2015-03-13, 20:18
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av localeye
Okay - Men jag är absolut inte enig med dig om om det, men jag respektera din hållning ändå
Fast jag förstår inte vart du har fått det ifrån att "en vanlig bärgare med största säkerhet inte får komma så nära en bil med ett mordoffer i."

Läste någonstans att BO togs ut ur bilen. Tror att de inte enligt griftefriden får frakts en avliden så
Citera
2015-03-13, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Inte insatt i just det ärendet alls, men rimligtvis kan polis ganska snabbt konstatera mordplats eller olycksplats. Dock när det gäller brand så tar det alltid tid med en komplett utredning.
I detta trippelmord-fall tog det nog max fem sekunder för polis att konstatera att det handlar om just mord. BO var ju kändisar.. Vid mord blir området plötsligt oerhört känsligt och det är föga troligt att en assistans-kåren-kille släpps intill ett mordoffer.

Men i detta fall fraktas bilen bort på släp. Av polis. Källa: aftonbladets bilder.
Citera
2015-03-13, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spanaren321
Kan det vara en hämndaktion efter skjutningen i slutet av januari på Tureborgsvägen? Enligt säker källa var det den ökände kvinnomisshandlaren Jörgen Dyrby som sköts. Kan Alexander Dyrby, som är skriven på Bävedalsvägen, borde rimlogtvis vara hans son, då det inte finns många med det efternamnet i Uddevalla.
Nej det var ingen Jörgen som blev skjuten f*ej heter han
Citera
2015-03-13, 20:20
Medlem
nimrod666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silbersky00
Vi spekulerar mycket om knark och skulder tänk om killarna sköt sig bra men ändo GM väljer att mörda och ta deras pengar .
Här spekuleras vitt och brett, ja. Vad menar du med resten?
"Killarna sköt sig bra"?
"GM väljer att mörda och ta deras pengar"?
Citera
2015-03-13, 20:21
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackar
På AB bilder ser man ett släp och det är även en text som lyder, polisen fraktar bort den vita Audin. Tror inte bo blev plockad ur den vita Audin innan polisen själv fraktade den.
Bilden visar även ryggtavlan på en Assistanskåren-kille bredvid släpet med öppninsgbart tak. Vad AB missar på sitt eget foto får AB stå för Jag tvivlar inte en sekund på att BO är avlägsnad från bilen vid pålastningen.
Citera
2015-03-13, 20:22
Medlem
Citat:
Vilken av de ute vid skjulet/staketet tror du är kvinnan?
Kvinnan närmast vägen.
Citera
2015-03-13, 20:24
Medlem
nimrod666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homoaraben
Tyvärr så sitter jag på 14 år.
Citat:
Ursprungligen postat av Homoaraben
Nej det var inte han dom sköt.Den som blev skjuten finns med i denna tråd.
Hur fick du reda på det? Telefonsamtal e.dyl.? Har du någon mer ledtråd?
Citera
2015-03-13, 20:25
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Läste någonstans att BO togs ut ur bilen. Tror att de inte enligt griftefriden får frakts en avliden så
Sannolikt korrekt.
Citera
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Det må så vara, jag har ingen erfarenhet eller kunskap om det men inte far man väl omkring med ett mordoffer bak på en bärgningsbil. Bilen får såklart bärgas men liket bör väl redan vara omhändertaget vid det laget?
Självklart. Mördade personer skall till rättsläkarstation, obduceras, en av viktigaste
utredningsdetaljerna. Dom fraktas som 'porslin', en del av brottsutredningen.
Citera
Medlem
Citat:
Men i detta fall fraktas bilen bort på släp. Av polis. Källa: aftonbladets bilder.
2 bilar ifrån insatsstyrkan körde framför och bakom släpet
Citera
2015-03-13, 20:26
Medlem
Har hört nu att tydligen så skulle det förlorade partiet kokain till södra delen av Stockholm. Vet dock inte om det är sant eller bara rykten.
Citera
2015-03-13, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nimrod666
Hur fick du reda på det? Telefonsamtal e.dyl.? Har du någon mer ledtråd?
Fr*y nor*malm hette han som blev skjuten på Tureborgsvägen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in