2015-03-13, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han hörde tydligen 4-5 smällar, men de verkar inte ha reagerat så värst om de lägger sig igen.
Det diskuterades att festen inte kunde vara i närheten - då skulle de hört bråk eller smällarna:
Men om nu det närmsta huset knappt reagerade så torde det inte höras värst mkt till omgivande hyreshus. Speciellt inte på fest med musik och svammel.
Jag bor cirka 50 ifrån BP, var vaken, och hörde ingenting. Inget som jag la märke till i vilket fall, kan ha hört några låga smällar i bakgrunden som jag inte reflekterade över
Citera
2015-03-13, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld

Att kvinnan satt kvar i bilen känns dessutom mer rimligt. Enligt flera med "skinn på näsan", (ex GW), så var inte kvinnan inblandad mer än att hon var med i bilen som flickvän till en av de mördade, och blev skjuten mot slutet för att eliminera henne som vittne.

Det stämmer bra överens med vittnesuppgifter angående hur skotten har fallit tidsmässigt.

Och hur har dessa vittnesuppgifter angående hur skotten har fallit tidsmässigt avgjort var kvinnan var? Och hur låter dessa vittnesuppgifter om skotten och tiden? Hade varit intressant att veta!
Citera
2015-03-13, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SDV
Jag bor cirka 50 ifrån BP, var vaken, och hörde ingenting. Inget som jag la märke till i vilket fall, kan ha hört några låga smällar i bakgrunden som jag inte reflekterade över

Ser du BP från ditt fönster?
Citera
2015-03-13, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Vilken bild visar BO placerad utanför Audin?

Ingen som jag förstår iallafall.
Citera
2015-03-13, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Vad då lagts på hyllan? Bara för att saken inte diskuteras, betyder inte att det inte är värt att tänka på!

Min uppfattning är att det spelar faktiskt ingen roll nu för sakens utveckling, om vem som var i bilen, ligger i tältet osv. De har alla blivit mördade på platsen!

Men har denna sak anknytning till andra fall, som är olösta kan det vara av intresse. Det kan ha varit fler personer på platsen vid tiden för mordet, och fler gärningsmän som mötte upp. Dessa personer verkar vara inblandade i en hel del kriminalitet och kriminella gäng. Deras livsstil tyder på att de inte var så nogräknade med vem de umgicks med och gjorde affärer med.

De som nu är häktade kanske är skräckslagna och vågar inte berätta något.

Vid häktningen såg advokaterna allvarliga ut och kom inte med det vanliga skitsnacket om sina klienter som är oskyldiga.
Vill man diskutera motiv och händelseförlopp så spelar det ganska stor roll vem som blev skjuten hur och vart.
Citera
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Och hur har dessa vittnesuppgifter angående hur skotten har fallit tidsmässigt avgjort var kvinnan var? Och hur låter dessa vittnesuppgifter om skotten och tiden? Hade varit intressant att veta!

Det sägs att flera skott hördes i en följd och sen ca 10 sekunders tystnad innan ett sista skott.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackar
Ingen som jag förstår iallafall.

Jag frågar för jag hittar inte heller någon bild på BO som ska varit utplockad från bilen och placerad på marken. Alla bilder som finns att tillgå visar på BO som blev skjutna "ihop".
Citera
2015-03-13, 16:39
Medlem
Hulls avatar
Vi skulle behöva flashback-drönare med kamera som kan åka till plats direkt när det händer något. Så att vi kan ta bilder och spela in ljud och värmestrålning och annat. Det skulle ge oss så mycket information att vi själva skulle kunna lösa brotten redan innan polisen börjat processa.

Dessutom skulle vi kunna hålla span på kända förbrytare 24/7 utan att det kostar särskilt mycket.
Citera
2015-03-13, 16:42
Medlem
Gloria.Romanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det kan korrigeras vid häktningsförhandlingen.

Nej. De dokument som du länkade till var de som inkom till tingsrätten. Låt bli att docera om saker som du uppenbarligen inte kan, när det leder till desinformation i tråden!

Domstolens häktningsbeslut gäller. Det är dokumenterat i protokollet från häktningsförhandlingen. Det är inget besvärligt, bara man vet hur det är.

Ja, visst kan han det. Domstolens häktningsbeslut gäller så fort det är fattat. Då är det fullkomligt irrelevant vad åklagaren har skrivit i sina papper till domstolen. Och observera att det här inte är min version, utan åklagarens version: (FB) Misstänkt trippelmord i Uddevalla 2015-03-07 #6388
Hur ändras det då? Muntligen? Dokumenten som en gång inkommit får man icke ändra i?

Detta var de dokument som utgick i från domstolen, du säger att det var de som inkom. Hur kan du känna till att samma inkom?

"Domstolens häktningsbeslut gäller" skriver du. Kan man läsa detta beslut någonstans? Efter det att häktningen skett så beställde en användare här i tråden häktningsbesluten. Detta var vad han fick sig tillsänt. Uppenbarligen är det ej dessa dokument som gäller eftersom det där står att restriktioner inte begärs för Mark. Vet du hur man får ut det riktiga beslutet? Finns det riktiga beslutet alls eller får papperna aldrig ändras i?
Citera
2015-03-13, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Det sägs att flera skott hördes i en följd och sen ca 10 sekunders tystnad innan ett sista skott.
Ok men det säger ingenting om vem av BO som låg var!
Citera
2015-03-13, 16:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Vi skulle behöva flashback-drönare med kamera som kan åka till plats direkt när det händer något. Så att vi kan ta bilder och spela in ljud och värmestrålning och annat. Det skulle ge oss så mycket information att vi själva skulle kunna lösa brotten redan innan polisen börjat processa.

Dessutom skulle vi kunna hålla span på kända förbrytare 24/7 utan att det kostar särskilt mycket.

1. Skulle verkligen inte vilja se de bilderna publicerade - kanske utan censur. Yak.
2. Skulle heller inte vilja att det presenteras material hur som haver med tanke på anhöriga.
3. Det är redan tillräckligt med nyfikna gamar på olycksplatser och brottsplatser.
Citera
2015-03-13, 16:50
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Ok men det säger ingenting om vem av BO som låg var!

Som sagt tidigare, så vet ingen helt säkert ännu, bara teorier och motstridiga vittnesuppgifter.
Och nej, man kan inte höra om skottet riktas mot en man eller kvinna...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in