2014-10-01, 17:28
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Man kan konstatera att Roma är tillbaka i CL med råge efter först en stor utskåpning av CSKA och en jämn match mot City i Manchester som de hade kunnat vinna.

Grattis till Totti som är äldste målgöraren i Champions Leagues historia!

Att det går bra för Roma gillar vi...
Citera
2014-10-01, 17:53
Medlem
waikikiis avatar
Skitkul att City fortsätter knackigt i CL och än bättre är det att det är Roma som i dagsläget ser ut att ta "deras" plats, nåväl två omgångar är spelade och City kan ju fortfarande gå ut gruppen som nummer ett. Men mycket fokus måste nu läggas på CL och då är det inget ovanligt att resultaten i ligaspelet lider.

Fantastiskt bra match mellan PSG-Barcelona igår där, är PSG centrala mittfält gravt underskattat?

Vågar man tro på Malmö idag? Klart som fan.
Citera
2014-10-01, 19:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av waikikii
Fantastiskt bra match mellan PSG-Barcelona igår där, är PSG centrala mittfält gravt underskattat?
Möjligtvis underskattat av de som inte har någon som helst koll på det.

Motta, Verratti, Matuidi (och Cabaye). Ett av världens bästa centrala mittfält.

Nu blir det Forza Malmö! Fan att man inte kan vara där. MFF krossar grekerna, 3-1.
Citera
2014-10-01, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av waikikii
Skitkul att City fortsätter knackigt i CL och än bättre är det att det är Roma som i dagsläget ser ut att ta "deras" plats, nåväl två omgångar är spelade och City kan ju fortfarande gå ut gruppen som nummer ett. Men mycket fokus måste nu läggas på CL och då är det inget ovanligt att resultaten i ligaspelet lider.

Vågar man tro på Malmö idag? Klart som fan.
Ja PSG:s mittfält har hög högstanivå. Det såg vi inte minst i CL förra året.
Citera
2014-10-01, 22:37
Bannlyst
Malmö är väl strax över 100 strecket i ranking
Hur mycket kan man klättra efter en sådan här vinst?
Olympiakos ligger väl jäkligt högt?
Slagit Man U, arsenal på senare år
Citera
2014-10-01, 23:15
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daman23
Malmö är väl strax över 100 strecket i ranking
Hur mycket kan man klättra efter en sådan här vinst?
Olympiakos ligger väl jäkligt högt?
Slagit Man U, arsenal på senare år

Kvittar vad motståndaren har för poäng.

Vinst ger väl 2 poäng om jag inte missminner mig?
Citera
2014-10-01, 23:22
Medlem
simonvps avatar
Szczesny frilägesutvisad igen alltså, han måste ha rekord i att ha blivit det. Någon som har koll på hur många gånger det hänt? Menar då inte endast CL.
Citera
2014-10-02, 01:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Jag får erkänna att det är lite kul att få dra runt i Europa, och att Sveriges koefficient förbättras är kul, till en viss gräns. Allsvenskan är trots allt den huvudsakliga ligan och jag som supporter till ett av lagen är knappast intresserad av en ny IFK Göteborg-period i svensk fotbollshistoria (så länge det inte rör sig om DIF såklart). Jag är knappast intresserad av att offra mitt lags inhemska konkurrenskraft (nåja) för att ett annat lag ska ta sig långt i Europa.
Jag har väldigt svårt att se att Malmö FF kommer dominera Allsvenskan på samma sätt som IFK Göteborg på 90-talet. Jag har svårt att se att Malmö skulle få in exempelvis Källström Elm, Granqvist, Olsson, Larsson och allt va dom heter. Samtidigt som man ska betala av sin arena. För dom pengarna man får. Man tjänat drygt 200 miljoner på CL. Men har nyss tagit lån på drygt 500 miljoner för Swedbank stadion.

Malmö kommer I-N-T-E bli dom enväldiga dominanterna folk vill få det till. Dom kanske tom missar cl nästa år. Alternativt ej vinner allsvenskan nästa år. Att dom spelar i CL höjer bara nivån på Allsvenskan.
Senast redigerad av Hamura 2014-10-02 kl. 02:09.
Citera
2014-10-02, 01:48
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamura
Jag har väldigt svårt att se att Malmö FF kommer dominera Allsvenskan på samma sätt som IFK Göteborg på 90-tlaget. Jag har svårt att se att Malmö skulle få in exempelvis Källström Elm, Granqvist, Olsson, Larsson och allt va dom heter. Samtidigt som man ska betala av sin arena. För dom pengarna man får. Man tjänat drygt 200 miljoner på CL. Men har nyss tagit lån på drygt 500 miljoner för Swedbank stadion.

Malmö kommer I-N-T-E bli dom enväldiga dominanterna folk vill få det till. Dom kanske tom missar cl nästa år. Alternativt ej vinner allsvenskan nästa år. Att dom spelar i CL höjer bara nivån på Allsvenskan.
Fast i dagsläget verkar man ju inte behöva de spelare du räknar upp, går ju som tåget i alla fall. Man är ju i fotbollens absoluta finrum nu och verkar kunna mäta sig med klubbar som spelar där kontinuerligt.
Citera
2014-10-02, 02:26
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Szczesny frilägesutvisad igen alltså, han måste ha rekord i att ha blivit det. Någon som har koll på hur många gånger det hänt? Menar då inte endast CL.

Bara hänt tre gånger som jag kommer på, men samtliga har skett i stora matcher.

Idag, mot Bayern i CL i våras och i öppningsmatchen mot Grekland i EM 2012.
Citera
2014-10-02, 02:45
Medlem
Som inbiten HIF:are.
Grymt bra gjort av Malmö. Och shit vad man saknar Åge Hareide.
Den som imponerat mest på mig är Anton Tinnerholm. Jag tycker han borde få chansen i landslaget. Skulle vara skönt med en högerback som inte går bort sig, samt slår bort bollen i dåliga passningar.

För övrigt har jag en återkommande mardröm som jag vaknar kallsvettig av: att Malmö köpt hem Rasmus Jönssön från frysboxen i Tyskland för sina CL-pengar. Sen vaknar jag och inser att det bara var en mardröm.
Citera
2014-10-02, 06:13
Medlem
jaochss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
För övrigt har jag en återkommande mardröm som jag vaknar kallsvettig av: att Malmö köpt hem Rasmus Jönssön från frysboxen i Tyskland för sina CL-pengar. Sen vaknar jag och inser att det bara var en mardröm.
Jag hoppas att det fortsätter vara en mardröm så att det inte blir verklighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in