2015-03-12, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Jag försökte också hittade noll
Nä konstigt, hittade bilder på markeringar men var bara siffror
Citera
2015-03-12, 23:34
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razzle
Nej det var inga hagel

Jag såg det sen på en bildlänk. Det är oranga markör pilar.
Tack
Citera
2015-03-12, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ateistallan
Nej. Men förneka inte att de begått grova brott tidigare

Eller att det förmodligen inte är så att de inte åkt dit 100% av gångerna det gjort något!
Citera
2015-03-12, 23:37
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Ibland väldigt länge, Sverige brukar få kritik för det. Har för mig att Ausonius satt häktad mer än 3 år.

Det finns alltså regler som säger att man får vara anhållen max 72 timmar men om man sedan blir häktad kan man sitta i tre år utan rättegång!
Då är ju Sverige och Guantanamo i samma rättsvidriga liga.
Citera
2015-03-12, 23:38
Medlem
localeyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Jag försökte också hittade noll
Det endaste jag hittar är boken " En faktahandbok för brottsplatsundersökare "
som man kan köpa till ett pris av 375 kr , men då får man helt säkert också svaret
http://nfc.polisen.se/trycksaker/facklitteratur/
Citera
2015-03-12, 23:38
Avstängd
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Ja och du leker tydligen Peter Ahltin. Det är nog ingen liten skuld det handlar om om det krävs ett trippelmord för att kvitta skulden.

1500g. brass x 100:- = 15000:- en vanlig jävla gatulangare bäcknar lätt 20-25g. Om dan 6 dagar = 15000:-
Citera
2015-03-12, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm-man
För att sätta lite perspektiv på saker och ting och leka lite med tankegångar...

Hur skulle ni resonera och agera om ni hade en pistol riktad mot skallen och välja på ditt eget och din brors liv eller klippa 2 polare plus en tjej pga av bortslarvat knark som de facto du ej slarvat bort själv. Förutom då att du valt kumpaner som är amatörer.

Jag vet vad jag hade gjort iaf...

Som sagts tidigare, det viskas en hel del om detta i olika kretsar i Stockholm med omnejd just nu och jag sätter min tia på att det kommer hända mer skit som hänger ihop med den här härvan. Dock har nog snuten en hyffsat bra bild om vad som hänt och vilka som är inblandade förutom gm och bo. Historien tar inte slut här, detär jag helt säkerpå!!

Over and out.

// Sthlm-man

Coolt att pundare i Stockholm nu verkar vilja ta på sig ansvar för detta dåd.

Varför viskar folk om detta? Blir det inte svårt att höra vad som sägs?

Hört talas om visk-leken?
Citera
2015-03-12, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av desammlas
varför måste de vara det ??

Hur vet du detta ?
Citera
2015-03-12, 23:42
Medlem
desammlass avatar
men med det sagt så säger jag god natt och en sista sak mark o martin är skyldiga till 100 procent men tror inte dom fälls
Citera
2015-03-12, 23:43
Medlem
localeyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Det finns alltså regler som säger att man får vara anhållen max 72 timmar men om man sedan blir häktad kan man sitta i tre år utan rättegång!
Då är ju Sverige och Guantanamo i samma rättsvidriga liga.
På expressens live sändning idag,blev det sagt att man måste ta upp häktningsframställan till ny provning var 14 dag.
Citera
2015-03-12, 23:44
Medlem
Grumpe0000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm-man
För att sätta lite perspektiv på saker och ting och leka lite med tankegångar...

Hur skulle ni resonera och agera om ni hade en pistol riktad mot skallen och välja på ditt eget och din brors liv eller klippa 2 polare plus en tjej pga av bortslarvat knark som de facto du ej slarvat bort själv. Förutom då att du valt kumpaner som är amatörer.

Jag vet vad jag hade gjort iaf...

Som sagts tidigare, det viskas en hel del om detta i olika kretsar i Stockholm med omnejd just nu och jag sätter min tia på att det kommer hända mer skit som hänger ihop med den här härvan. Dock har nog snuten en hyffsat bra bild om vad som hänt och vilka som är inblandade förutom gm och bo. Historien tar inte slut här, detär jag helt säkerpå!!

Over and out.

// Sthlm-man
Låter ju inte som ett helt otänkbart scenario allafall.
Citera
2015-03-12, 23:44
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Hörde i radion i dag att rättegång kan väntas tidigast till sommaren eller hösten. Tror det var en av försvarsadvokaterna.
Är det normalt?
Hur länge får man sitta häktad innan rättegång?

Enligt åklagaren ska de häktas om var 14e dag. Han trodde det skulle ta upp till ett halvår minst. Och de glr detta ifall ny bevisning stärks eller om friande bevisning framkommer. För de vill ju inte hålla kvar oskyldiga i onödan.
Jag skulle personligen inte klara en timme inlåst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in