2015-03-13, 11:19
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i_am_blue
Någon skrev tidigare att knarket som försvann var avsett för viss Stockholms-förort. Någon skrev vidare att den förorten INTE är Södertälje.
Norsborg var väl det senaste förslaget.
Citera
2015-03-13, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Du kanske är lite naiv men det är svårt att ta in. Det mesta pekar mot Dalton bröderna. Det mor Dalton skriver behöver inte stämma till punkt och pricka heller.
Hon beklagade att bröderna inte fick vara med på begravningen.
Citat:
– Även mina barn har förlorat sina bröder och jag beklagar att de inte fick vara med på begravningen.
Har begravningen redan ägt rum ?
Citera
2015-03-13, 11:21
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Londontown
Här är minst 4 olika trådar på Flashback som man koppla ihop efter en snabb översyn.
Efter datumordning på trådarna blev det så här.
Knark är den röda tråden i 3 av trådarna.

C#rchis H#ratiu PETRU, 860620 #=O blev skjuten utanför hans bostad i Helsingborg 2014-08-04.
(FB) Misstänkt skottlossning i Helsingborg-2014-08-04
PETRU är tidigare dömd för våldtäkt och har haft bra kontakt med Bandidos Helsingborg
och har sålt knark i många år.
PETRU och hans fru Corchis LINA #arie, 880508 #=M är även misstänkta och häktade i den stora cannabis razzian som polisen gjorde 2014-12-02 där 21 st är misstänkta för cannabis odling och försäljning.
PETRU och LINA är häktade 2014-12-02 för grovt narkotikabrott och egen framställning av cannabis i egen fastighet på Sparrevägen 112 i Påarp + grovt vapenbrott.
(FB) Stor knarkrazzia – över 20 personer gripna
Rättegång skall hållas 2015-03-12.

I denna cannabis härva finns några Vietnamesiska bröder N#uyen #=G som är väldigt nära vänner med de nu 2 gripna bröderna M#rk och M#rtin Saliba #=A som är misstänkta för trippelmordet i Uddevalla 2015-03-07
(FB) Misstänkt trippelmord i Uddevalla 2015-03-07

H#ang #=O är med på samma fotografi med 1 av de 3 brottsoffren + de båda misstänkta
gärningsmännen när de är på semester i Thailand.
De båda misstänkta gärningsmännen M#rk och M#rtin Saliba är tidigare även kända
för egen cannabis odling och försäljning.
M#rk och M#rtin Saliba och 2 av offren är tidigare även dömda till fängelse för grov
misshandel i ett så kallat raggar bråk där 3 personer blev misshandlade av 15-20 personer.
(FB) Tre män misshandlade av folksamling (Uddevalla)

Stor mängd narkotika (cannabis) har beslagtagits i stor Polisinsats i
Sverige och Danmark

Rättegång i fallet 2015-03-12

De 21 misstänkta i cannabis härvan är dessa 21.

2 #l Khal Jemi, 880308
3 #orchis Horatiu PETRU, 860620 Helsingborg
4 #orchis LINA Marie, 880508 Helsingborg
5 #ao Huy KENT, 751017 Malmö
6 #ao QUANG Luc, 731222
7 #oang Tun Dug, 7001xx
8 #uynh THANH Phong, 780906 Hässleholm
9 #e Hai STEVEN, 751217 Hisings Kärra
10 Nguyen #an Trung, 890610
11 Nguyen #uy TRONG, 740208
12 Nguyen #uong Tri, 721001
13 Nguyen #HANH Hung, 830401 Bjuv
14 Nguyen #an Khue, 800806
15 Pham #OAN
16 Sloth #immy, 750713
17 Tran #an Trung, 831218 Ingen adress i Sverige
18 Tran #aN Vu, 720108 Västra Frölunda
19 Van #ong Tran, 830910
20 Van #han Lan, 760918
21 Vu #uan ANDY, 731005
22 Xuan #OP Le, 880766

Skövde tillslaget då? Borde väl också vara relaterat eller?
Citera
2015-03-13, 11:21
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Schysst folk (jag vet inte om är eller inte) blir ju ibland groomade av kriminella som tänker att de kan ha nytta av dem. Ett av brottsoffren har ju samma "familjenamn" som nuvarande kungen i Saudiarabien men behöver ju inte alls vara släkt. Vem vet han kanske delvis hamnade i problem för att någon fått för sig att han skulle ha oändligt med pengar.
Jo flashar man med pengar så är man välkommen överallt. Men nu verkar det som alla BO och MGM varit barndomskompisar så de vet nog "allt" om varandras ekonomier, vem som brukar ha pengar, som alltid är pank och vem man ska och inte ska låna ut pengar till. Det brukar avslöja sig ganska snabbt i vänskapskretsar.
Ingen som har lite närmare info om Tur*l?
Citera
2015-03-13, 11:24
Medlem
Gloria.Romanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det där har vi avhandlat för femtio sidor sedan. Åklagaren glömde att kryssa i en ruta, och korrigerade detta i efterhand. Båda killarna sitter med restriktioner.
Hur korrigerade han det?

Jag upprepar: De dokument jag länkade till var de dokument tingsrätten biföll. Hur vet man vad som är bifallet och ej om dokumenten inte gäller? Enligt din version så kan ju åklagaren lika gärna ha ändrat tillbaka en gång till genom att säga "Inga restriktioner på Mark" under förhandlingen.

Varför tror du att de sätter det på pränt för?
Citera
2015-03-13, 11:25
Medlem
"Men om de är skyldiga till det här vedervärdiga brottet önskar jag att de tagit Alaas och Rawands plats."

Modern uppmanar till självmord om de är skyldiga?
Citera
2015-03-13, 11:36
Medlem
Hur vanligt är det egentligen bland ungdomar (par) att ha gemensamt fb-konto? För det är det E & R hade om jag tyder länken rätt. Kollade med sonen som är 18 och han tyckte det lät sjukt. Att det är vanligt bland 40talister har jag noterat, men ungdomar? Kanske OT 😇
Citera
2015-03-13, 11:40
Medlem
i_am_blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjohanna
Hur vanligt är det egentligen bland ungdomar (par) att ha gemensamt fb-konto? För det är det E & R hade om jag tyder länken rätt. Kollade med sonen som är 18 och han tyckte det lät sjukt. Att det är vanligt bland 40talister har jag noterat, men ungdomar? Kanske OT 😇

RA och ET hade inte gemensamt fb-konto men RA är registrerad med annat namn. Kolla ETs bilder så hittar du säkert kontot eller sök i tråden.

Anledningen till att ET fb-konto har det namn det har kan bero på att RA ska ha varit kontrollerande enligt vad som spekulerats i tråden. ET har få vänner och förutom släktingar så knappt någon manlig fb-vän.
Senast redigerad av i_am_blue 2015-03-13 kl. 11:43. Anledning: tillägg
Citera
2015-03-13, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i_am_blue
RA och ET hade inte gemensamt fb-konto men RA är registrerad med annat namn. Kolla ETs bilder så hittar du säkert kontot eller sök i tråden.

Anledningen till att ET fb-konto har det namn det har kan bero på att RA ska ha varit kontrollerande enligt vad som spekulerats i tråden. Har få vänner och förutom släktingar så knappt någon manlig fb-vän.
Fast om jag gör en liknande länk på mitt facebookkonto kommer ju inte min mans namn med i länken. Jag är gammal å trög - förklara gärna varför det blir så?!
Citera
2015-03-13, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjohanna
Fast om jag gör en liknande länk på mitt facebookkonto kommer ju inte min mans namn med i länken. Jag är gammal å trög - förklara gärna varför det blir så?!

Edit: Läste inte klart ditt svar...
Citera
2015-03-13, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wengerr
http://www.expressen.se/gt/det-ar-som-om-att-forlora-tva-soner/

Är jag naiv som lyssnar på mamman och känner att: Fan, kan det verkligen vara bröderna? Om det var nån av bröderna som sköt så tror jag att dom hade påtryckningar från någon/några andra..

"– Alaa hade hjärtproblem och när han låg på sjukhus vakade den ene brodern vid hans sida dag och natt i flera månader, har en nära vän till både misstänkta bröderna och Alaa Farraj, 21, berättat."

Skjuter man verkligen ihjäl den personen sen? Känns så sjukt långt bortom min värld, kanske är jag naiv som sagt.

Ingen har väl sagt att MGM M & M S skjutit för att det var roligt? Troligare är väl att de varit TVUGNA av olika anledningar, kanske stod någon med vapen riktat mot dem och alt var att själva bli skjutna.
Citera
2015-03-13, 11:57
Medlem
Polisen borde redan ha pressat Tural på allt som han vet - annars blir han snart kallad till polisförhör. Han var med MGM i Thailand och har en omfattande bekantskapskrets i den undre världen, även om han själv är smart nog att inte hamna i brottsregistret. Den killen har brain och det behövs sådana också om de ljusskygga affärerna ska fungera. Dessutom är han väldigt social och känner många ungdomar i Uddevalla och Lysekil som hjälper till att langa och är i behov av narkotika.

Citat:
Ursprungligen postat av HasseO
Jo jag vet. Han är den tredje killen på tigerbilden tillsammans med de två MGM och AS. På Tur*ls fb har han klippt bilden så att inte AS är med utan bara bröderna MGM. Så mycket värderas tydligen flickvänner i det sammanhanget.
Men frågan kvarstår, någon som vet om detta är en kille som bara haft lite otur när han lagt till vänner på fb eller har skumma affärer för sig?
Lite för mycket slump att han är med i gänget, på semester i Thailand med dem, kanske i bilen och bor på BP eller i vart fall ytterst nära. Har han fönster åt rätt håll så kan han se ner på den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in