2015-03-13, 10:46
Medlem
i_am_blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseO
Intressant. Men att de är bästa vänner framgår inte. De har inte kommenterat varandras bilder eller skrivit på tidslinjen. Som man kan se om man tittar på MGM och i vart fall AF fb.

Jag ställde en fråga om den här Tur*al innan i tråden. Då om att han eventuellt kunde vara den 4 thailandsresenären som åkte i bilen tillbaks till Uddevalla. Då var svaret glöm han en snäll kille som inte har med det här att göra. Finns där mer info om Tur*l, är han en snäll pojke med skumma vänner eller hur är det?

Med tanke på att Tur*l förekommer på bilder tillsammans med GM som är tagna/utlagda på Facebook nyligen samt ser ut att mycket väl kunna vara bilder från Thailand så är jag ganska säker på att han är den fjärde Thailandsresenären i bilen. OM han nu inte kommit hem vid tidigare tillfället än GM eller haft någon annan som hämtade just honom på Landvetter vilket också är möjligt.
Senast redigerad av i_am_blue 2015-03-13 kl. 10:49. Anledning: tillägg
Citera
2015-03-13, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Lisa är bekräftat av vittnet.

Fast det är ju fel.. I inlägg #4284, skriver ju Brandbil123 att det inte är Lisa..
Citera
2015-03-13, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justsomedude
Givetvis är de inte oskyldiga, men det är absolut inte en galen teori.

Om din familj och du var i livsfara om du inte dödade 3 personer, vad hade du själv gjort? Försatt din familj i sådan fara eller rännt maffians ärenden?

Du har tittat för mycket på TV och dåliga filmer. Sämsta försvaret jag hört. Är det bortförklaringen de kommer att köra? Känns inte så lite fjortisresonemang. Det som finns är 1% gäng med sådan struktur att underhuggare och wannabes får utföra saker för att bli upptagna. Dessa gäng är man nog rätt klara över vilka som tillhör.
Citera
2015-03-13, 10:56
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugerbra
Tänkte också att festen varit nära BP, tror dessa namnen har varit med i tråden innan men det är konstigt att ingen kollat upp deras adresser förän nu
Dessa adresser blev kollade i onsdags. AD är inte den som var med i raggarmisshandeln utan det var en bror alt. kusin.
TB var med i Thailand så är det troligt att festen var hos honom?
Citera
2015-03-13, 11:00
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i_am_blue
Med tanke på att Tur*l förekommer på bilder tillsammans med GM som är tagna/utlagda på Facebook nyligen samt ser ut att mycket väl kunna vara bilder från Thailand så är jag ganska säker på att han är den fjärde Thailandsresenären i bilen. OM han nu inte kommit hem vid tidigare tillfället än GM eller haft någon annan som hämtade just honom på Landvetter vilket också är möjligt.
Jo jag vet. Han är den tredje killen på tigerbilden tillsammans med de två MGM och AS. På Tur*ls fb har han klippt bilden så att inte AS är med utan bara bröderna MGM. Så mycket värderas tydligen flickvänner i det sammanhanget.
Men frågan kvarstår, någon som vet om detta är en kille som bara haft lite otur när han lagt till vänner på fb eller har skumma affärer för sig?
Lite för mycket slump att han är med i gänget, på semester i Thailand med dem, kanske i bilen och bor på BP eller i vart fall ytterst nära. Har han fönster åt rätt håll så kan han se ner på den.
Citera
2015-03-13, 11:05
Medlem
http://www.expressen.se/gt/det-ar-som-om-att-forlora-tva-soner/

Är jag naiv som lyssnar på mamman och känner att: Fan, kan det verkligen vara bröderna? Om det var nån av bröderna som sköt så tror jag att dom hade påtryckningar från någon/några andra..

"– Alaa hade hjärtproblem och när han låg på sjukhus vakade den ene brodern vid hans sida dag och natt i flera månader, har en nära vän till både misstänkta bröderna och Alaa Farraj, 21, berättat."

Skjuter man verkligen ihjäl den personen sen? Känns så sjukt långt bortom min värld, kanske är jag naiv som sagt.
Citera
2015-03-13, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stewie_griffin
Det intressanta är ju snarare detta: "... jag har en känsla av att mina söner vet vem mördaren är, och om de gör det vill jag inte att de ska vara rädda för att berätta det, säger hon.

Man kan nog räkna med att om de inser att länsman kan binda dem till BP så lär den "okända mannen" dyka upp i deras försvar, det var en okänd man som avlossade skotten och vi själva flydde därifrån.
Det brukar vara en klassiker vid sådana här skjutningar. Sen är det upp till rätten att bedöma detta.
Citera
2015-03-13, 11:08
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wengerr

Är jag naiv som lyssnar på mamman och känner att: Fan, kan det verkligen vara bröderna? Om det var nån av bröderna som sköt så tror jag att dom hade påtryckningar från någon/några andra..

"– Alaa hade hjärtproblem och när han låg på sjukhus vakade den ene brodern vid hans sida dag och natt i flera månader, har en nära vän till både misstänkta bröderna och Alaa Farraj, 21, berättat."

Skjuter man verkligen ihjäl den personen sen? Känns så sjukt långt bortom min värld, kanske är jag naiv som sagt.

Jag håller med, verkar märkligt om man tror på vännens utsaga. Den del av denna som jag har en smula svårt att tro på är att MS vakade 24/7 i flera månader. Undrar vem av bröderna som avses.
Citera
2015-03-13, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wengerr

Du kanske är lite naiv men det är svårt att ta in. Det mesta pekar mot Dalton bröderna. Det mor Dalton skriver behöver inte stämma till punkt och pricka heller.
Citera
2015-03-13, 11:11
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseO
Jo jag vet. Han är den tredje killen på tigerbilden tillsammans med de två MGM och AS. På Tur*ls fb har han klippt bilden så att inte AS är med utan bara bröderna MGM. Så mycket värderas tydligen flickvänner i det sammanhanget.
Men frågan kvarstår, någon som vet om detta är en kille som bara haft lite otur när han lagt till vänner på fb eller har skumma affärer för sig?
Lite för mycket slump att han är med i gänget, på semester i Thailand med dem, kanske i bilen och bor på BP eller i vart fall ytterst nära. Har han fönster åt rätt håll så kan han se ner på den.

Schysst folk (jag vet inte om är eller inte) blir ju ibland groomade av kriminella som tänker att de kan ha nytta av dem. Ett av brottsoffren har ju samma "familjenamn" som nuvarande kungen i Saudiarabien men behöver ju inte alls vara släkt. Vem vet han kanske delvis hamnade i problem för att någon fått för sig att han skulle ha oändligt med pengar.
Citera
2015-03-13, 11:12
Medlem
Här är minst 4 olika trådar på Flashback som man koppla ihop efter en snabb översyn.
Efter datumordning på trådarna blev det så här.
Knark är den röda tråden i 3 av trådarna.

C#rchis H#ratiu PETRU, 860620 #=O blev skjuten utanför hans bostad i Helsingborg 2014-08-04.
(FB) Misstänkt skottlossning i Helsingborg-2014-08-04
PETRU är tidigare dömd för våldtäkt och har haft bra kontakt med Bandidos Helsingborg
och har sålt knark i många år.
PETRU och hans fru Corchis LINA #arie, 880508 #=M är även misstänkta och häktade i den stora cannabis razzian som polisen gjorde 2014-12-02 där 21 st är misstänkta för cannabis odling och försäljning.
PETRU och LINA är häktade 2014-12-02 för grovt narkotikabrott och egen framställning av cannabis i egen fastighet på Sparrevägen 112 i Påarp + grovt vapenbrott.
(FB) Stor knarkrazzia – över 20 personer gripna
Rättegång skall hållas 2015-03-12.

I denna cannabis härva finns några Vietnamesiska bröder N#uyen #=G som är väldigt nära vänner med de nu 2 gripna bröderna M#rk och M#rtin Saliba #=A som är misstänkta för trippelmordet i Uddevalla 2015-03-07
(FB) Misstänkt trippelmord i Uddevalla 2015-03-07

H#ang #=O är med på samma fotografi med 1 av de 3 brottsoffren + de båda misstänkta
gärningsmännen när de är på semester i Thailand.
De båda misstänkta gärningsmännen M#rk och M#rtin Saliba är tidigare även kända
för egen cannabis odling och försäljning.
M#rk och M#rtin Saliba och 2 av offren är tidigare även dömda till fängelse för grov
misshandel i ett så kallat raggar bråk där 3 personer blev misshandlade av 15-20 personer.
(FB) Tre män misshandlade av folksamling (Uddevalla)

Stor mängd narkotika (cannabis) har beslagtagits i stor Polisinsats i
Sverige och Danmark

Rättegång i fallet 2015-03-12

De 21 misstänkta i cannabis härvan är dessa 21.

2 #l Khal Jemi, 880308
3 #orchis Horatiu PETRU, 860620 Helsingborg
4 #orchis LINA Marie, 880508 Helsingborg
5 #ao Huy KENT, 751017 Malmö
6 #ao QUANG Luc, 731222
7 #oang Tun Dug, 7001xx
8 #uynh THANH Phong, 780906 Hässleholm
9 #e Hai STEVEN, 751217 Hisings Kärra
10 Nguyen #an Trung, 890610
11 Nguyen #uy TRONG, 740208
12 Nguyen #uong Tri, 721001
13 Nguyen #HANH Hung, 830401 Bjuv
14 Nguyen #an Khue, 800806
15 Pham #OAN
16 Sloth #immy, 750713
17 Tran #an Trung, 831218 Ingen adress i Sverige
18 Tran #aN Vu, 720108 Västra Frölunda
19 Van #ong Tran, 830910
20 Van #han Lan, 760918
21 Vu #uan ANDY, 731005
22 Xuan #OP Le, 880766
Citera
2015-03-13, 11:17
Medlem
Grumpe0000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Framdörren stod öppen så han stack in huvet, vände sig mot baksätet och sa tittut.
Källa på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in