hopp också för dig. Jonas Inde är inte rasist, han har gett uttryck för en helt annan människosyn på twitter när han mådde bättre. Han är sjuk just nu. Men du är rasist, och din tragiska historia känner jag inte. Mitt råd till dig är i alla fall: sluta hata. Sluta hylla förintelsen. Jag hoppas du är väldigt ung och kan ändra dig någon gång. Livet är ju ändå ganska kort. Osv.
Senast redigerad av Klasina 2015-04-21 kl. 18:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in