Det jag verkligen är nyfiken på är Gerdas roll. Och Nicklas.
Nicklas är son till Peter Anderssons karaktär. Om alla skogsskövlarnas barn ska rövas bort, borde ju Nicklas också ha rövats bort, eller ska han rövas bort i framtiden (det verkar ju vara hemligt vem han är son till)? Kanske han varit bortrövad och kom tillbaka, men tyvärr då inte helt OK (han verkar ju ha någon typ av funktionsnedsättning).
Den där vaggvisan, varför är det bara Evas familj som kan den? Är det en vaggvisa som egentligen kommer från skogen, och som Eva lärde sig när HON var bortrövad som barn? Och nu har Josefin lärt sig den när hon varit i skogen ett antal år?
Att Josefin inte har samma DNA som Eva kan ju ha många orsaker, kanske ens arvsmassa tex byts ut när man drabbas av den där parasiten?
Sen tycker jag det är inte så lite konstigt att Antons försvinnande har så lite plats i serien, i verkligheten skulle det ju ett nyligen försvunnet barn vara det alla mest intressanta.
Anton har blivit en stubbe i skogen och Josefin har ju bytt DNA för hon har börjat att odla rötter i fötterna.
Den stora frågan är om herr polis från Rikskrim också är ett troll för han samlar på svansar + vit gegga från trollen. Han verkar riktigt skum
Slår vad om att hon Eva kommer inleda att förhållande med han kollegan med dottern som ej säger nått och bergis är han den där killen som sitter på psyket som rymde hem till sin pappa som han brukar jaga med och som ej vill han kallar han pappa ett troll också!
Jag är inte lyrisk över storyn heller, den är full av hål och saknar en helt del logik. Men jag är svag för serier med mystiskt/övernaturligt tema.
Jag gillar också mystik och lite övernaturliga saker, typ som de tidiga avsnitten av Arkiv X och Millenium var sjukt bra. Men troll och gångar i skogen som leder till dörrar i hallen är inte min grej alls. För att inte tala om när det börjar växa buskar ur pannan på personer...
Jag gillar också mystik och lite övernaturliga saker, typ som de tidiga avsnitten av Arkiv X och Millenium var sjukt bra. Men troll och gångar i skogen som leder till dörrar i hallen är inte min grej alls. För att inte tala om när det börjar växa buskar ur pannan på personer...
Har svårt att hitta några övertygande argument med den beskrivningen känner jag.
Växtgrejen var lite irriterande kan jag hålla med om.
kommer inte heller se fler avsnitt, för jag känner noll intressen för serien. Jag gillar mystik i filmer och serier, men här blir allt för jävla fånigt och taffligt.
kommer inte heller se fler avsnitt, för jag känner noll intressen för serien. Jag gillar mystik i filmer och serier, men här blir allt för jävla fånigt och taffligt.
Jag uppmanar andra att också bojkotta serien!
Tack, då slipper du vara här och analysera sönder avsnitten i fortsättningen.