2015-03-13, 00:38
Medlem
EvilGs avatar
Vart fan har ni fått siffran femtontusen ifrån? Det är ingenting.

Ni som försöker leka knarkekonomer är helt bakom flötet. Har ni ens förstått basala begrepp som exempelvis "vinst"? Man går för i helvete inte 15000 i vinst efter att ha sålt 100 gram, det har investerats här och där eller så har man skuld till någon efter att ha tagit det på krita.

Senast redigerad av EvilG 2015-03-13 kl. 00:42.
Citera
2015-03-13, 00:39
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Tack! Men jag är nästan säker på att den förstorade bilden som postades här i tråden visade 2 lappat och båda lapparna var av orange färg trots att de gällde bokstaven H och någon siffra (2?)
Jag är övertygad om att sådant här kriminaltekniskt arbete har i stort sett samma uppbyggnad och system länder emellan. Det sker ju omfattande kunskapsutbyte länder/polismyndigheter emellan, och detta måste bygga på en kommunikationsbas som i princip är likartad, helst identisk.*

*Finns en ISO-standard, Europa ingår:
http://www.ukas.com/Library/Media-Centre/News/News-Archive/2010/ISO_IEC%2017020%20Accreditation%20for%20Crime%20Sc ene%20Investigation%20An%20Overview.pdf
Senast redigerad av Ådärkomdenja 2015-03-13 kl. 00:50.
Citera
2015-03-13, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EvilG
Ärligt talat, vart fan har ni fått siffran femtontusen ifrån? Det är ingenting.

Ni som försöker leka knarkekonomer är helt bakom flötet. Har ni ens förstått basala begrepp som exempelvis "vinst"? Man går för i helvete inte 15000 i vinst efter att ha sålt 100 gram, det har investerats här och där eller så har man skuld till någon efter att ha tagit det på krita.

15.000 är en påhittat siffra från en i tråden för att ha som exempel, det har inget med vad som hände att göra
Citera
2015-03-13, 00:46
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilG
Vart fan har ni fått siffran femtontusen ifrån? Det är ingenting.

I början av tråden var det någon som sa att de var skyldiga den summan
Citera
2015-03-13, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Offret kanske hade sitt blodiga ansikte tryckt mot rutan och hade iögonfallande blick...
Fanns det något kulhål kanske på sidan av bilen som var synligt, elle var nån ruta trasig?

Jag tror bara förardörren var öppen, joggaren kanske tittade in i bilen för att dörren stod öppen, min gissning är att tjejen låg i bilen och att framdörren lämnades öppen av GM. Det var för kallt ute vid tidpunkten för att lämna bildörren öppen av föraren.
Citera
2015-03-13, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av desammlas
samma källa som berättade om att en av bo hade en kniv i handen när polisen var på plats och dom fick ta loss den från en av bos händer

Sluta tramsa om något du inte har en susning om, det som förevarit på BP är och förblir under hård sekretess tills FUP presenteras vid åtal.

Den polis eller tjänsteman som yppar något sådant utåt kan se sig om efter ett annat jobb. Det är väldigt få som genomfört BP undersökningen och de är professionella som arbetat med offer eller andra fynd.
Citera
2015-03-13, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Intressant mantalsskrivningsadress:

Tur*l B*b*bejli
19920601-8955
Bävedalsvägen 6 lgh 1804
451 53 Uddevalla

Ytterligare en skriven på samma adress,
Zakir B*b*yev, 58 år

Är den här figuren polare med BO eller MGM är det mycket intressant.
Har hakat upp mig på att den vita bilen stod så prydligt parkerad. Det kanske var denna adress de skulle besöka eller var den obekräftade festen här.
Citera
2015-03-13, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
I början av tråden var det någon som sa att de var skyldiga den summan
Nej det har varit en påhittad summa från början. Det var ett exempel en i tråden tog. Inget vet om det fanns en skuld eller hur stod den i sådana fall. GW har jag för mig tog exempel att man kunde mörda för en skuld på 500 spänn
Källa till GWs uttalande:
http://www.expressen.se/gt/gw-om-trippelmordet-klart-det-var-planerat/
Senast redigerad av ulvan 2015-03-13 kl. 01:06.
Citera
2015-03-13, 01:03
Medlem
i_am_blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Är den här figuren polare med BO eller MGM är det mycket intressant.
Har hakat upp mig på att den vita bilen stod så prydligt parkerad. Det kanske var denna adress de skulle besöka eller var den obekräftade festen här.

Tur*l B*b*bejli *=a är vän både med BO och GM. Bild från facebook https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10204821992501311&set=pb.1583595943 .-2207520000.1426204818.&type=3&theater
Citera
2015-03-13, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i_am_blue
Tur*l B*b*bejli *=a är vän både med BO och GM. Bild från facebook https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10204821992501311&set=pb.1583595943 .-2207520000.1426204818.&type=3&theater

Om jag fattat kartorna rätt bor denne polare vid BP. Då är det inte så konstigt att både BO och MGM känner till platsen.
Citera
2015-03-13, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Det jag inte förstår är hur i helskotta tänkte man när man gjorde valet att bli kriminell? Odödlig?
Det har vi ju sett om och om igen att det inte är. Och hur kan man ha mage att utsätts nära och kära för detta? Egoism? Jag förstår inte?

Mitt fetade: Man får nog starta en annan tråd om en sådan fråga men kort är det bekräftelse, droger, snabba pengar och makt. Ingen tänker längre än näsan räcker, möjligheten att jag kan dö av detta finns inte på spelplanen.

Lite bildligt kan man jämföra med att sätta sig i pojkvännens bil utan säkerhetsbälte där hon vet att han kör som en biltjuv men inte ha en tanke på att jag som passagerare kan dö när han tappar herraväldet över bilen.
För att förhindra den möjligheten kliver man av och åker helt enkelt inte med den vilda chaffisen. Men så långt tänker inte dessa unga individer utan hänger med den vilda chauffören med risk att det går åt skogen förr eller senare.

Föräldrar och vänner måste väcka och stoppa den som är på väg åt fel håll innan det är försent som i detta fall gällande den unga flickan. Tror inte ens hennes beseglade öde uppfattas som ett varnande exempel för de som är i och på gränsen in i kriminella gäng med tuffa killar, droger och pengar.

Lite som, det händer ju inte mig.
Citera
2015-03-13, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Om jag fattat kartorna rätt bor denne polare vid BP. Då är det inte så konstigt att både BO och MGM känner till platsen.
Hur ligger parkeringen till? Kan man tänkas parkera där om man skulle till/var hos den polaren som bodde i närheten eller skulle man ha valt en annan parkering då? Man kan nog utgå från att de ville stå så nära som möjligt och slippa betala P-avgift
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in