2015-03-12, 23:44
Medlem
Razzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av desammlas
ja källan är en mycket nära vän mer kan jag inte säga
Namn och adress tack, du är inte trovärdig
Citera
2015-03-12, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Det finns alltså regler som säger att man får vara anhållen max 72 timmar men om man sedan blir häktad kan man sitta i tre år utan rättegång!
Då är ju Sverige och Guantanamo i samma rättsvidriga liga.
Efter två veckor skall nya häktningsförhandlingar hållas om förundersökningsledaren inte anser sig vara redo för rättegång. Det finns ingen sammanlagd övre tidsgräns för häktningstid i Sverige.
Citera
2015-03-12, 23:46
Medlem
SvenAhlbins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm-man
För att sätta lite perspektiv på saker och ting och leka lite med tankegångar...

Hur skulle ni resonera och agera om ni hade en pistol riktad mot skallen och välja på ditt eget och din brors liv eller klippa 2 polare plus en tjej pga av bortslarvat knark som de facto du ej slarvat bort själv. Förutom då att du valt kumpaner som är amatörer.

Jag vet vad jag hade gjort iaf...

Som sagts tidigare, det viskas en hel del om detta i olika kretsar i Stockholm med omnejd just nu och jag sätter min tia på att det kommer hända mer skit som hänger ihop med den här härvan. Dock har nog snuten en hyffsat bra bild om vad som hänt och vilka som är inblandade förutom gm och bo. Historien tar inte slut här, detär jag helt säkerpå!!

Over and out.

// Sthlm-man

Varför skulle någon som sitter högt upp i knarkkedjan låta ett par såna här jönsar handha sådana mängder, då får man skylla sig själv när det går åt helvete

Är det detta tillslag man pratar om

http://ttela.se/nyheter/regionalt/1.3620978-stor-knarkrazzia-i-vastra-sverige
Citera
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpe0000
Låter ju inte som ett helt otänkbart scenario allafall.

Precis så resonerade jag tidigare i tråden. Det känns väldigt trovärdigt
Citera
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Ni barnrumpor har ingen susning ni om hur det här fungerar. Det fungerar inte riktigt som i dåliga tv-serier. Det är ett bevismål redan med mängder av tekniska bevis, vittnesmål etc. Avsaknad av ett vapen kan betyda lika mycket som att hitta det. Det räcker att göra troligt att de förfogade över ett som de inte kan förklara vart det tagit vägen ett och med dessa klantar lär det inte vara svårt att visa det. Den som vet något gör nog bäst att berätta pronto. Det är inte intelligensreserven vi talar om direkt. Det var nog länge sedan Polisen hade ett så starkt mål och så mycket bevis så tidigt. Dessutom extraordinära resurser jämfört med andra mord som lösts.

Skojar du med oss? Du kan ju inte mena allvar med detta substanslösa svammel?
Citera
2015-03-12, 23:47
Medlem
desammlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razzle
Namn och adress tack, du är inte trovärdig

om jag släpper min källa så lär hen bli dödad så skippar nog det men kan säga så mycket att hen vet vad hen pratar om
Citera
2015-03-12, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaruzelski
Efter två veckor skall nya häktningsförhandlingar hållas om förundersökningsledaren inte anser sig vara redo för rättegång. Det finns ingen övre tidsgräns för häktningstid i Sverige.

Fast om bevisläget mot MGM är gott som påståtts här borde väl rättegången vara nära förestående.
Citera
2015-03-12, 23:50
Medlem
localeyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Fast om bevisläget mot MGM är gott som påståtts här borde väl rättegången vara nära förestående.
Du kan nog räkna med det tar minst ett halvår.. många vittne som ska höres bla.
Citera
2015-03-12, 23:50
Medlem
Citat:
sen var det tjejen dom hittade i bilen
Källa?
Citera
2015-03-12, 23:51
Medlem
desammlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Källa?

samma källa som berättade om att en av bo hade en kniv i handen när polisen var på plats och dom fick ta loss den från en av bos händer
Citera
2015-03-12, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av localeye
Det endaste jag hittar är boken " En faktahandbok för brottsplatsundersökare "
som man kan köpa till ett pris av 375 kr , men då får man helt säkert också svaret
http://nfc.polisen.se/trycksaker/facklitteratur/
Är det fortfarande systemet siffror/bokstäver som vi letar efter?
Citera
2015-03-12, 23:53
Medlem
Citat:
om jag släpper min källa så lär hen bli dödad så skippar nog det men kan säga så mycket att hen vet vad hen pratar om

Vilket kvalificierat skitsnack!

Har du fler godingar att bjuda på som är lika tramsiga? Det lär behövas lite clowner i denna tråd för att lätta upp stämningen så kör på!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in