2015-03-14, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Lecters
Jag rekommenderar Memrise.com och ordlistan HP-prov. För ja, de återkommer. Lite sent påtänkt nu dock? Eller?

Tack.

Haha jag råkar ha väldigt mycket tid över, och väldigt mycket motivation. Så nog kan framsteg göras på 2 veckor
Citera
2015-03-15, 15:31
Medlem
Cykel-Ingemar.s avatar
Ursäkta om jag ställer en dum fråga men jag orkar inte läsa genom alla sidor. Om man gör gamla prov hur mycket brukar det skilja från när man gör det på riktigt? Jag vet att det måste vara mycket olika från person till person men brukar det bli bättre eller sämre?

/ Cykel-Ingemar
Citera
2015-03-15, 15:36
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykel-Ingemar.
Ursäkta om jag ställer en dum fråga men jag orkar inte läsa genom alla sidor. Om man gör gamla prov hur mycket brukar det skilja från när man gör det på riktigt? Jag vet att det måste vara mycket olika från person till person men brukar det bli bättre eller sämre?

/ Cykel-Ingemar

Först och främst beror det på hur förberedd du är, det är nog det faktorn som har stor påverkan. Andra faktorer som kan påverkar är nervositet, sömn, energi osv.

Om du gör gamla prov med samma tidsförhållanden som det riktiga provet, så kan det ge en fingervisning på var du ligger.
Citera
2015-03-15, 15:48
Medlem
Citat:

/ Cykel-Ingemar
Nog väldigt personligt, men själv så gick det bättre på riktiga provet för mig senast
Citera
2015-03-15, 15:49
Medlem
Cykel-Ingemar.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Först och främst beror det på hur förberedd du är, det är nog det faktorn som har stor påverkan. Andra faktorer som kan påverkar är nervositet, sömn, energi osv.

Om du gör gamla prov med samma tidsförhållanden som det riktiga provet, så kan det ge en fingervisning på var du ligger.

Ok tack. För mig är nog den korta tiden största problemet. Hemma hann jag knappt så jag hoppas inte dom andra stör koncentrationen. Jag måste lära mig att öppna redbull utan ljud. 😊

/ Cykel-Ingemar
Citera
2015-03-15, 17:04
Medlem
ambivallenss avatar
Citat:
Ok tack. För mig är nog den korta tiden största problemet. Hemma hann jag knappt så jag hoppas inte dom andra stör koncentrationen. Jag måste lära mig att öppna redbull utan ljud. 😊

/ Cykel-Ingemar
Jag fick ungefär samma resultat.

Varför ska du lära dig det? Du får inte dricka eller äta något under provpassen och på rasterna tror jag ingen bryr sig ifall det låter när du öppnar din redbull.
Citera
2015-03-15, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ambivallens
Du får inte dricka eller äta något under provpassen.

Va? Klart du får.
Citera
2015-03-15, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pjotr.1.
Va? Klart du får.

Har för mig att man inte får det.

Hittade det här när jag googlade lite "Du får äta och dricka på rasterna, inte under själva provet."
Hittade dock inget på studera.nu ang detta. Men är nästan säker på att du får dricka och äta endast under rasterna och inte under provet.
Citera
2015-03-15, 18:31
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Va? Klart du får.

Jag har en stark känsla av att du är sarkastisk. Varför måste du vara sådär? Hur gammal är du? Skärp dig.
Citera
2015-03-15, 18:32
Medlem
Cykel-Ingemar.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ambivallens
Jag fick ungefär samma resultat.

Varför ska du lära dig det? Du får inte dricka eller äta något under provpassen och på rasterna tror jag ingen bryr sig ifall det låter när du öppnar din redbull.

Jaså? Det är första gången jag ska göra provet. Jag har inte kollat reglerna. Bra egentligen så att det blir tystare. Del-proven är ganska korta så jag får koffein-boosta på rasterna.

/ Cykel-Ingemar
Citera
2015-03-15, 18:33
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:

/ Cykel-Ingemar

Skaffa öronproppar till provet om det stör dig? Ja, du kommer höra en massa host, nysningar osv men det är något man får förvänta sig. Som ambivallens skrev så får man inte ha förtäring under provpassen.
Citera
2015-03-15, 18:36
Medlem
ambivallenss avatar
Citat:
Va? Klart du får.
Min provledare var väldigt strikt med att ingen skulle få äta eller dricka under provet, kanske beror på provledaren.

Citat:
Ta med frukt, godis och dricka till rasterna. Du får äta och dricka på rasterna, inte under själva provet.
- 2009-03-10
http://www.aftonbladet.se/temautbildning/article11718627.ab

Verkar som att det inte var tillåtet förut iaf. Nya regler kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in