2015-03-12, 23:24
Medlem
Redas avatar
Hörde i radion i dag att rättegång kan väntas tidigast till sommaren eller hösten. Tror det var en av försvarsadvokaterna.
Är det normalt?
Hur länge får man sitta häktad innan rättegång?
Citera
2015-03-12, 23:24
Medlem
desammlass avatar
mycket folk som inte vet här de märks men när en av personerna hittades så hade han en kniv kvar i handen som polisen fick ta bort så där är en av bevisen som dom ser på
Citera
2015-03-12, 23:27
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Hörde i radion i dag att rättegång kan väntas tidigast till sommaren eller hösten. Tror det var en av försvarsadvokaterna.
Är det normalt?
Hur länge får man sitta häktad innan rättegång?

Ibland väldigt länge, Sverige brukar få kritik för det. Har för mig att Ausonius satt häktad mer än 3 år.
Citera
Medlem
desammlass avatar
sen var det tjejen dom hittade i bilen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirrtyfingers
Jag har varit ihop med en kvinna som knivhögg mig och fick 18 månader på Hinse(det intressanta var att föreningen för brottsoffer ringde aldrig mig) Trotts att jag låg på sjukhus i 8 dagar.

Jag fick 11 000 i skadestånd och ett ärr på magen som aldrig går bort.

Nej nu går vi så OT och detta hände för mellan 20 - 14 år sedan.

För att knyta ihop säcken jag har varit med om en del men har aldrig blivit riktigt kriminell och jag vågar säga detta för ingen vet vem jag är för dom jag känner är jag skittråkig. Dom som tror att ett liv med kriminella kontakter är bra är ute och seglar inte ens mina barn vet hälften, sånt här är bara SKIT och har aldrig gjort mig något gott.

Måtte dagens ungdomar börja inse att ett kriminellt liv är bara skit. Skulle jag någonsin träffa en kvinna hur skulle jag förklara alla mina år mitt CV är piss... Ta till er detta!

Då är vi två om att inte bli kontaktade av något brottsofferstöd vid allvarliga brott.
Citera
Medlem
Razzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av desammlas
mycket folk som inte vet här de märks men när en av personerna hittades så hade han en kniv kvar i handen som polisen fick ta bort så där är en av bevisen som dom ser på
What? Vem hade? BO el MGM?
Citera
2015-03-12, 23:29
Medlem
Citat:

insidertips ?
Citera
2015-03-12, 23:29
Medlem
Grumpe0000s avatar
Citat:
sen var det tjejen dom hittade i bilen
Källa på det?
Citera
2015-03-12, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
utan mordvapen och erkännande blir det inte lätt att stoppa in libaneserna i holken. och om inte någon form av videoinspelning eller fingeravtryck i blod finns ser det riktigt mörkt ut. kan bli ett indiciemål isf. den som lever får se

Ni barnrumpor har ingen susning ni om hur det här fungerar. Det fungerar inte riktigt som i dåliga tv-serier. Det är ett bevismål redan med mängder av tekniska bevis, vittnesmål etc. Avsaknad av ett vapen kan betyda lika mycket som att hitta det. Det räcker att göra troligt att de förfogade över ett som de inte kan förklara vart det tagit vägen ett och med dessa klantar lär det inte vara svårt att visa det. Den som vet något gör nog bäst att berätta pronto. Det är inte intelligensreserven vi talar om direkt. Det var nog länge sedan Polisen hade ett så starkt mål och så mycket bevis så tidigt. Dessutom extraordinära resurser jämfört med andra mord som lösts.
Citera
2015-03-12, 23:31
Medlem
desammlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpe0000
Källa på det?

ja källan är en mycket nära vän mer kan jag inte säga
Citera
2015-03-12, 23:32
Medlem
desammlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glufseien
insidertips ?

varför måste de vara det ??
Citera
2015-03-12, 23:32
Medlem
För att sätta lite perspektiv på saker och ting och leka lite med tankegångar...

Hur skulle ni resonera och agera om ni hade en pistol riktad mot skallen och välja på ditt eget och din brors liv eller klippa 2 polare plus en tjej pga av bortslarvat knark som de facto du ej slarvat bort själv. Förutom då att du valt kumpaner som är amatörer.

Jag vet vad jag hade gjort iaf...

Som sagts tidigare, det viskas en hel del om detta i olika kretsar i Stockholm med omnejd just nu och jag sätter min tia på att det kommer hända mer skit som hänger ihop med den här härvan. Dock har nog snuten en hyffsat bra bild om vad som hänt och vilka som är inblandade förutom gm och bo. Historien tar inte slut här, detär jag helt säkerpå!!

Over and out.

// Sthlm-man
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in