2015-03-14, 18:00
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GLmm
Hej, om man kidnappar en tjej för att ha henne inlåst hemma hos sig i kanske en vecka, och man behandlar henne bra, torterar eller våldtar inte, kommer hon då må bra efter att "chocken" avtar? Vad ska man tänka på i en sån situation, och hur tar man hand om en "fånge"?

Edit: Hur hade du som tjej tänkt i en sån situation?

Sök hjälp in jävla galning.

ok jag ser längre ned i tråden att din fråga var hypotetisk. Men varför ställa en sådan fråga. Det verkar som du saknar empati med andra människors situation. Fråga dig själv hur du skulle må.
Senast redigerad av Stone 2015-03-14 kl. 18:02.
Citera
2015-03-14, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Låter som en konstig plan faktiskt, hade haft mer förståelse om du hade velat kidnappa för att våldta eller tortera. Är du en ensam människa som behöver sällskap?
Vill gärna ha sällskap ja
Citera
2015-03-14, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Sök hjälp in jävla galning.

ok jag ser längre ned i tråden att din fråga var hypotetisk. Men varför ställa en sådan fråga. Det verkar som du saknar empati med andra människors situation. Fråga dig själv hur du skulle må.
Jag tänker att om det var jag så hade jag mått dåligt och viljat spöa den som kidnappade mig, men det hade inte varit någon fara efter att jag blev släppt.
Citera
2015-03-14, 18:35
Medlem
norrlandsguldares avatar
Citat:
Jag tänker att om det var jag så hade jag mått dåligt och viljat spöa den som kidnappade mig, men det hade inte varit någon fara efter att jag blev släppt.

Men det är ju bara du, och du är socialt inkompetent och ensam. Om du hade förväntat dig något Stockholmssyndrom där offret ansluter sig till dig så måste jag nog krossa dina drömmar och säga att det blir svårt att uppnå ett resultat där det oskyldiga offret går över på din sida.
Citera
2015-03-14, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsguldare
Men det är ju bara du, och du är socialt inkompetent och ensam. Om du hade förväntat dig något Stockholmssyndrom där offret ansluter sig till dig så måste jag nog krossa dina drömmar och säga att det blir svårt att uppnå ett resultat där det oskyldiga offret går över på din sida.
Hon måste inte gå över på min sida, bara acceptera situationen tills hon släpps.
Citera
2015-03-14, 18:46
Medlem
Spiritualitys avatar
Citat:

Psykisk åkomma kan uppstå vid traumatiska upplevelser, det går inte att svara på om du hade mått bra efteråt eller om tjejen du vill kidnappa kan glida vidare som ingenting efteråt utan permanenta men för resten av livet.
Citera
2015-03-14, 18:51
Medlem
Citat:
Hon måste inte gå över på min sida, bara acceptera situationen tills hon släpps.

Hota med att spruta vatten på henne om hon inte gör som du säger. Beprövad metod vettu.
Citera
2015-03-14, 18:59
Medlem
Lolitasyndromes avatar
Ge henne stockholmssyndrom eller?

//Lolitasyndrome
Citera
2015-03-14, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lolitasyndrome
Ge henne stockholmssyndrom eller?

//Lolitasyndrome
Inte nödvändigtvis.
Citat:
Ursprungligen postat av Vorph666
Hota med att spruta vatten på henne om hon inte gör som du säger. Beprövad metod vettu.
Behövs nog inte, hon kommer ju vara passiv.
Citera
2015-03-14, 19:05
Medlem
Citat:

Ok för det syfte som du vill. Dvs ha någon att umgås med och prata med.

Jag kan inte se en situation där det du frågar efter är möjlig. För att kvarhålla någon mot deras vilja måste du använda tvångsmedel. Det innebär hot, våld, drogning eller fasthållning med hjälp av rep, handfängsel eller liknande.
Användandet av någon av de metoderna kommer så klart att innebära att all form av naturligt umgänge utesluts.

Dessutom är idé extremt jävla dum. Du kommer inte få någon att prata/umgås med och du kommer troligen få ett rejält fängelsestraff.

Jag rekommenderar dig att söka terapi.
Citera
2015-03-14, 19:06
Medlem
Hemi57s avatar
Hon kommer och bli lycklig som hon aldrig varit tidigare i sitt liv. Kommer visa sin solidaritet och glädje dygnet
runt. sitta naken ständigt kåt med fittan i vädret..
Nää allvarligt talat, hur faan kommer man bara på en sån djävla korkad tanke?? Absurt!!
Citera
2015-03-14, 19:07
Medlem
Citat:

Och vad tror du händer när du släpper henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in