2015-03-14, 14:15
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Tror du inte att Tredje part statuerar exempel genom misshandel/mord för att skrämma de som är skyldiga dom pengar? Händer varje dag runt om i världen. Nu antas båda bröderna ligga på tur om dom inte betalar det som dom har kritat. Tredje part håller knappast på med någon välgörenhet heller.
Jo, det tror jag förekommer. Men inte i fysisk närvaro av andra inblandade smågangsters, som antas bli förskrämda vittnen, plus hålla käften. Det finns ingen garanti att så sker. Att avrätta misshagliga, det sprider sig direkt, se hur snabbt Uddevallamordet blev riks-etta i publicitet. Och dom som är i nästa riskzon, som förmodade GM i detta fall, vet vad det betyder, utan att dom har behövt se hur dödandet går till. Som kommentar, fast min uppfattning är att de gripna är de faktiska mördarna, och det är vad polisen tror också.
Citera
2015-03-14, 14:19
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belsebubba
mmm kan inte du själv googla steroider och misshandel utan att hitta ett missbruk av alkohol eller droger. finns miljoner människor som brukar steroider utan att slå ihjäl vänner. Många i eliten av diverse sporter nyttjar steroider off season....fast sånt pratas det inte om, för så länge man klarar sig genom tester så är det lugnt. Efter att du kollat upp steroider. ....kan du ju ta å kolla upp grov misshandel å vad som krävs för att dömas för det. 10 man för å dömas?snälla har en släkting som dömdes för grov misshandel av 2 personer....manliga..inte barn å kärringen.

Håller med, steroider är ingen anledning till att detta har hänt.
Citera
2015-03-14, 14:20
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belsebubba
tror inte det var dom som sköt......dom var/är vittnen på plats. GM är för dom okända så finns ingen att gola på förutom peka ut en gruppering. så jag tänkte.
Du menar att gripna, misstänkta GM, "råkade" vara på plats, och för dom "okända" gärningsmän begick morden, i deras närvaro?

Varför avrättades dom inte också, eftersom tjejen i BO-trion, sannolikt (jag vet inte, men jag tror det) avrättades (för att undanröja ett vittne), tillsammans med sin sambo och sambons kompis, grabbarna kriminellt etablerade typer, med flera domar och en fängelsevistelse i bagaget?

Din teori är inte realistiskt hållbar, imo.
Senast redigerad av Ådärkomdenja 2015-03-14 kl. 14:23.
Citera
2015-03-14, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Undra vem det som inte är påläst här. Det är nog du som har mindre koll verkar det som om. Det jag postade var bara ett exempel. Ska jag sitta och posta massa off topic för att kunskap ska uppstå? Ni kan väl kolla själva över vilka GM brukar vara. Finns hur många fall som helst där GM och BO är bröder eller polare fuckar upp oväntat. Googla så får du se att det kommer upp massa olika fall. Om du inte orkar googla så har du tex här ett färsk fall som du inte kan ha missat:
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article20453393.ab

Citat:
Undra vem det som inte är påläst här. Det är nog du som har mindre koll verkar det som om. Det jag postade var bara ett exempel. Ska jag sitta och posta massa off topic för att kunskap ska uppstå? Ni kan väl kolla själva över vilka GM brukar vara. Finns hur många fall som helst där GM och BO är bröder eller polare fuckar upp oväntat. Googla så får du se att det kommer upp massa olika fall. Om du inte orkar googla så har du tex här ett färsk fall som du inte kan ha missat:
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article20453393.ab
jag argumentera inte att det....har slagits med min bror många ggr å en dag kanske detta leder till att nån av oss blir olycklig. ....men du kan inte jämföra detta med familje problem...jag leker med tanken att jag skulle bråka med min bror det slutar med att jag har ihjäl honom......då bestämmer jag mig för att ha ihjäl hans sambo och barn för dom var där.?.....nä din jämförelse funkar inte för mig
Citera
2015-03-14, 14:31
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silbersky00
Verkligt info 2 gripna för en pengar skuld

Ena brodern hade tom nån sorts alibi som verkar ogillas .

Inspelade samtal vad fan tror du polisen är Edward Snowden .

Polisen har gripit hans närmaste vänner för att få hjälp att lösa morden

Tyvärr det verkar som MGM bröderna är rädda och väntar på att få miljoner ifall de inte berättar något .

Ok, hur ofta kan du verifiera att polisen gripit oskyldiga för att få hjälp med utredningen?
Citera
2015-03-14, 14:31
Medlem
SvenneMelons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
"En dag på häktet"
https://www.kriminalvarden.se/fangelse-frivard-och-hakte/hakte/en-dag-pa-haktet

En pedagogisk bildserie om livet på häktet. Tippar på att "peter" är en skådis. Rastgården såg ut som en liten låda.

Om det inte kommit upp tidigare, jag ligger lite efter i tråden:

Rastgård på häktet Norrköping. Figurant Leif Wågman. OBS. Bilden är arrangerad, personerna på bild är inte intagna.
Citera
2015-03-14, 14:34
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Du menar att gripna, misstänkta GM, "råkade" vara på plats, och för dom "okända" gärningsmän begick morden, i deras närvaro?

Varför avrättades dom inte också, eftersom tjejen i BO-trion, sannolikt (jag vet inte, men jag tror det) avrättades (för att undanröja ett vittne), tillsammans med sin sambo och sambons kompis, grabbarna kriminellt etablerade typer, med flera domar och en fängelsevistelse i bagaget?

Din teori är inte realistiskt hållbar, imo.

Kan ha dykt upp ett vittne som fick sällskapet att bryta upp snabbare än tänkt. Det har ju hörts både en moped och en bil rivstarta från platsen.
Vittnet kommer dock aldrig att ge sig tillkänna om så.
Citera
2015-03-14, 14:37
Medlem
Citat:
Många polare till dig som går runt med rep istället för skärp? Här är själva grejen att ha ett snyggt (läs dyrt) skärp Kan repet vara något annat kan han ha bundit fast nåt under jackan med repet? Har du haft rep i byxan?

Att ha rep i hällorna är alls inte ovanligt. Till och från har det t o m varit stort mode och inne. I varmare länderser man det ofta till jeansen faktiskt. Lite bohemstuk.
Senast redigerad av Tycker 2015-03-14 kl. 14:40.
Citera
2015-03-14, 14:38
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Kan ha dykt upp ett vittne som fick sällskapet att bryta upp snabbare än tänkt. Det har ju hörts både en moped och en bil rivstarta från platsen.
Vittnet kommer dock aldrig att ge sig tillkänna om så.

Det innebär inte att min kritik mot grundförutsättningarna i scenariot ändras. Du bygger på med ytterligare fantasier, som bas på det jag ansåg helt befängt. Meningslöst - iaf för min del - att fortsätta resonera i sagornas land.
Citera
2015-03-14, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Idiot! Det är inget media hittat på. De vanligaste biverkningar av steroider är depressiva besvär, aggressivitet, hjärtklappning, gynekomasti, svår akne, permanent håravfall och fertilitetsproblem. Det har inte media hittat på lilla du, utan det har utrönts genom gedigen vetenskaplig forskning, och går att läsa om i flertalet forskningsrapporter.

När du hänger på fritidsgårdar där tuffa killar från gymnasiet försöker sälja dig steroider, så ska du inte tro på vad de säger.
har fortfarande inte med övervåld att göra.....fritidsgårdar. ..NO comments...jag argumentera inte att det finns biverkningar. ...men att folk som brukar steroider gör dom till monster som dödar allt och alla i sin väg är fel och nåt som media målat upp. läs biverkningar på mediciner i fass så ser du att det finns saker som är bra mycket värre en steroider ur en samhälls syn sätt. Att gurra 16bast käkade ryssar 1987 å fick lite muskler sedan slogs på stan har inte med aggressivitet av steroider att göra...........
Citera
2015-03-14, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -SwiTcha-
Känner du till anledningen till varför han gjorde med att döda sin egna bror? . . . Nej juste detta var en familjegrej som urarta där religon & annat var inblandat så läs nu dem tidigare trådar jag har kommenterat sen kan du försöka lära mig lite mer om kriminella & annat . . Du är förmodligen en smyg rasse som jätte gärna skulle se dessa två åka in helt oskyldiga på grund av deras förflutna liv . . Jag kommer sluta svara på dig för jag märker redan nu att du är helt efterbliven så ingen ide att skriva mer till dig . . Sov sött!
Vad menar du? Det finns flera fall då man gett sig på någon som är ens vän. Det jag postade var bara ett exempel. Googla om du i tror mig i jakt på mer fakta eller fortsätt att leva i okunskap
Citera
2015-03-14, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Expressen http://www.expressen.se/gt/uppgifter-de-skots-med-skott-i-huvudet/

Slutsatser:
Övervåld tyder på att gärningsmännen motiverades av hämndbegär alternativt försökte pressa mordoffrena på info.
•Att mordoffrena blivit misshandlade får en att misstänka att gärningsmännen var fler än två.
•Det kvinnliga mordoffret sköts i bilen.

Om dessa uppgifter stämmer, skulle jag bli förvånad om det inte är de häktade som är skyldiga.
Eftersom de har varit ute efter att radera BO:s "hårddiskar", skulle jag bli lika förvånad om huvudmotivet är pengar.
Det kan ha inträffat något på hemmaplan medan bröderna var utrikes?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in