2015-03-16, 01:42
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Jag tror att det var AR som var den egentliga måltavlan. Det var han som hade pistolen riktad mot sitt huvud när första skottet föll. Han dog säkerligen av det första skottet men fick förmodligen ett till skott nånstans (eller så bommade andra skottet) innan mgm vände sig om och sköt RA. Första skottet var förmodligen inte dödande eftersom mgm av förklarliga skäl i all hast inte hade siktet lika väl inställt på det andra mordoffret och förmodligen bara träffade bålen (om RA hade skyddsväst på sig föll han bara ihop av smärtan) och mgm stegade då fram och satte ett till skott i pannan på honom.

Tippar på 2 skott på AF, 2-3 skott på RA och 1 på ET.

Jag tror att morden var planerade och antingen gjorda av en (semi)professionell eller någon som var jävligt desperat. Tror inte på affektmord.

Varför avrättas inte alla 3 utanför bilen om det nu var så planerat enligt dig?
Citera
2015-03-16, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Varför tror du att de i första hand var ute efter RA?

Kropparnas placering på brottsplatsen (de manliga brottsoffrena) tyder på att de förmodligen stod med en tredje person mellan sig (får inte plats med en fjärde i min inre bild). Den med mest "makt" har ryggen fri. AF står med ryggen mot ett staket (medans han fortfarande levde) vilket ger mig en känsla av att han var den som var mest trängd av alla som var med på brottsplatsen. Att han ligger raklång på rygg tyder på att han förmodligen dog omgående. Det kräver ett välsiktat skott. Det får mig att tro att han hade ett vapen riktat mot sig ett tag innan det första skottet föll. RW står vid sidan av. Kanske för att han inte var lika inblandad. Han ligger i framstupa sidoläge. Förmodligen för att han inte blev träffad med ett lika välriktat skott initialt och inte dog förräns det andra skottet som han säkerligen fick i huvudet (när han redan låg ner).

I gammelmedia (vilken källa va ) gick att läsa att RA var rädd för att hämta MGM på flygplatsen. Jag har fastnat för det och tror det stämmer. Mot bakgrund av det tror jag att det var RA de var ute efter. Kanske hade MGM glömt nåt i bilen som de helt plötsligt ville ha tillbaka mitt i natten så RA kände sig lite osäker och ville att AJ skulle följa med.

Men jag tror ju på affekt också så jag tror de bara skulle skrämma honom med vapen men att GM inte kunde behärska sig då GM tyckte RA kaxade under pistolhot.

Förstår din tanke och du har verkligen tänkt till det där med att han var trängd vid staketet. Hade inte tänkt på det själv! Men om GM stod i mitten om han vände sig lite åt väster och sikta på AJ hade väl RA kunnat nitat GM i ryggen eller huvudet eller sparkat GM? Borde inte RA blivit träffad i tinningen om han låg i framåtstupa? (gammelmedia skrev pannan men de kan ha fått oriktiga uppgifter också det är liksom vara media ) Det står också att BO utsattes för "kraftigt övervåld" innan de fick ett varsitt skott i pannan. Några funderingar kring det?
Senast redigerad av ulvan 2015-03-16 kl. 01:45.
Citera
2015-03-16, 01:43
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
https://m.facebook.com/photo.php?fbid=421583377938140&id=100002594458453& set=a.291499707613175.61534.100002594458453&source =56

Jag upptäckte direkt i hennes status att det stod Singel. Tror det var fnurra på tråden
Citera
2015-03-16, 01:52
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag menar inte att du gjort det (hängt med dem) det verkar bara lite overkill när media efter polisens uppgifter är så argumenterande att hon är oskyldig och bara på fel plats vid fel tillfälle.

Jag kan inte ge dig svaret du söker. Men allt är väl möjligt
Citera
2015-03-16, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Har följt tråden till och från under den gångna veckan. Den är ytterst intressant att följa. Det spånas en hel del och det är viktigt, ur detta spånande kan det helt plötsligt dyka upp ett guldkorn.
Att en del av er är bekanta, kompisar eller kanske anhöriga påverkar givetvis den bild ni har av händelsen. Att vissa kan vara änglar ena dagen och djävulen själv andra dagen är inte så lätt att fatta.

Vad som gör detta fall lite unikt är att det är tre personer, varav en tjej. Huruvida hon är inblandad får utredningen visa.

Att två personer i kompisgänget sitter häktade på sannolika skäl är inte så konstigt. Deras mobiler har tydligen bundits till platsen och vad är då mer sannolikt än att även dess ägare också var på platsen.

Har noterat att ingen har reagerat på försvararnas uttalande i media. Trots yppandeförbud brukar kommentarer om deras oskyldighet tränga igenom. Enda kommentaren var att det kommer att ta lång tid, vilket kan tyda på en välgrundad misstankegrad. Det återstår att se om det framkommit något nytt vid omhäktningen.

vad som har hänt är inte något helt ovanligt scenario. Ett gäng med tillgång till vapen och har någon oförättad affär ihop. De oförrättade drogar upp sig och beger sig till mötesplatsen med vapen i fickan. Då behövs det inte mycke till motiv för att det ska koka över.

Ni gör ett ypperligt spånarjobb, fortsätt med detta.

OBS Det yppandeförbud som är i det aktuella fallet är ytterst ovanligt! (källa WEB-TV Brottscentralen) Det är straffbart att bryta mot det! Så varför skulle de bryta mot det. Du kanske tänkte på tystnadsplikt eller nåt
Senast redigerad av ulvan 2015-03-16 kl. 02:20.
Citera
2015-03-16, 01:56
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blixteffekt
Sjuk tanke jag fick, kanske polisen varit i kontakt med flickan på något sätt och tvingat henne att luska ur information från BO o co. och dom fått reda på detta?

vad vet jag, polisen har nog rätt taskiga tillväga gångsätt ibland...

Har mycket svårt att tänka mig att bröderna är skydiga till mord, möjligen åker dem dit på medhjälp till mord...

Låter som att detta va en ren avrättning från tyngre gubbar uppifrån och ingenting som bästa vänner/ barndomsvänner gör oavsett hur stor skuld osv de gäller..

Hade jag fått uppgiften att knäppa mina barndomsvänner som även är mina bästa vänner hade jag berättat detta för dem, tsm utrustat oss o gått i krig för liv o död..

Jag tror flickan avrättades först, BO killarna blir sedan beskjutna under flykt och träffas för att sedan blir skjutna med ett skott i huvudet vardera..

Men om de varit utsatta för övervåld är det nog inte troligt. Och man ska vara riktigt duktig skytt att klockan ett på natten träffa med pistol i huvudet uppenbart framifrån när det är mörkt
Citera
2015-03-16, 01:59
Medlem
Citat:
Jag upptäckte direkt i hennes status att det stod Singel. Tror det var fnurra på tråden
Kan vara så men en del som är tillsammans har inställt på singel ändå och en del har inställt på gifta fastän det är singel
Citera
2015-03-16, 02:00
Medlem
Undrar över några saker som ni i tråden kanske har kännedom om.

1: Vilka hämtades på Landvetter?
2: Vilken eller vilka i gänget hade tillgång till vapen?
3: Var befann sig grabbarna i de fyras gäng mellan hemkomsten och mötet på Bävedalsvägen?
Citera
2015-03-16, 02:00
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Jag kan inte ge dig svaret du söker. Men allt är väl möjligt

Jag söker inget svar det ser bara motstridigt ut om hon är den som är mest åtgången....
Citera
2015-03-16, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
OBS Det yppandeförbud som är i det aktuella fallet är ytterst ovanligt! Det är straffbart att bryta mot det! Så varför skulle de bryta mot det

Yppandeförbud gäller sak inte allmänt yttrande.
Citera
2015-03-16, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Yppandeförbud gäller sak inte allmänt yttrande.
Vad menar du? Ingen har snackat om allmänt yttrande! Ett beslut om yppandeförbud utvidgar och förstärker skyddet för uppgifter som omfattas av sekretess!!!!!!! Inte bara myndighetspersoner, utan alla som deltagit vid t ex förhandlingen, förbjuds att berätta om det som sekretessen ska skydda. Man får inte ens med stöd av den så kallade meddelarfriheten berätta om det för en journalist.

Även om det normalt råder förundersökningssekretess i en brottsutredning omfattar sekretessen inte andra personer än de offentliga tjänstemännen, vilket innebär att bland annat vittnen kan berätta om de förhör som de har deltagit i.

Blir det yppandeförbud (vilket är ovanligt) innebär det att även de personkategorier som normalt inte omfattas av sekretessen, till exempel försvarare , förbjuds att berätta om vad som kommit fram.
Senast redigerad av ulvan 2015-03-16 kl. 02:37.
Citera
2015-03-16, 03:14
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag söker inget svar det ser bara motstridigt ut om hon är den som är mest åtgången....

Men vi vet väl inte om hon är mest gången
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in