Citat:
Du menar att gripna, misstänkta GM, "råkade" vara på plats, och för dom "okända" gärningsmän begick morden, i deras närvaro?
Varför avrättades dom inte också, eftersom tjejen i BO-trion, sannolikt (jag vet inte, men jag tror det) avrättades (för att undanröja ett vittne), tillsammans med sin sambo och sambons kompis, grabbarna kriminellt etablerade typer, med flera domar och en fängelsevistelse i bagaget?
Din teori är inte realistiskt hållbar, imo.
Varför avrättades dom inte också, eftersom tjejen i BO-trion, sannolikt (jag vet inte, men jag tror det) avrättades (för att undanröja ett vittne), tillsammans med sin sambo och sambons kompis, grabbarna kriminellt etablerade typer, med flera domar och en fängelsevistelse i bagaget?
Din teori är inte realistiskt hållbar, imo.
Om mördarna hade varit de mer proffsiga gangstrarna som en och annan tror, hade de då inte sett till att alla mobiler försvann? Och att de döda förts bort för att bli hittade mycket senare på en plats utan spår? Jag tror att rätt personer sitter häktade, men kan inte föreställa mig hur de kunde utföra detta. Fysiskt kanske, men mentalt?
Och jag tror polisen hade tur när det var en ensam joggare som hittade liket i bilen och larmade. Förutom de första notiserna så har ju inte den personen låtit sig intervjuas av pressen vad jag vet. Om det hade varit en hel grupp joggare så hade det nog funnits ruggiga detaljer rapporterade vid det här laget. Tur för polisen eftersom allt om var på kroppen de sköts och i vilken ordning, är viktigt att undanhålla för att äktheten i eventuella erkännanden ska kunna kontrolleras. Men vad vet jag?
Vet vi förresten något om vilka mobiler polisen har tagit hand om för undersökning? Om det är BOs eller enbart MGMs?
Jag tvivlar inte en sekund på att BO är avlägsnad från bilen vid pålastningen.
Det postades efter mitt inlägg igår märke som har rep i jeansen. Somewear har jeans med rep, jag hade inte koll på de innan.