2015-03-14, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Du menar att gripna, misstänkta GM, "råkade" vara på plats, och för dom "okända" gärningsmän begick morden, i deras närvaro?

Varför avrättades dom inte också, eftersom tjejen i BO-trion, sannolikt (jag vet inte, men jag tror det) avrättades (för att undanröja ett vittne), tillsammans med sin sambo och sambons kompis, grabbarna kriminellt etablerade typer, med flera domar och en fängelsevistelse i bagaget?

Din teori är inte realistiskt hållbar, imo.

Om mördarna hade varit de mer proffsiga gangstrarna som en och annan tror, hade de då inte sett till att alla mobiler försvann? Och att de döda förts bort för att bli hittade mycket senare på en plats utan spår? Jag tror att rätt personer sitter häktade, men kan inte föreställa mig hur de kunde utföra detta. Fysiskt kanske, men mentalt?
Och jag tror polisen hade tur när det var en ensam joggare som hittade liket i bilen och larmade. Förutom de första notiserna så har ju inte den personen låtit sig intervjuas av pressen vad jag vet. Om det hade varit en hel grupp joggare så hade det nog funnits ruggiga detaljer rapporterade vid det här laget. Tur för polisen eftersom allt om var på kroppen de sköts och i vilken ordning, är viktigt att undanhålla för att äktheten i eventuella erkännanden ska kunna kontrolleras. Men vad vet jag?
Vet vi förresten något om vilka mobiler polisen har tagit hand om för undersökning? Om det är BOs eller enbart MGMs?
Citera
2015-03-14, 14:47
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Det innebär inte att min kritik mot grundförutsättningarna i scenariot ändras. Du bygger på med ytterligare fantasier, som bas på det jag ansåg helt befängt. Meningslöst - iaf för min del - att fortsätta resonera i sagornas land.

Hade brödernas avsikt vara att skjuta vännerna i skallen, hade deras mobiler inte kunnat spåras till platsen. Flickvännerna hade haft som uppgift att fippla med GM:s mobiler hemma och klicka på vänförfrågningar, kommentera mm. "Tillsammans hela kvällen.."
Misstänker att ett flertal mobiler sa "hejdå" till masterna på ett och samma ställe och kopplades upp samtidigt en stund senare, dock inte brödernas.
Fantiserar vidare..
Citera
2015-03-14, 14:48
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Bilden visar även ryggtavlan på en Assistanskåren-kille bredvid släpet med öppninsgbart tak. Vad AB missar på sitt eget foto får AB stå för Jag tvivlar inte en sekund på att BO är avlägsnad från bilen vid pålastningen.

Täckt släp tyder tvärtom på att liket är kvar i bilen.
Citera
2015-03-14, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker
Att ha rep i hällorna är alls inte ovanligt. Till och från har det t o m varit stort mode och inne. I varmare länderser man det ofta till jeansen faktiskt. Lite bohemstuk.
Håller med dig Det postades efter mitt inlägg igår märke som har rep i jeansen. Somewear har jeans med rep, jag hade inte koll på de innan. Men efter jag såg de på google så fattade jag hur de brukar se ut
Citera
2015-03-14, 14:54
Medlem
Citat:
Du menar att gripna, misstänkta GM, "råkade" vara på plats, och för dom "okända" gärningsmän begick morden, i deras närvaro?

Varför avrättades dom inte också, eftersom tjejen i BO-trion, sannolikt (jag vet inte, men jag tror det) avrättades (för att undanröja ett vittne), tillsammans med sin sambo och sambons kompis, grabbarna kriminellt etablerade typer, med flera domar och en fängelsevistelse i bagaget?

man kanske vill ha skulden betald?...inte fan vet jag bara spånar på scenarion. fängelse domar mjaaa inte är det så att dom tillhör nån elit direkt....dom torskar för en lördag kväll efter att spöat ett par raggare....känns mer som klantskallar som åker för en sån grej. lokala smågangsters med ett rykte lokalt. Inge konstigt finns såna i dom flesta orterna den ena tuffare en den andra.
Citera
2015-03-14, 14:55
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker
Att ha rep i hällorna är alls inte ovanligt. Till och från har det t o m varit stort mode och inne. I varmare länderser man det ofta till jeansen faktiskt. Lite bohemstuk.

Inte ovanligt med en tamp som livrem bland båt/sjöfolk. Det tyder ju också på att det är en manskropp i tältet.
Citera
2015-03-14, 15:03
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -SwiTcha-
här är länken på det mordet som skedde i Göteborg när BO bästa vänner blev häktade för mordet - (FB) Mord i Biskopsgården (Önskevädersgatan) på Diren Öz, den 5 juli 2012

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15076124.ab

Tänk smart nu & sluta bete er som idioter . . . Tror ni på fullaste allvar att GM som är så bra vän med BO skulle kunna titta dem i ögonen & skjuta dem i pannan? . . . Jag bara undrar hur fan ni tänker helt ärligt . . Allt detta är fiffel & bröderna är oskyldiga men de vet vilka som ligger bakom det . & ja polisen & åklagare har häktat vänner till en mördad innan för att de vet att kompisarna har en bra syn på det hela . . . Skjuta sina bästa vänner i pannan asså vi snackar om förortskids & inte Al capone . .

Tänk nu smart Switcha sluta bete dig som en idiot. Personer häktas inte på sannolika skäl för mord såvida det inte är sannolikt att de har utfört mord. Inte p.g.a att de vill veta om kompisar vet vem som gjort gärningen. Det finns förhör för polisen att hålla för ett sådant arbete, inte häkta folk.
Citera
2015-03-14, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belsebubba
har fortfarande inte med övervåld att göra.....fritidsgårdar. ..NO comments...jag argumentera inte att det finns biverkningar. ...men att folk som brukar steroider gör dom till monster som dödar allt och alla i sin väg är fel och nåt som media målat upp. läs biverkningar på mediciner i fass så ser du att det finns saker som är bra mycket värre en steroider ur en samhälls syn sätt. Att gurra 16bast käkade ryssar 1987 å fick lite muskler sedan slogs på stan har inte med aggressivitet av steroider att göra...........

Beror inte det på vilken typ det är man tar och hur länge man knaprat? Vad är det för preparat/substanser som folk ibland tar innan de ska begå brott för att bli mer alerta och modiga och mer handlingskraftiga? Folk borde väl inte röka på innan de ska fixa nåt som kräver engagemang? Vad används vanligen? Efedrin, koffein, amfetamin något annat?
När FUP är klar borde det står där vilka substanser som GM och BO hade i kroppen. Eller kan detta bli sekretessbelagt?
Citera
2015-03-14, 15:05
Medlem
Citat:

Instämmer i detta. Hade det någon annan eller andra varit på plats och utfört detta, hade med all sannolikhet de nu häktade också legat i kylrum.
Citera
2015-03-14, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Inte ovanligt med en tamp som livrem bland båt/sjöfolk. Det tyder ju också på att det är en manskropp i tältet.
Jeansmärke som använder rep?
https://www.google.se/search?q=somewear&biw=1024&bih=555&source=lnms&tbm =isch&sa=X&ei=-j8EVaanE4HtaKqvgdAF&ved=0CAYQ_AUoAQ#tbm=isch&q=som ewear+jeans&revid=1358041342
Citera
2015-03-14, 15:07
Medlem
John-Waynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Polisen har slagit fast, och gått ut med att platsen där de hittades även är brottsplatsen. Det är alltså något som inte ger utrymme för spekulationer.
Men varför just där? Risken för upptäckt under själva dödandet finns ju ändå. Om man jämför med tomma lagerlokaler, skogspartier och liknande som förekommer i deckare.
Kan det vara så att det är en plats de brukar träffas på för att göra upp "affärer"? Alltså att det räcker att säga 'vi ses' för att alla ska veta var det är. En plats utan övervakningskameror men inte undanskymt nog för att väcka misstankar i förväg hos blivande BO.
Vad har ni för tankar om valet av plats - eller tror ni att det var en slump att de var just där?
Det är min teori också som jag lanserade några hundra sidor bakåt.....
Citera
2015-03-14, 15:14
Medlem
John-Waynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag tror att det bara var RA som var "kallad" till BP. De andra tog han med för att han trodde att smällen skulle bli lindrigare.

Vem skulle kunna sno laddet och var finns det nu?
Exakt vad jag också tror map vem som var kallad. Har tredjehandskälla på det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in