2015-03-15, 23:03
Medlem
Ulvhamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckuto
Verken Weber eller Popper sysslade inte med internationell lag gällande interna konflikter.
Europakonventionen: gäller skydd för de mänskliga rättigheterna och de grundläggande friheterna (du talade om den Ukrainska statens rättigheter och inget annat)
OBS: Källor redovisar man genom direkta citat eller sammanfattande ord med fotnot.

Bättre måste du kunna leverera - för det blev inget - försök igen.

Det framgick av svaret att det var grundläggande filosofiska och sociologiska teorier för den moderna rättstaten.

Ni har en underbart sätt att hoppa runt. Frågan var vad jag hade för grund till min ställning i Ukraina frågan. Svaret har jag givit samt det är trevligt att se att referenser och källhänvisningar helt plötsligt blivit viktigt för er.
2015-03-15, 23:05
Medlem
birgerkungens avatar
Citat:
Det är Infra dimap som har utfört studien. Du kanske skulle vända dig till dem med dina frågor

Infra dimap Wiki:
https://translate.google.com/translate?hl=en&sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fde.wi kipedia.org%2Fwiki%2FInfratest_dimap
Infra dimap hemsida:
http://www.infratest-dimap.de/

Edit: När man gör en undersokning köper man "svarande-individerna" hos "befolkningsregistret" som har gjort ett slumpmässigt urval av dessa.

Ser ingen större skillnad över tiden eller angående Ukraina eller annat. Undersökningar redovisas för 2007-2014 och folk har entydigt högre förtroende för tyska myndigheter och makthavare än för media ganska generellt. Och förtroende kan inte sägas vara lägre för media speciellt december 2014, det är generellt ganska lågt och det gäller dessutom ALL media över tiden. Kan likaväl syfta till att man misstror den proryska rapporteringen som tvärtom. Och RT och Ruptly är väl ganska tendensiösa och icke trovärdiga...
Senast redigerad av birgerkungen 2015-03-15 kl. 23:09.
2015-03-15, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birgerkungen
Ser ingen större skillnad över tiden eller angående Ukraina eller annat. Undersökningar redovisas för 2007-2014 och folk har entydigt högre förtroende för tyska myndigheter och makthavare än för media ganska generellt. Och förtroende kan inte sägas vara lägre för media speciellt december 2014, det är generellt ganska lågt och det gäller dessutom ALL media över tiden. Kan likaväl syfta till att man misstror den proryska rapporteringen som tvärtom. Och RT och Ruptly är väl ganska tendensiösa och icke trovärdiga...
Nästa gång försök och läs undersökningen innnan du svarar,
Man mäter medias raportering av bla tre områden (förtoendet bland tyskarna).

Lokförarstrejk - 40% har litet eller inget förtoende alls i medias raportering

ISIS, Syrien och Irak konflikterna - 53% har litet eller inget förtoende alls i medias raportering

Ukraina konflikten - 63% har litet eller inget förtoende alls i medias raportering

Alltså förtroendet sämst gällande Ukraina konflikten!
Senast redigerad av fuckuto 2015-03-15 kl. 23:44.
2015-03-15, 23:31
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulvhamn
Statens våldsmonopole = Max Weber
Demokratin definition = Karl Poppel

Det kan inte bli tydligare och enklare.
Du kastar pärlor till svinen. Sociologi och filosofi är högt över deras nivå.

Vad tror du om detta?
Citat:
Ukraine officially requests EU and UN peacekeeping missions to support ceasefire
http://uatoday.tv/politics/ukraine-officially-requests-eu-and-un-peacekeeping-missions-to-support-ceasefire-415323.html

Kommer Ukraina ens få svar?
2015-03-15, 23:52
Medlem
Ulvhamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Du k

Vad tror du om detta?

Kommer Ukraina ens få svar?

Det är väl säkerhetsrådet som tar beslut om fredsbevarande insatser och Ryssland kommer lägga in sitt veto. Ukraina kommer få ett avslag på sin begäran frågan är ifall Kina röstar nej också. Det skulle vara trevligt ifall Ryssland säger att de vill ha fred och samtidigt lägger in ett veto. Ukraina börjar lära sig diplomatin, trevligt för dem.
2015-03-16, 00:07
Medlem
birgerkungens avatar
Citat:
Nästa gång försök och läs undersökningen innnan du svarar,
Man mäter medias raportering av bla tre områden (förtoendet bland tyskarna).

Lokförarstrejk - 40% har litet eller inget förtoende alls i medias raportering

ISIS, Syrien och Irak konflikterna - 53% har litet eller inget förtoende alls i medias raportering

Ukraina konflikten - 63% har litet eller inget förtoende alls i medias raportering

Alltså förtroendet sämst gällande Ukraina konflikten!

Tolkar det som att förtroendet kring lokförarstrejken höll ovanligt hög nivå... 2007-2014 är inte förtroendet högt nånstans...Möjligen något lägre december 2014, men högt förtroende ligger aldrig högre än 30-40% under 2007-2014 utom vad gäller lokförarstrejken. Och då är det säkerligen RT och Ruptly som saboterar förtroendet mest vad gäller Ukraina rapporteringen, eftersom det gällde förtroendet för ALL media.

Dags att lägga denna undersökning åt sidan nu? Vi kan ju alltid gå tillbaka till att diskutera "statskuppen"...
Senast redigerad av birgerkungen 2015-03-16 kl. 00:11.
2015-03-16, 00:40
Medlem
Citat:
63% vill höra sanningen utan omskrivningar vad gäller Ukraina, de vill såklart att invasionen ska kallas invasion och slippa se alla ryska troll som kommenterar artiklar. Fullt förståeligt att 63% inte har förtroende för media som låter dessa ryska troll komma fram. För övrigt visar undersökningen att folket, ja dessa 1002 iaf, har stort förtroende för den tyska regeringen, riksdag vilket stödjer det jag säger då vi vet vad den tyska ståndpunkten är hos dessa vad gäller Rysslands invasion av Ukraina och annekteringen av Krim.

Under tiden Putin eftersöks och trollen trollar så laddar de ryska trupperna upp för att anfalla Kharkiv:
https://twitter.com/TLLEVIN/status/575597215026167808

Jag vill minnas att Turchinov, som tillförordnad president, under en enda månad av SBU kanske nitton gånger fick höra att "Ryssland invaderar imorgon". Kanske det var sjutton eller arton gånger? Tio? Nå, Turchinov var sur och misstrodde SBU.

Många har länge väntat en rysk invasion, men den kommer ju inte. Vladimir Putin vill inte, det är uppenbart. Om ett storkrig* kommer, så ändras allt och då sitter vi också på pottan.
2015-03-16, 00:53
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Jag vill minnas att Turchinov, som tillförordnad president, under en enda månad av SBU kanske nitton gånger fick höra att "Ryssland invaderar imorgon". Kanske det var sjutton eller arton gånger? Tio? Nå, Turchinov var sur och misstrodde SBU.

Många har länge väntat en rysk invasion, men den kommer ju inte. Vladimir Putin vill inte, det är uppenbart. Om ett storkrig* kommer, så ändras allt och då sitter vi också på pottan.
Du må vara döv och blind på gamla dagar då du undgått att se att ryska trupper har annekterat Krim och stridit mot ukrainska trupper i östra Ukraina en längre tid i vad som är en invasion för att tala klarspråk. Denna invasion är såklart orsaken till att Putin nu är en paria och att Ryssland straffas med sanktioner. Den lågstående propaganda du förmedlar kan du behålla för dig själv tack, jag är allergisk mot mytomaner som verkar dras till gänget som stödjer maffian i Kreml och deras i allt högre grad totalitära och fascistiska styre som Ryssland och Ukraina lider av.
2015-03-16, 01:04
Medlem
Citat:
Du må vara döv och blind på gamla dagar då du undgått att se att ryska trupper har annekterat Krim och stridit mot ukrainska trupper i östra Ukraina en längre tid i vad som är en invasion för att tala klarspråk. Denna invasion är såklart orsaken till att Putin nu är en paria och att Ryssland straffas med sanktioner. Den lågstående propaganda du förmedlar kan du behålla för dig själv tack, jag är allergisk mot mytomaner som verkar dras till gänget som stödjer maffian i Kreml och deras i allt högre grad totalitära och fascistiska styre som Ryssland och Ukraina lider av.

Min fetstil ovan

Det har man förstås inte gjort om nu detta var enligt Ukrainsk lag vill säga

http://tass.ru/en/russia/782854

Citat:
"I would like to draw your attention to the fact that Crimea’s parliament was an absolutely legitimate representative power body in Crimea. It has been formed much earlier than those complicated and tragic events. And these people gathered together, voted and elected a new prime minister of Crimea - Sergei Valeryevich Aksyonov. And the legitimate President /of Ukraine Viktor/ Yanukovich approved him."

Och

Citat:
Everything was absolutely in line with the Ukrainian law,"

Även

Citat:
But to create safe conditions for people so that they were not afraid for themselves and their families, we had to ensure their security. And we did it.".
Senast redigerad av micks 2015-03-16 kl. 01:08.
2015-03-16, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
I en statistisk undersökning tillfrågas aldrig hela befolkning utan man använder sig av ett obundet slumpmässigt urval av populationen och sedan beräknas en korrelationskoefficient för utfallet med vanligtvis 95 procents säkerhet....

Koka ner det till ett språk som du kan tänkas tillgodogöra dig:

denna undersökning kan alltså med 95 procents säkerhet, belägga att 63 procent av den tyska befolkningen anser att deras lands rapportering från ukraina INTE är trovärdig och sålunda är den inte med verkligheten överensstämmande!!!

I ämnet statistik studeras ett urval från en större population. Man brukar typiskt kunna fastslå en felmarginal på ungefär tre procent. Tusen slumpvis utvalda personer kan gott ge en uppfattning om den större populationens åsikter. Se våra svenska opinionsundersökningar, varav några görs på webben. Tyskland är ett större land, men jag litar på opinionsundersökningen.

Merkel har redan sagt att EU/USA/NATO är på väg att förlora informationskriget. Cameron muttrar. Obama slänger miljoner på mer propaganda och amerikanska beslutsfattare surar över RT (som ju är ganska tamt). Franska vänstervänliga och oligarkägda Liberation listar kritiska sociala medier och antyder att de betalas av Kreml.

Jag har också delvis följt tyska medier och funnit dem bara marginellt bättre än de svenska. Det tyska satirprogrammet Die Anstalt är dock helt suveränt. Här kommer ett av* flera inslag om Ukraina. En "Putinversteher" är någon som anklagas för att stödja Putin pga kritik mot EU/USA/NATO. En teknik vi ser också på flashback.

Banned German satire "Die Anstalt". Media double standards on Russia and Ukraine (Eng Subs)

https://www.youtube.com/watch?v=WkldaRRPAw4
2015-03-16, 02:08
Medlem
Några menar att Krim invaderades av ryska trupper. Jag påminner om att de redan var på plats. Om fler flögs in, så gjordes det enligt ett gammalt avtal om antalet tillåtna soldater i området. Jag tror 25.000 soldater tilläts, men siffran kan ha varit annorlunda.

Krims öde avgjordes av folket i en folkomröstning, inte av soldater. Efter ett massivt stöd för självständighet, så förklarade Krims folkförsamling självständighet och ansökte senare om anslutning till Ryssland. Soldaterna spelade bara en marginell roll, som beskyddare mot högra sektorn och andra våldsverkare, och de gjorde det utan att avfyra ett enda skott. Jag måste påminna om att allt gick fredligt till. Krim togs inte i krig.

I östra Ukraina råder inbördeskrig och visst finns det ryssar där, precis som det finns västerlänningar i de ukrainska frivilligbataljonerna. Det finns tecken på att välutbildade ryska soldater kämpar för Novorossiya, det har jag undrat över. De kommer nog inte dit som betalda soldater, de kommer som frivilliga, det är min senaste teori. Jag har inte hela sanningen, men jag grundar teorin på att Vladimir Putin vill undvika att intervenera militärt i Ukraina. Han hedrar internationell lag. Krim anslöts enligt konstens alla regler och klarar en domstol, Novorossiya är en helt annan sak, legalt sett. En öppen militär intervention där skulle få både militära och legala internationella konsekvenser för Ryssland. Jag förstår de som är frustrerade med Putin i det här fallet, de lider när de ser sorgerna i Novorossiya och Ukraina och det gör jag också, men jag väljer att lita på Vladimir Putin. Hittills har han lyckats undvika tredje världskriget, trots alla provokationer. Minns att Ryssland kan ta Kiev på bara 48 timmar, men det händer ju inte.
2015-03-16, 02:25
Moderator
Unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Några menar att Krim invaderades av ryska trupper. Jag påminner om att de redan var på plats. Om fler flögs in, så gjordes det enligt ett gammalt avtal om antalet tillåtna soldater i området. Jag tror 25.000 soldater tilläts, men siffran kan ha varit annorlunda.

Krims öde avgjordes av folket i en folkomröstning, inte av soldater. Efter ett massivt stöd för självständighet, så förklarade Krims folkförsamling självständighet och ansökte senare om anslutning till Ryssland. Soldaterna spelade bara en marginell roll, som beskyddare mot högra sektorn och andra våldsverkare, och de gjorde det utan att avfyra ett enda skott. Jag måste påminna om att allt gick fredligt till. Krim togs inte i krig.

I östra Ukraina råder inbördeskrig och visst finns det ryssar där, precis som det finns västerlänningar i de ukrainska frivilligbataljonerna. Det finns tecken på att välutbildade ryska soldater kämpar för Novorossiya, det har jag undrat över. De kommer nog inte dit som betalda soldater, de kommer som frivilliga, det är min senaste teori. Jag har inte hela sanningen, men jag grundar teorin på att Vladimir Putin vill undvika att intervenera militärt i Ukraina. Han hedrar internationell lag. Krim anslöts enligt konstens alla regler och klarar en domstol, Novorossiya är en helt annan sak, legalt sett. En öppen militär intervention där skulle få både militära och legala internationella konsekvenser för Ryssland. Jag förstår de som är frustrerade med Putin i det här fallet, de lider när de ser sorgerna i Novorossiya och Ukraina och det gör jag också, men jag väljer att lita på Vladimir Putin. Hittills har han lyckats undvika tredje världskriget, trots alla provokationer. Minns att Ryssland kan ta Kiev på bara 48 timmar, men det händer ju inte.
Grattis, du låter fullt ut som en psyops nu. Bara för att utländsk trupp får lov att vara i ett land betyder det inte att de får ta över det. Barnsliga argument.

Ryssland hade fullt lagliga hyrda baser på Krim, de fick alltså vara på baserna. Transporter till/från baserna var tvungna att föranmälas till Ukrainska myndigheter.

Och jo, det sköts på Krim. Det dog till och med soldater. Bara en handfull, det medges, men det var inte ett fredligt och oblodigt övertagande.

Dina påståenden om att allt gått lagligt till både med avseende på Krim och östra Ukraina är bara patetiska.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in