2015-03-14, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Vem är källan?

Alla mordoffrena avrättade effektivt och kallblodigt. Någon som lyckades hålla nerverna under kontroll trots allt. MS och MS kapabla till det?

Fick ett pm igårkväll som menade att det var en säker källa. Jag bara vidarebefodrade.
Citera
2015-03-14, 10:34
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Vem är källan?

Alla mordoffrena avrättade effektivt och kallblodigt. Någon som lyckades hålla nerverna under kontroll trots allt. MS och MS kapabla till det?
Med tanke på hur tidigare domar mot grabbarna ser ut, så verkar det väldigt osannolikt att dom kan få till så "snygga" mord. Åter igen, den där jäkla bilen som fler vittnen hört bränna iväg på BP...
Citera
2015-03-14, 10:35
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Expressen http://www.expressen.se/gt/uppgifter-de-skots-med-skott-i-huvudet/

Slutsatser:
Övervåld tyder på att gärningsmännen motiverades av hämndbegär alternativt försökte pressa mordoffrena på info.
•Att mordoffrena blivit misshandlade får en att misstänka att gärningsmännen var fler än två.
•Det kvinnliga mordoffret sköts i bilen.

om två personer har en eller två pistoler riktade mot sig blir de nog rätt medgörliga iofs. tycker också att det pekar mot hämndbegär eller behov av att statuera exempel
Citera
2015-03-14, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackar
Fick ett pm igårkväll som menade att det var en säker källa. Jag bara vidarebefodrade.

För att lyckas med det med ett brottsoffer som gör våldsamt motstånd har gärningsmannen varit tvungen att sätta skottet med vapnet direkt mot pannan. Om gärningsmannen skulle tvekat ens en sekund skulle han misslyckats.

Väldigt bestämd och kallblodig mördare. Nog för att mgm1 och mgm2 inte ter sig som guds bästa barn men är de verkligen kapabla till dylika avrättningar?
Citera
2015-03-14, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
om två personer har en eller två pistoler riktade mot sig blir de nog rätt medgörliga iofs. tycker också att det pekar mot hämndbegär eller behov av att statuera exempel

Övervåldet tyder på hämndbegär. Men skulle det inte räckt med övervåldet i sig om hämnd var det enda motivet? De var ju ändå barndomskompisar. Och de borde ju fått sitt hämndbegär stillat av en ordentlig misshandel av mordoffrena.

Avrättningarna tyder som du säger på att statuera exempel. Mer än på ett hämndbegär.

Det känns som om det föreligger två olika motiv bakom morden. Därav mina misstankar om två olika gärningsmän.
Citera
2015-03-14, 10:52
Medlem
RemeronDreamss avatar
Kraftigt övervåld behöver inte betyda utdraget våld eller ett stort gäng som misshandlar. Det räcker med ett enda slag med baseballträ.

Någon obekräftad uppgift säger att ett av BO fanns med en kniv i handen. Kanske var det brottsoffren själva som provocerade fram situationen. Han Alaa verkar ju vara lite av den typen som skulle styra och ställa och hota folk, till slut kanske någon tröttnade.

Om någon drar fram en kniv och hotar dig så är ju liksom all gammal vänskap förverkad på en sekund. Om det var så, så visste ju MGM att de inte kunde släppa det hela efter att ha spöat BO med baseballträ (exempelvis), man skulle ju få hela klanen efter sig senare. Vad göra? Kanske fick MGM panik och sköt.
Citera
2015-03-14, 10:56
Medlem
Botvarps avatar
Citat:
Tydligen var kvinnan skjuten mitt mellan ögonen,utanför bilen.

Joggaren såg en död person i bilen har det uppgetts. Rimmar dåligt de två påståenden.
Citera
2015-03-14, 11:01
Medlem
klown123s avatar
Ja men då förstår man. Om BO har blivit misshandlade innan.
GM skulle bara visa sin makt. Och under misshandeln säger ett av BO "du är död" eller liknande. Då rinner det över för GM och han skjuter alla på plats. Därav platsen som inte är vald för avrättning.
Citera
2015-03-14, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Botvarp
Joggaren såg en död person i bilen har det uppgetts. Rimmar dåligt de två påståenden.

Jag kan ha missuppfattat också, att det hände utanför, men så tolkade jag texten. men mellan ögonen skulle det iaf varit.
Citera
2015-03-14, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Botvarp

Enligt media så fanns hårtussar på BP. Kvinnan lär ha dragits ut i håret. Usch!
Citera
2015-03-14, 11:09
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Det är ingen som funderat på varför den mördade tjejen ET var med i bilen.
Var det en slump eller var det hon som var måltavlan?
Jag tror att det bara var RA som var "kallad" till BP. De andra tog han med för att han trodde att smällen skulle bli lindrigare.

Vem skulle kunna sno laddet och var finns det nu?
Citera
2015-03-14, 11:10
Medlem
Citat:
Enligt media så fanns hårtussar på BP. Kvinnan lär ha dragits ut i håret. Usch!
Det var hårtussar utanför bilen står det, kan ju va så att de försökt dra ut henne men inte lyckats och därför bara skjutit henne i bilen ist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in