2015-03-12, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Cahill
Terry
Azpilicueta
Ramires
Ivanovic
Matic
Hazard
Fabregas

Alla borde fått gult kort igår när de omringar domaren och försöker och lyckas påverka vid Zlatans röda. Osportsligt beteende, gult kort till alla, saken är klar. Domaren borde iskallt notera ned allas namn, därefter gå en runda med ostskivan.

Jag hatar verkligen när domarna blir omringade av ena laget där alla försöker få till en varning eller utvisning på en motståndare. Chelsea är verkligen inte ensamma om det, men beteendet är inte OK för det.

terry, i form av lagkapten, har väl rätt att klaga till domaren iaf? däremot borde han fått ett guld kort för han knullade wayne bridges flickvän, eller vad säger du jole25?
Citera
2015-03-12, 10:10
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Lite ot men är det inga nya yngre yttrar på gång till Bayern? Robben är 31 år och Ribery 32 år. Kan inte Reus och De Bruyne vara något?

Som jag skrev i sillytråden så har Bayern tydligen börjat visa intresse för Hoffenheims Firmino.
(FB) Silly Season inför och under 14/15 (internationell fotboll)
Firmino är ung och bra och kan säkert utvecklas ytterligare.

De Bruyne vore en grym värvning men jag tror Wolfsburg kämpar med näbbar och klor för att behålla honom.

Reus skall ju enligt vad Tyska medier förlängt sitt kontrakt efter att Bayern hoppade av affären då dom tycker att han är för skadebenägen och dom vill väl ha lite mer stabilitet på skadefronten än vad dom haft med Robben och Ribéry.
Citera
2015-03-12, 10:21
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
terry, i form av lagkapten, har väl rätt att klaga till domaren iaf?

Möjligen är det OK om lagkaptenerna i båda lagen har en dialog med domaren i stökiga situationer. Men då räcker det så. När hela laget hetsar domaren att visa rött, då ska det delas ut gula kort för det beteendet. Det värsta jag sett är när Victor Valdes tar en rush från eget straffområde till motståndarens planhalva för att hetsa fram kort.
Citera
2015-03-12, 10:43
Medlem
Gullinkambes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Förutom att det enda som krävs är att målvakten hoppar rätt så är straffen bränd?

Sen kan man ju tycka att taktiken "Vänta ut att målvakten och läsa var han lägger tyngden och sedan lägga in bollen åt motsatt håll" är förutsägbart.

Fast bevisligen är det ju ett av de säkraste sätten att slå en straff på, om man behärskar det (vilket Hazard gör). Brolin körde ju samma och satte i princip alla (missade han överhuvudtaget någon som proffs?) och Balotelli likaså.
Citera
2015-03-12, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullinkambe
Fast bevisligen är det ju ett av de säkraste sätten att slå en straff på, om man behärskar det (vilket Hazard gör). Brolin körde ju samma och satte i princip alla (missade han överhuvudtaget någon som proffs?) och Balotelli likaså.
Det absolut bästa med den sortens straffar är ju även att det sätter spöken i huvudet på målvakten, typ: "Tänk om han inte försöker vänta ut mig den här gången, då är jag ju rökt ändå".
Det är liksom inte "bara" att vänta ut straffskytten, för vad finns det som säger att han inte bryter sin rutin?
Citera
2015-03-12, 13:09
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jo visst självklart så påverkar det matchen men det såg heltänt och taggat ut på ett annat sätt än tidigare.

Ogillar verkligen frifrilägesutvisningar det räcker gott med en bestraffning.

Har inte sett något om deras skador ännu hoppas verkligen inte att det är något allvarligt.
Robben i sitt livs form behövs verkligen för att komma långt.

Bad news: #Robben (trapped nerve) and #Ribéry (ankle sprain) will be missing in Bremen on Saturday. #SVWFCB

De är borta på lördag men tveksamt om det är något allvarligare.
Citera
2015-03-12, 13:19
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullinkambe
Förvånar mig att jag verkar ensam om att tycka det var en dålig straff, varken hård eller bra placerad och som sagt är det enda som krävs att lägga sig åt rätt håll.

Förvånar mig ännu mera att detta är signifikativt för Hazard men likväl går bollarna in i mål.
Citera
2015-03-12, 13:22
Medlem
Fotbollskollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
terry, i form av lagkapten, har väl rätt att klaga till domaren iaf? däremot borde han fått ett guld kort för han knullade wayne bridges flickvän, eller vad säger du jole25?

Finns inget som säger att en lagkapten "får klaga" på något domslut. Däremot kan man ha en diskussion. Men domaren har all rätt att avfärda all typ av diskussion, även med lagkapten.
Citera
2015-03-12, 13:25
Medlem
Fotbollskollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Möjligen är det OK om lagkaptenerna i båda lagen har en dialog med domaren i stökiga situationer. Men då räcker det så. När hela laget hetsar domaren att visa rött, då ska det delas ut gula kort för det beteendet. Det värsta jag sett är när Victor Valdes tar en rush från eget straffområde till motståndarens planhalva för att hetsa fram kort.

Som man märker i hela situationen, det blir en konfrontation från Chelsea håll. Domaren har redan bestämt sig i det här läget som jag uppfattar det, och tar fram det röda kortet för att lugna ner. Vilket det också gör, när Chelsea spelarna ser det röda kortet som han håller i handen, avlägsnar 7-8 spelare därifrån.

Jag tycker att det är smart gjort av domaren hela situationen överlag, men beslutet går att diskutera. MAX en varning.
Citera
2015-03-12, 13:32
Medlem
Fotbollskollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
[*]Domarna
De känns som de borde prata med varandra, de pratade nästan aldrig om de vitala domsluten som togs. Otroligt orutinerat. .

Kan garantera dig att domarna kommunicerar för mycket under matcherna. Problemet (för dig) är att det inte syns för oss som tittar på TV. I deras headset pågår kommunikation konstant.
Citera
2015-03-12, 14:50
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Zlatan automatiskt avstängd första kvartsfinalen och diskussion om det ska bli avstängning fler matcher sker nästa torsdag. Enligt fotbollskanalen, Uefa besvarade fotbollskanalen via mejl om vad som gäller.

http://www.fotbollskanalen.se/champions-league/zlatans-cl-ode-avgors-om-en-vecka/
Citera
2015-03-12, 15:14
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Förvånar mig att jag verkar ensam om att tycka det var en dålig straff, varken hård eller bra placerad och som sagt är det enda som krävs att lägga sig åt rätt håll.

Förvånar mig ännu mera att detta är signifikativt för Hazard men likväl går bollarna in i mål.

Kan köpa att den var slagen för löst för centralt den skulle kunnat sitta en 40cm mer till höger....
(sett ifrån skyttens perspektiv). Men samtidigt måste du köpa de andras argument som handlar om att väntar du ut målvakten kan du nästan alltid "rulla" in den.
Men det räcker jag föredrar Hazard straff framför Pazzini (som bombar på kraft lågt och hårt i mitten där handlar det verkligen om att målvakten bara ska stå).....

https://www.youtube.com/watch?v=P6GsMzgBsoY
http://www.dailymotion.com/video/x2hu2qy
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in