2012-05-27, 15:47
Medlem
Tre män misshandlades grovt under natten mot söndagen av
ett 20-tal gärningsmän i Uddevalla

http://www.dn.se/nyheter/sverige/tre...av-folksamling

Har väl inget att göra med https://www.flashback.org/t1880522 - hämnd eller liknande?
Citera
2012-05-27, 15:53
Medlem
Citat:
Tre män misshandlade av folksamling

Fotnot.

Folksamling = PK-Svenska för blattegäng
Citera
2012-05-27, 16:25
Medlem
http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1....av-folksamling

Citat:
Männen var på väg hem efter att ha varit på cruising i Trollhättan. Men när de kom till Lagerbergsgatan i Uddevalla blockerade en hel folksamling vägen.

- Det var vid tvåtiden, strax innan en av våra populäraste krogar stänger. Och eftersom det var vacker väder var det en massa folk utanför också. Sedan kom då den här bilen som är en riktigt fin amerikanare. Föraren försökte kryssa mellan dem som hamnat ute på gatan där, berättar Johnny Andersson, inre befäl i Uddevalla.

Då var det någon som sparkade på den fina bilen.

- Då stannade de för de var rädda om bilen. Men när de gick ut blev de överfallna av ett tjugotal personer. Det rör sig om ett riktigt fult överfall. Vi misstänker att flera av de inblandade är sådana som vi känner till sedan tidigare, säger Johnny Andersson.

De tre slogs till marken och fick motta en mängd slag och sparkar. En av männen skars dessutom när han knuffades rakt genom ett skyltfönster. Två av de tre behövde sjukhusvård. Folkmassan skingrades först när ett par vakter från krogen rusade till undsättning.

Låter som ett typiskt fall av sk berikning i form av blattar som ville provocera fram bråk med raggare.
Citera
2012-05-27, 16:41
Medlem
Lysrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdinWanderer
http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1....av-folksamling

Låter som ett typiskt fall av sk berikning i form av blattar som ville provocera fram bråk med raggare.

Då lär dom ha skitit i i det blå skåpet..

Ja, jag menar det vet ju alla hur raggare är, pimplar öl och har sig..
Citera
2012-05-27, 16:57
Bannlyst
Så svartskalle över det hela. Skulle 20 svenskar ta och misshandla 3 niggers på samma sätt så skulle notisen hamna på första sidan i alla "tidningar" i 3 veckor.
Citera
2012-05-27, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gr0nbarkborre
Så svartskalle över det hela. Skulle 20 svenskar ta och misshandla 3 niggers på samma sätt så skulle notisen hamna på första sidan i alla "tidningar" i 3 veckor.

Förmodligen... Men i trestads området har det alltid varit spännt mellan raggare och invandrare.
De brukar turas om att slå på varandra, snart så kommer ett gäng raggare spöa upp lite invandrare.
Och det hela kommer att fortsätta...
Citera
2012-05-27, 20:27
Medlem
Pruttmynningens avatar
Kan omöjligt vara invandrare - det är ju 20 mot 3. 20 mot 1 så hade jag hållt med direkt.
Citera
2012-05-27, 20:36
Medlem
Draup.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojski
Nu vet ju ingen har anledningen bakom dådet, vitt vi vet så kan det ha varit en tidigare gruppvåldtäkt där offrets vänner och bekanta valde att hämnas.

Vore såklart härligt om så var fallet. Verkar dock lite orimligt att tre våldtäktsmän går hand i hand och flanerar på stan.

Citat:
Ursprungligen postat av academi
Förmodligen... Men i trestads området har det alltid varit spännt mellan raggare och invandrare.
De brukar turas om att slå på varandra, snart så kommer ett gäng raggare spöa upp lite invandrare.
Och det hela kommer att fortsätta...

Så kan det ju också vara. Raggare har som bekant inte mycket till övers för svartingar, men där vore också ganska olikt dem att flyga på oskyldiga sådana. De är mer folk som kanske skriker nåt spydigt från bilen, eller kastar nån ölburk - om ingen har gjort nåt emot deras älskade amerikanare. Då slinter det i skallen på dem

Chansen att tre raggare fått stryk av en större grupp berikare är betydligt större om det är ett sånt senario iaf.

edit: Missade OdinWanderer's inlägg. Det bekräftade ju det hela.
Senast redigerad av Draup. 2012-05-27 kl. 20:40.
Citera
2012-05-27, 21:09
Medlem
Nu är det så att offren hade våldtagit en bekant till mig och som svar så hade hon hämtad vänner och familj för att spöa dessa uslingar.
Citera
2012-05-27, 21:17
Medlem
Draup.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrollDetective
Nu är det så att offren hade våldtagit en bekant till mig och som svar så hade hon hämtad vänner och familj för att spöa dessa uslingar.

Låter ju jävligt troligt du.

Krävs mer för att föröka övertyga att det inte rör sig om en multietnisk hyenaflock som i vanlig ordning ger sig på oskyldiga svenskar.
Citera
2012-05-27, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draup.
Låter ju jävligt troligt du.

Krävs mer för att föröka övertyga att det inte rör sig om en multietnisk hyenaflock som i vanlig ordning ger sig på oskyldiga svenskar.

Nu är det inte så att jag har konkreta bevis, men jag har sett hennes polisanmälan. Kan nog försöka ta en bild på den Hon är faktiskt svensk, så folksamlingen bestod mest svenskar men även ett par invandrare.
Citera
2012-05-27, 21:31
Medlem
Draup.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrollDetective
Nu är det inte så att jag har konkreta bevis, men jag har sett hennes polisanmälan. Kan nog försöka ta en bild på den Hon är faktiskt svensk, så folksamlingen bestod mest svenskar men även ett par invandrare.

Så ..

Hon hade samlat vänner och familj till en krog i stan. Sen när krogen stängde så samlades alla ur familjen och bekantskapskretsen utanför krogen och inväntade bilen, som de i förväg visste skulle passera just denna plats vid den här tiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in