Citat:
Ursprungligen postat av
Willow1
Det jag inte förstår är hur i helskotta tänkte man när man gjorde valet att bli kriminell? Odödlig?
Det har vi ju sett om och om igen att det inte är. Och hur kan man ha mage att utsätts nära och kära för detta? Egoism? Jag förstår inte?
Mitt fetade: Man får nog starta en annan tråd om en sådan fråga men kort är det bekräftelse, droger, snabba pengar och makt. Ingen tänker längre än näsan räcker, möjligheten att jag kan dö av detta finns inte på spelplanen.
Lite bildligt kan man jämföra med att sätta sig i pojkvännens bil utan säkerhetsbälte där hon vet att han kör som en biltjuv men inte ha en tanke på att jag som passagerare kan dö när han tappar herraväldet över bilen.
För att förhindra den möjligheten
kliver man av och åker helt enkelt inte med den vilda chaffisen. Men så långt tänker inte dessa unga individer utan hänger med den vilda chauffören med risk att det går åt skogen förr eller senare.
Föräldrar och vänner måste väcka och stoppa den som är på väg åt fel håll innan det är försent som i detta fall gällande den unga flickan. Tror inte ens hennes beseglade öde uppfattas som ett varnande exempel för de som är i och på gränsen in i kriminella gäng med tuffa killar, droger och pengar.
Lite som, det händer ju inte mig.