Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-03-14, 12:28
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
De som kände till de strukturer som Forsbergarna, OF mfl berättat om med olika hemliga grupper i aktivitet kring mordet och med insyn i både Palmeakten och Palmemordet dvs bland annat Näss.

Tyvärr verkar ju dessa haft information om både detta och själva operationen. Någon tipsade tullen och Säpochefen bekräftade inte att smugglanrna jobbade för honom som det var överenskommet så att det rullades upp med alla turerna med vad som framkom i den utredningen.

Det måste ju varit ett stort bakslag kanske till och med indikerande att någon läckte eller att de redan var föremål för intresse.

Är det någonstans här vi kan spåra Ebbes gräns.

Eller att han i någon mening passerade en gräns.

Eftersom man anade vad han egentligen var ute efter.
Citera
2015-03-14, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
Skärpning! Det duger inte kasta namn hit och dit på måfå. Då kan man lika gärna börja citera telefonkatalogen för Stockholm 1986... Analyserna och fokuset verkar ha landat rakt ner i soptunnan just nu.

Givetvis har du helt rätt i det. Jag var lite ironisk bara när jag nämnde BW, då Hasselbom själv skrev "med fingret sökte jag igenom hundratals namn för att se om där fanns någon koppling till Sydafrika".

Verkar nästan som att det var just telefonkatalogen han gick igenom ;-)
Citera
2015-03-14, 17:49
Medlem
Gattoos avatar
Någon som har koll om denna finns på svenska?

http://www.danieleganser.ch/Die_geheime_Armee_der_Nato_im_neutralen_Schweden_1 300903848.html
Citera
2015-03-14, 19:44
Medlem
Durgedurgs avatar
Om man ska "snöa in" och köra in sig i ett "tunnelseende" borde man inte snöa in sig i tunnelseendet att Olof och Lisbeth kan ha stått och samtalat med mördaren?

Teorin är logisk med tanke på Lisbeths "udda beteende" under hela mordutredningen
Citera
2015-03-14, 20:08
Medlem
esamawutas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gattoo
Någon som har koll om denna finns på svenska?

http://www.danieleganser.ch/Die_geheime_Armee_der_Nato_im_neutralen_Schweden_1 300903848.html

Finns på engelska på exv https://insomniacs2.wordpress.com/2012/07/16/nato-operation-gladio-the-secret-war-on-europe-pdf/ eller torrentnedladdning. http://www.torrentdownloads.me/torrent/1652727810/Ganser+-+NATOs+Secret+Armies+-+Operation+Gladio+and+Terrorism+in+Western+Europe+ +pdf
Citera
2015-03-14, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durgedurg
Om man ska "snöa in" och köra in sig i ett "tunnelseende" borde man inte snöa in sig i tunnelseendet att Olof och Lisbeth kan ha stått och samtalat med mördaren?

Teorin är logisk med tanke på Lisbeths "udda beteende" under hela mordutredningen

Du menar att om man ändå är på tunnelgatan så kan man kosta på sig det.
Vem vet, kanske dom tänkte gå till tunnelbanan ändå?
Citera
2015-03-14, 20:26
Medlem
Håller på och läser Hans Holmers bok "Olof palme är skjuten" och funderar lite kring tidsandan när den skrevs 1988... Var det brukligt på den tiden att kalla någon för "negern"??

Känns väldigt rasistiskt. Vem vet kanske HH ändå var åt det bruna i den politiska färgskalan med tanke på allt samröre med dessa nazi-poliser från a-turen?
Citera
2015-03-14, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MPaska
Du menar att om man ändå är på tunnelgatan så kan man kosta på sig det.
Vem vet, kanske dom tänkte gå till tunnelbanan ändå?

Tänk bara att i vissa fall når inte ironin ända till perrongen
Citera
2015-03-14, 21:50
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MPaska
Håller på och läser Hans Holmers bok "Olof palme är skjuten" och funderar lite kring tidsandan när den skrevs 1988... Var det brukligt på den tiden att kalla någon för "negern"??

Känns väldigt rasistiskt. Vem vet kanske HH ändå var åt det bruna i den politiska färgskalan med tanke på allt samröre med dessa nazi-poliser från a-turen?

Det var väl inte så OK, men den hysteri kring ras som idag finns inom kultureliten och media (som till stora delar är så röd att den blivit brun), fanns inte på samma sätt då.
Citera
2015-03-14, 22:01
Medlem
iamnotsures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natteknik
Vet inte om det var denna PDF du menade. Fick göra en ny, då den gamla var borta...har just nu lite oordning bland gamla artiklar pga datorhaveri. Skall ha fler artiklar som jag inte hittar just nu...även dessa utlagda tidigare.
https://www.scribd.com/doc/258693974/palme-pdf

Denna finns uppe på pdfcast men det skadar inte att den finns på fler ställen ,
däremot var det en på 273 MB på speedysh som inte funkar men det är bara om du skulle få för dig att sammanställa det nån gång , det är alltid en del uppgifter man har glömt i gamla artiklar.

Jag hade själv en hårddiskkrasch för lite mer än 1 år sedan.
Citera
2015-03-14, 23:38
Medlem
nattekniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamnotsure
Denna finns uppe på pdfcast men det skadar inte att den finns på fler ställen ,
däremot var det en på 273 MB på speedysh som inte funkar men det är bara om du skulle få för dig att sammanställa det nån gång , det är alltid en del uppgifter man har glömt i gamla artiklar.

Jag hade själv en hårddiskkrasch för lite mer än 1 år sedan.

Den här då...? Fast jag lyckats krympa storleken avsevärt.
https://www.scribd.com/doc/258739882/Palme2

Edit...och det blev tydligen avsevärt sämre kvalitet med :/
Senast redigerad av natteknik 2015-03-14 kl. 23:47.
Citera
2015-03-15, 00:27
Medlem
deBKatzenbachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Det går inte att öppna dina länkar - är det fel på adresserna eller vad?

Hmm... Jag tror att man måste öppna länkarna på datorn, inte från mobil eller platta. Det är inga hemliga länkar, de går till Stockholms stads stadsplanekontor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in