Citat:
Ursprungligen postat av
Turbohaler666
Varför tror du att de i första hand var ute efter RA?
Kropparnas placering på brottsplatsen (de manliga brottsoffrena) tyder på att de förmodligen stod med en tredje person mellan sig (får inte plats med en fjärde i min inre bild). Den med mest "makt" har ryggen fri. AF står med ryggen mot ett staket (medans han fortfarande levde) vilket ger mig en känsla av att han var den som var mest trängd av alla som var med på brottsplatsen. Att han ligger raklång på rygg tyder på att han förmodligen dog omgående. Det kräver ett välsiktat skott. Det får mig att tro att han hade ett vapen riktat mot sig ett tag innan det första skottet föll. RW står vid sidan av. Kanske för att han inte var lika inblandad. Han ligger i framstupa sidoläge. Förmodligen för att han inte blev träffad med ett lika välriktat skott initialt och inte dog förräns det andra skottet som han säkerligen fick i huvudet (när han redan låg ner).
I gammelmedia (vilken källa va

) gick att läsa att RA var rädd för att hämta MGM på flygplatsen. Jag har fastnat för det och tror det stämmer. Mot bakgrund av det tror jag att det var RA de var ute efter. Kanske hade MGM glömt nåt i bilen som de helt plötsligt ville ha tillbaka mitt i natten så RA kände sig lite osäker och ville att AJ skulle följa med.
Men jag tror ju på affekt också så jag tror de bara skulle skrämma honom med vapen men att GM inte kunde behärska sig då GM tyckte RA kaxade under pistolhot.
Förstår din tanke och du har verkligen tänkt till det där med att han var trängd vid staketet. Hade inte tänkt på det själv! Men om GM stod i mitten om han vände sig lite åt väster och sikta på AJ hade väl RA kunnat nitat GM i ryggen eller huvudet eller sparkat GM? Borde inte RA blivit träffad i tinningen om han låg i framåtstupa? (gammelmedia skrev pannan men de kan ha fått oriktiga uppgifter också

det är liksom vara media

) Det står också att BO utsattes för "kraftigt övervåld" innan de fick ett varsitt skott i pannan. Några funderingar kring det?