2015-03-16, 04:05
Medlem
Jag tycker väl att det är ganska bekräftat då det kommer ifrån familjen. Sen bara för att 6-7 skott hördes så betyder inte det att mer skott inte avlossats. I mina öron låter det som ett annat vapen än pistol använt mot tjejen.
Citera
2015-03-16, 04:15
Medlem
Darkzone1974s avatar
(April62 kan läsa nedan som kommentar/svar på dina frågor)

Denna tråd är knappt 20 dagar gammal och innehåller redan över 9000 inlägg. Tyvärr är mycket i tråden upprepningar och antaganden som är helt osanna och den förnuftige läsaren kan snabbt avgöra att ett inlägg faller på sin egen orimlighet. Detta är de facto ett diskussions-forum där vi kan diskutera saker, men jag anser att många håller en mycket låg nivå i diskussionen.

Dina frågor är relevanta, anser jag! Oavsett om svaret finns i tråden eller ej, så är du i din fulla rätt att ställa frågor. Det är en i det närmaste övermäktig uppgift att gå igenom denna tråd ,ed dessa 9000+ inlägg.

Flashback är ett suveränt forum för diskussion. Oftast bidrar medlemmar till unik info. I detta ärende gällande trippelmordet i Uddevalla så har tråden tyvärr förorenats med mycket vilda gissningar och antaganden som upprepas och som vissa sedan citerar för 10:e gången. Och tyvärr uppfattar vissa att inläggen är fakta och sanning när det i själva verket började sim en vild gissning och tokiga antaganden. Även utsättning av ren desinformation och sabotage förekommer i tråden. Tyvärr.

Men i själva verket så är det inte mycket detaljer och ren fakta som finns i denna tråd. polisen och utredarna har varit mutistiska sedan timme 1. Endast gärningsman/gärningsmän vet sanningen

Involverade parter har dessutom yppandeförbud. B]Åklagaren Daniel Edsbagge[/b] samt pojkarnas försvarsadvokaterna får heller ej full insyn i utredningen och har belagts med yppandeförbud.

Båda pojkarna: Martin Saliba och Mark Saliba är som bekant häktade och åklagare. Edsbagge har begärt och fått belägga yngre gossen, Martin, med restriktioner. Informationsflödet är i det närmaste strypt och så länge inga nya häktningsförhandlingar äger rum så är nästan 100% av information om trippelmordet antingen gammal info eller falsk info. Sannolikheten för läckor av utredningen skulle jag säga är minimal i denna mycket stora och känsliga utredning.

Jag har svårt att ta in att Bröderna Martin och Mark Saliba genomfört gärningen. Enligt åklagare Edsbagge kan pojkarna "knytas till platsen" men ingenstans står att de har mördat. Dock är de båda pojkarna häktade under rubricering "mord i Uddevalla" Så Edsbagge anser att den ena av bröderna eller båda i samförstånd skall ha utfört gärningen. Ej glasklart fall med andra ord...

Pojkarna Saliba har varit på glid senaste 3-4 åren. Särskilt den yngre Martin Saliba har haft det extra problematiskt. Fängelsevistelsen efter misshandeln av de cruisande raggarna bidrog till att förvärra aggressionsproblematiken hos gossen. Aggressiviteten blev mer lättväckt och stubinen kortare, hos båda. Dock försökte de komma tillrätta med sina liv. Båda bröderna ville lägga av med allt illegalt och börja leva ett hederligt Svensson-liv. Nu verkar det inte bli så om anklagelserna visar sig vara sanna. Mycket sorgligt. Icke att förglömma de mördades anhöriga, familj och vänner. De har det jobbigast. Ber för dem. Och de döda: Alaa Farraj, Rawand Aziz och Emme Thryselius.

Rawand och Emme var ett lyckligt par och planerade för framtiden. Allt tog slut den där mars-dagen för 10 dagar sedan.... Mycket, mycket sorglig oxh en förlust för hela landet. Ja hela Skandinavien har förlorat 3 vackra människor. må de vila ifrid.

Tidningen BOHUSLÄNINGEN har lokala nyheter och har skrivit bra artiklar. Däribland svar dina frågor går att finna där. Det är inte samma pang-pang boom-boom journalistik som sensationella Aftonbladet el. expressen utan mer sakligt och fakta.

De har en sammanfattning för den 7-13 mars som publicerades i torsdags här:
http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.3834264-trippelmordet-detta-har-hant

I övrigt har lokaltidningen bra artiklar och kommer fortsätta med bevakning och rapportering kring morden samt även ha live-rapportering när viktiga händelser äger rum. Som exv. förhandlingar i tingsrätten, genombrott i fallet etc.
Citera
2015-03-16, 04:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Då måste det vara rättsläkaren som hunnit räkna alla kulhål för inte är det väl receptionisten på polishuset som gjort obduktionen.

Ett par dagar efter mordet fick jag reda på att E.T fått 13 kulor i sig. Skrev det häromdagen och fick idiot svar tillbaka som att jag vore mytoman.

Källan jag har är en VÄLDIGT närstående till E.T. Nu visar det sig även att andra hört samma sak med olika källor.

Det luktar mer som att det stämmer än att det inte stämmer.

Det återstår helt enkelt att se vad som stämmer och inte, sitter dock inte här och hittar på och jag vet inte om jag kan ha närmare källor till flickan än dom jag har.

Troligtvis har dom dragit ur grabbarna ur bilen och avrättat dom med skott i huvudet. För att ge sig på tjejen som gjorde motstånd i bilens baksäte och GM bemöda sig inte att kämpa mot henne utan valde istället att sätta ett helt kulregn i baksätet. Klockan tickade och boende kunde ju ha vaknat. Så därför var det smidigaste att peppra kulor i baksätet så hon garanterat skulle dö.

Tragiskt, man undrar ju vad motivet skulle vara och sitter ens rätt grabbar i förvar? Något vet dom ju helt klart! Är man så tighta som dom verkar vara, så vet man garanterat något om händelsen. Eller iallafall att det funnits hot emot BO.

Mvh
Citera
2015-03-16, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Ett par dagar efter mordet fick jag reda på att E.T fått 13 kulor i sig. Skrev det häromdagen och fick idiot svar tillbaka som att jag vore mytoman.

Källan jag har är en VÄLDIGT närstående till E.T. Nu visar det sig även att andra hört samma sak med olika källor.

Det återstår helt enkelt att se vad som stämmer och inte, sitter dock inte här och hittar på och jag vet inte om jag kan ha närmare källor till flickan än dom jag har.

Troligtvis har dom dragit ur grabbarna ur bilen och avrättat dom med skott i huvudet. För att ge sig på tjejen som gjorde motstånd i bilens baksäte och GM bemöda sig inte att kämpa mot henne utan valde istället att sätta ett helt kulregn i baksätet. Klockan tickade och boende kunde ju ha vaknat. Så därför var det smidigaste att peppra kulor i baksätet så hon garanterat skulle dö.

Tragiskt, man undrar ju vad motivet skulle vara och sitter ens rätt grabbar i förvar? Något vet dom ju helt klart! Är man så tighta som dom verkar vara, så vet man garanterat något om händelsen. Eller iallafall att det funnits hot emot BO.

Mvh

Intressant teori, stämmer väl med de öppna framdörrarna och motorn i gång. Kanske ET lyckades barrikadera sig i baksätet medan GM tog hand om killarna där fram? Låste dörrarna och vägrade öppna?

Jag börjar dessutom tro att det är en möjlighet att RA kanske verkligen ville lämna brottets bana och slå sig till ro med ET som några påstått. Om han i samband med detta tipsat polisen om en större kokainleverans och det kom ut så är det både ett bra motiv för MGM, som nog kände sig rejält svikna av sina "vänner" samt en förklaring till varför anhöriga var upprörda på polisen.
Citera
2015-03-16, 05:54
Medlem
Darkzone1974s avatar
Citat:

Mvh

Själv har jag tvivlat om rätt personer sitter häktade för brottet?

Skandal om det visar sig vara fel pojkar.
Polisen har sagt att de inte har andra personer de misstänker eller spanar på eller söker att häkta.

Åklagaren Daniel Edsbagge yppade att han utgår från att de skyldiga till morden i förvar genom häktning.

Om det visar sig att Saliba's är oskyldiga till gärningen så kommer det ta fyr i fan och minusgrader helvetet.

Räkna isåfall med svallvågor ända upp till svetsarn i Rosenbad. Kanske även till blåblodiga familjen på Drottningholm....

Fel pojkar i förvar?? det skulle fullborda ett sydsvenskt, kollektivt trauma.
Det skulle vara ett nationellt rättsfiasko och underkänt betyg för det Västgötska rättsväsendets.

Underkänt även till Åklagare Edsbagge och polisutredarnas inkompetens.
Betyget F- till hela bunten.
Avsked av alla utom kritisk och oumbärlig personal, som ska tvingas fortbilda sig för att ha rätt kompetens för jobbet!

Ber för de dödades nära och kära.
Ber för pojkarnas pappa, munir Saliba. må Gud ge de alla styrka och framförallt g de i livet en chans till, även pojkbröderna Saliba, om de begått en synd så finns alltid möjligheten att förlåta. Jag förlåter om det innebär att pojkarna får en chans att bli det de drömmer om.
No limits. They can make it in politiks and become prime minister in Sweden.

Bröderna Saliba: från glid till politiska underbarn.
Tänk er framtiden: "Statsminister Mark Saliba" och "Utrikesminister Mark Saliba" eller "Talman Saliba"...

Visst klingar det bra? Hoppas gossarna inte gjort detta avskyvärda och att de blir något bra för Sverige....
Citera
2015-03-16, 06:02
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Men vi vet väl inte om hon är mest gången

Åtgången (mest synliga texken på fysiskt våld).
Jag presumerar att hon är det. På manliga BO har beskrivningen varit övervåld (?) + ett skott.
Av det som verkarr gälla för henne så verkar det vara fråga om ett slags passiv misshandel om man kan fastställa att skador är från att.hon gjort motstånd? Men hon har 13 träffar från ett skjutvapen.
Citera
2015-03-16, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Åtgången (mest synliga texken på fysiskt våld).
Jag presumerar att hon är det. På manliga BO har beskrivningen varit övervåld (?) + ett skott.
Av det som verkarr gälla för henne så verkar det vara fråga om ett slags passiv misshandel om man kan fastställa att skador är från att.hon gjort motstånd? Men hon har 13 träffar från ett skjutvapen.

Du är reggad nyligen och har skrivit ganska flitigt i denna tråd, är det så har du har stor insyn i fallet?

Du verkar säker på 13 träffar om du nu inte glömde frågetecknet. Är du säker och kan bekräfta?

Det verkar som att det jag hört stämmer, vill ha det bekräftat även om jag har hört det från nära personer till flickan.

Sätta 13 skott i en flicka, ta hit dom jävlarna som gjorde det så ska jag visa vad ondska är på riktigt.
Citera
2015-03-16, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkzone1974

Polisen har sagt att de inte har andra personer de misstänker eller spanar på eller söker att häkta.

Åklagaren Daniel Edsbagge yppade att han utgår från att de skyldiga till morden i förvar genom häktning.

Om det visar sig att Saliba's är oskyldiga till gärningen så kommer det ta fyr i fan och minusgrader helvetet.

Räkna isåfall med svallvågor ända upp till svetsarn i Rosenbad. Kanske även till blåblodiga familjen på Drottningholm....

Det skulle vara ett nationellt rättsfiasko och underkänt betyg för det Västgötska rättsväsendets.

Avsked av alla utom kritisk och oumbärlig personal, som ska tvingas fortbilda sig för att ha rätt kompetens för jobbet!

Ber för pojkarnas pappa, munir Saliba. må Gud ge de alla styrka och framförallt g de i livet en chans till, även pojkbröderna Saliba, om de begått en synd så finns alltid möjligheten att förlåta. Jag förlåter om det innebär att pojkarna får en chans att bli det de drömmer om.

Tänk er framtiden: "Statsminister Mark Saliba" och "Utrikesminister Mark Saliba" eller "Talman Saliba"...

Visst klingar det bra? Hoppas gossarna inte gjort detta avskyvärda och att de blir något bra för Sverige....

Vad FAN yrar du om!?

Är de oskyldiga (skulle inte tro det) så släpps de och så får de lite skadestånd. Sen är saken ur världen.

Det händer då och då, tro det eller ej!
Citera
2015-03-16, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Csheen
Killarna hade västar på sig, ett skott i huvudet var och tjejen blev skjuten bed 13 skott. Detta är bekräftat utav en med insyn i det hela.
Om det är så då har hon nog kämpat som en galning därav 13 skott.
Citera
2015-03-16, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag söker inget svar det ser bara motstridigt ut om hon är den som är mest åtgången....
Kanske för hon var i bilen och svårt komma in där och då fick man försöka skjuta henne med så många skott för att få henne att däcka.
Citera
2015-03-16, 06:45
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkzone1974

Går du på syra?

Oavsett om dom är mördare eller inte så är det knappast några gullungar.

Visst sitt där och fantisera om hur dina polare blir statsministrar och kungar.
Dom kommer att åka på en lååååång semester på kåken. Och om dom INTE
gör det så är det nog tillräckligt många därute som inte tror lika gott om bröderna
och gärna hjälper dom på vägen till helvetet som väntar dom i livet efter detta.
Citera
2015-03-16, 06:54
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Du är reggad nyligen och har skrivit ganska flitigt i denna tråd, är det så har du har stor insyn i fallet?

Du verkar säker på 13 träffar om du nu inte glömde frågetecknet. Är du säker och kan bekräfta?

Det verkar som att det jag hört stämmer, vill ha det bekräftat även om jag har hört det från nära personer till flickan.

Sätta 13 skott i en flicka, ta hit dom jävlarna som gjorde det så ska jag visa vad ondska är på riktigt.

Men någon kanske satt 13 skott i henne för stt hon inte ses som speciellt oskyldig. Det kan vara så att det är en affekthandling men även att de faktiskt ställt till en hel del jävelskap som drabbat helt oskyldiga.

Nej jag har inte insyn i fallet eller personerna. Det är bara det som kommit fram i media och sagts här.
Jag kommenterar det för att jag tycker det är rätt störande med att det är så många unga.det verkar vara inblandade. Antagligen är det väl lättillgängkigheten av vapen som gjort sitt till...och dessa gäng då. Men för bara 10 år sedan tror jag inte det var lika vanligt med 18-20 åringar inblandade i dena typ av uppgörelser.
De ha fasen precis blivit myndiga och livet borde börja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in