2015-03-15, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serioustalk
Fast då säger mitt paranoida jag att mottagaren blir upprörd, polisanmäler, polisen ser i vilken butik refillet är köpt, övervakningskamera genomgång och plötsligt blir man kallad till rätten för olaga hot. Finns det inget sätt att anonymt köpa ett refill utan kameror som fångar en? Täcka ansiktet utan att det blir misstänkt?
Gå med en slöja och låtsas vara muslim. Alternativt är om det går att beställa något sånt från internet, sitta på ett vanligt café med wifi med en laptop + använda något som Tor som krypterar informationen och går igenom proxy?
Citera
2015-03-15, 17:43
Medlem
Telefonkiosk eller så ringer du med wifi på ett okänt ställe och IP-telefoni.
Citera
2015-03-15, 22:39
Medlem
serioustalks avatar
Jag hittar inte kiosken i Södertälje? Det står att de sista kioskerna försvinner iår! Någon som sitter på en karta med de sista kvarvarande? Allt inom Sverige är av intresse. Googlar men finner inget.

Är inte alls hemma på hur anonym ip telefoni fungerar, än mindre Tor,vill inte ta den risken. Vill helst ha tillgång till en hederlig telefonkiosk, tackar ödmjukast för tipsen.

Svar till Chroma: Personen är en feg jävel som behöver tryckas dit, en som någon gång i livet behöver få ta konsekvenserna för sitt handlande.
Senast redigerad av serioustalk 2015-03-15 kl. 23:06.
Citera
2015-03-16, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serioustalk
Jag hittar inte kiosken i Södertälje? Det står att de sista kioskerna försvinner iår! Någon som sitter på en karta med de sista kvarvarande? Allt inom Sverige är av intresse. Googlar men finner inget.

Är inte alls hemma på hur anonym ip telefoni fungerar, än mindre Tor,vill inte ta den risken. Vill helst ha tillgång till en hederlig telefonkiosk, tackar ödmjukast för tipsen.

Svar till Chroma: Personen är en feg jävel som behöver tryckas dit, en som någon gång i livet behöver få ta konsekvenserna för sitt handlande.

Antagligen så finns de inte på google, men jag gick förbi den ena telefonkiosken idag, den befinner sig bredvid mcdonalds vid kanalen, nere vid ceasars och oktoberteatern. Här är den på google maps https://www.google.se/maps/@59.194845,17.629094,3a,45.2y,346.72h,87.3t/data=!3m4!1e1!3m2!1s2mx0250jd1r2AJnkKjpPKw!2e0
Citera
2015-03-16, 21:59
Medlem
serioustalks avatar
Tack för det!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto