2015-03-14, 19:41
Medlem
serioustalks avatar
Ska prata vett med en snubbe.

Så här tänker jag: Köpa en begagnad mobil på gatan med kontantkort, be ngn köpa mitt refill i butik och ringa gubbjäveln.

Är detta HELT anonymt?
Citera
2015-03-14, 19:43
Bannlyst
Comviq brukar dela ut gratis kontantkort ibland. Ta ett sådant. Annars är nog telefonkiosker bra. Tänk på att masten kan synas och att övervakningskameror finns i butiker (antar att de måste registrera vilka nummer de sålt).
Citera
2015-03-14, 19:56
Medlem
serioustalks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hassan88
Comviq brukar dela ut gratis kontantkort ibland. Ta ett sådant. Annars är nog telefonkiosker bra. Tänk på att masten kan synas och att övervakningskameror finns i butiker (antar att de måste registrera vilka nummer de sålt).

Hur ska man köpa refill utan att fastna på bild? Tips?
Tänker att det bästa vore om man köpte kontantkortet i en redan begagnad telefon. För att undvika att fastna på bild.
Senast redigerad av serioustalk 2015-03-14 kl. 19:58.
Citera
2015-03-14, 19:59
Medlem
Blondiemans avatar
Du snor en telefon och ringer från denna!
Citera
2015-03-14, 20:22
Medlem
serioustalks avatar
Vill inte blanda in ngn oskyldig.
Citera
2015-03-14, 20:45
Medlem
Gå till en affär och köp en kontantkort (comviq). Betala med kontanter. Sen laddar du det kontantkortet med 75 kronor, då det är minsta möjliga summa. Betala även det med kontanter. Sedan ringer du. Helt anonymt. Lycka till!
Citera
2015-03-14, 21:07
Medlem
serioustalks avatar
Fast då säger mitt paranoida jag att mottagaren blir upprörd, polisanmäler, polisen ser i vilken butik refillet är köpt, övervakningskamera genomgång och plötsligt blir man kallad till rätten för olaga hot. Finns det inget sätt att anonymt köpa ett refill utan kameror som fångar en? Täcka ansiktet utan att det blir misstänkt?
Citera
2015-03-14, 22:00
Medlem
MisterMozzis avatar
Telefonkiosk?
Citera
2015-03-14, 22:36
Medlem
serioustalks avatar
Det finns väl inga kvar?
Citera
2015-03-14, 23:20
Medlem
Nu vet jag inte var du befinner dig men jag vet att det finns 1 som fungerar i Södertälje. Lär då finnas några få på andra ställen oxå

Dessutom när du köper refill så köper du ju inte det till ett nummer du får bara en kod som du skriver in i mobilen. Och med lite tur kan du få tag i ett sånt kontantkort som delas ut gratis i tc
Citera
2015-03-14, 23:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av serioustalk
Det finns väl inga kvar?
Ett fåtal finns kvar var dessa är placerade vet jag tyvärr inte.

Köp ett kontantkort i en kiosk där ingen kamera finns, vill du vara extra försiktig skickar du någon annan (WT som behöver till öl) att inhandla detta åt dig, kontanter är det som gäller, och håll koll på WT så han/hon inte snor pengarna.
Citera
2015-03-15, 14:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av serioustalk
Fast då säger mitt paranoida jag att mottagaren blir upprörd, polisanmäler, polisen ser i vilken butik refillet är köpt, övervakningskamera genomgång och plötsligt blir man kallad till rätten för olaga hot. Finns det inget sätt att anonymt köpa ett refill utan kameror som fångar en? Täcka ansiktet utan att det blir misstänkt?

Trä en påse över huvudet innan du går nära affären?

Det finns många sätt att maskera sitt ansikte och jag tror inte någon skulle hindra dig från att handla om du agerar normalt i övrigt. Tänk dock på att inte göra något brottsligt.

Om du önskar sätta dit någon är det bästa annars att utnyttja samtyckesundantaget i BrB. Man kan samtycka till att bli utsatt för vissa handlingar, men också dra tillbaka sitt samtycke. Om du först ex. samtycker till ett smärre slagsmål men sedan drar tillbaka ditt samtycke har du rätt att bruka självförsvar mot den som därefter angriper dig. Om denne skulle begå ett brott av en viss grad (har för mig att det krävs en straffskala omfattande fängelse i ett år) har du även rätt att bruka visst våld för att utföra ett envarsgripande (24:7 RB). Viktigt är dock att dokumentera allt (ex. med dold kamera eller annan inspelningsanordning).
Senast redigerad av Hassan88 2015-03-15 kl. 14:06.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in