2015-03-12, 15:48
Medlem
jedidja1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Nej, de kommer inte till paradiset, alla människor kommer att bli dömda för sina gärningar innan jesus kom till jorden av lagen, och sen kommer de till Guds rike.

De ända som behöver leva efter lagen är Judarna Mose lag är endast för Judarna ingen annan så sluta snacka skit.
Citera
2015-03-12, 15:48
Medlem
Roger Rabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Muhammed kunde givetvis inte tala om kristna grupper han inte kände till. Eller som inte uppstått än.

Den som dyrkar en Gud dyrkar den sanna religionen, punkt.
Den som sätter folk vid Guds sida ägnar sig åt polyteism.
Många kristna (de flesta?) dyrkar bara ÉN Gud trots allt. Det där krånglet med treenighet bekymrar de sig inte över. Det är något för teologer.

Jag är van vid din smartass-retorik.
Men sanningen är enkel och jag har förklarat den nu, för den som kan lyssna.

Citat:
Ursprungligen postat av Roger Rabbit
Din "sanning" har du inte uppvisat några som helst belägg för. Det går inte utläsa det du sa från koranen och är mest sannolikt efterrationalisering.

Det som går att utläsa däremot är två verser som säger att inga kristna kommer in i paradiset, och två verser som säger att en del kristna kan komma in. Vilket också tydligt visar att koranen och i förlängningen islam som religion är självmotsägande och därför inte "logisk" som du hävdade.

Och för övrigt vet du mycket väl att koranen hädar att judarna (som definitivt bara dyrkar en gud) har väckt den heliga allans vrede.

Denna vers säger mycket tydligt att kristna inte kommer in, för säga vad du vill om kristna, mer eller mindre själva definitionen av en kristen är att de tror jesus var guds son aka messias.

5:72
They surely disbelieve who say: Lo! Allah is the Messiah, son of Mary. ... Lo! whoso ascribeth partners unto Allah, for him Allah hath forbidden paradise. His abode is the Fire. For evil-doers there will be no helpers.

Citat:
Nej, de kommer inte till paradiset, alla människor kommer att bli dömda för sina gärningar innan jesus kom till jorden av lagen, och sen kommer de till Guds rike.

Hej mitthopp, vill du vara vänlig och hjälpa till lite mot islamälskaren tant gredelin och intyga att kristna tror på att jesus är gusses grabb?
Citera
2015-03-12, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Muhammed kunde givetvis inte tala om kristna grupper han inte kände till. Eller som inte uppstått än.

Den som dyrkar en Gud dyrkar den sanna religionen, punkt.
Den som sätter folk vid Guds sida ägnar sig åt polyteism.
Många kristna (de flesta?) dyrkar bara ÉN Gud trots allt. Det där krånglet med treenighet bekymrar de sig inte över. Det är något för teologer.

Jag är van vid din smartass-retorik.
Men sanningen är enkel och jag har förklarat den nu, för den som kan lyssna.

Nej, den som dyrkar en Gud dyrkar den sanna religionen Punkt. NEJ !

muhammed kom för att skapa en religion eller en politisk ideologi - jesus kom för att leda människor till Gud.

skillnad.
Citera
2015-03-12, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Rabbit
Hej mitthopp, vill du vara vänlig och hjälpa till lite mot islamälskaren tant gredelin och intyga att kristna tror på att jesus är gusses grabb?

Jesus är inte inte riktigt gusses grabb, utan han är Gud blir människa.
Citera
2015-03-12, 15:52
Medlem
jedidja1s avatar
Citat:
Nej, den som dyrkar en Gud dyrkar den sanna religionen Punkt. NEJ !

muhammed kom för att skapa en religion eller en politisk ideologi - jesus kom för att leda människor till Gud.

skillnad.

Jesus kom för att leda Judarna till Gud Matt 15:24
24Han svarade och sade: "Jag är icke utsänd till andra än till de förlorade fåren av Israels hus."" (Matt. 15:24)
Citera
2015-03-12, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jedidja1
De ända som behöver leva efter lagen är Judarna Mose lag är endast för Judarna ingen annan så sluta snacka skit.

nej, de enda som behöver leva efter lagen är muslimerna som håller lagen som muhammed hittade på om omskärelse och haram och halal mat, trams för övrigt. Judarna är samma kålsupare.
Citera
2015-03-12, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jedidja1
Jesus kom för att leda Judarna till Gud Matt 15:24
24Han svarade och sade: "Jag är icke utsänd till andra än till de förlorade fåren av Israels hus."" (Matt. 15:24)

å judarna är hela världen då, joh 3:16 ?
Citera
2015-03-12, 15:59
Medlem
jedidja1s avatar
Citat:
å judarna är hela världen då, joh 3:16 ?

Nej men spridda över hela världen så gott som så ta det med Jesus du ingen nytta har av. för det är hans egna ord i Matt 15:24
Citera
2015-03-12, 16:02
Medlem
jedidja1s avatar
Citat:

Nu är det ju så att han ska sitta på Guds högra sida enligt skriften så att han är Gud stämmer inte men har däremot hans ande i sig men är för det inte Gud Fadern själv.Sen vet ju inte Jesus när domedagen blir det vet ju endast fadern Läs ps 110 m.m följer nedan så kanske du fattar Tutelitut ty så låter Herrens larmtrumpet Förvirringens ande Mitthopp är lös på forumet.

Ps 110:1
Av David; en psalm. HERREN sade till min herre: "Sätt dig på min högra sida, till dess jag har lagt dina fiender dig till en fotapall." Amen

Mark 16:19
"Därefter, sedan Herren Jesus hade talat med dem, blev han upptagen i himmelen och satte sig på Guds högra sida." Amen

Apg 7:55"Men han, full av helig ande, skådade upp mot himmelen och fick se Guds härlighet och såg Jesus stå på Guds högra sida." Amen

Rom 8:34"Vem är den som vill fördöma? Kristus Jesus är den som har dött, ja, än mer, den som har uppstått; och han sitter på Guds högra sida, han manar ock gott för oss." Amen

Kol 3:1"Om I alltså ären uppståndna med Kristus, så söken det som är därovan, där varest Kristus är och sitter på Guds högra sida."Amen

Ta nu och svinga en Frälsningens bägare med mig så ska jag rädda dig från villfarelsen du är i Hahahaha
Senast redigerad av jedidja1 2015-03-12 kl. 16:24.
Citera
2015-03-12, 16:06
Medlem
Roger Rabbits avatar
Citat:

Haha, så alla prällar som berättat att jesus är gusses "son" har ljuget menar du?

Så, medan gusse bakade sig själv i jungru (jo säkert... ) marias ugn så fanns det ingen gusse uppe i himlen eller venus eller var hen nu håller till?
Citera
2015-03-12, 16:12
Medlem
http://www.answering-islam.org/Quran/Contra/tqachrist.html

Koranen säger tydligt att allah inte är någon Fader av något slag! Han har varken någon Son eller söner!
Den oförlåtna synden inom islam kallas shirk vilket kristna och judar anklagas för!

http://www.thereligionofpeace.com/quran/023-violence.htm

al-fitnah (Disbelief is worse than killing...)

"fight them until there is no more Fitnah [disbelief and worshipping of others along with Allah] and worship is for Allah alone."

Quran 47:35
"Be not weary and faint-hearted, crying for peace, when ye should be uppermost (Shakir: "have the upper hand") for Allah is with you,"

Fredens Religion säger ni....
Senast redigerad av scout29 2015-03-12 kl. 16:16.
Citera
2015-03-12, 16:21
Medlem
RoaldDahls avatar
Är inte gusse slang för tjej/brud?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in