2015-03-10, 18:05
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BLODSPAKT
Är inte shark-fit väldigt slim? Eller har jag under lång tid avstått från dom modellerna helt i onödan...?
Jo, det är just det jag skrev?
Citera
2015-03-10, 18:59
Medlem
BLODSPAKTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jo, det är just det jag skrev?
Måste ha missuppfattat, eftersom du sa att man kunde ta sin vanliga storlek så antog jag att dom var ganska "regular".
Citera
2015-03-10, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BLODSPAKT
Måste ha missuppfattat, eftersom du sa att man kunde ta sin vanliga storlek så antog jag att dom var ganska "regular".

Haha lär bli rätt fucked då jag gick ned en från min "vanliga".
Citera
2015-03-10, 23:28
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym94
Haha lär bli rätt fucked då jag gick ned en från min "vanliga".
Står det ens på informationen vad shark fit innebär eller ska man bara anta att det är väldigt slimmade plagg?
Citera
2015-03-11, 01:07
Medlem
Citat:
Står det ens på informationen vad shark fit innebär eller ska man bara anta att det är väldigt slimmade plagg?

Har nu i efterhand sett att det på vissa plagg står endast "shark fit", men på några står tex "shark fit (slim fit)". Jävligt amatörmässigt att inte förklara på samtliga plagg att shark fit är slim fit.
Citera
2015-03-11, 06:54
Medlem
SLR-08s avatar
Har normalt storlek 39 på P&S skjortor, har en som är Shark Fit och på den har jag storlek 42!
Så ja, det kan diffa mycket
Citera
2015-03-11, 11:39
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AirMac
Är det någon här som har tips på någon schysst fiskehatt?
Less is more. Köp inte med massa mönster å skit. Adidas har några på JD-sports sen fick precis The terrace in stilrena lacoste-hattar.
Citera
2015-03-11, 14:21
Medlem
Timpsiiis avatar
Tänke köpa en ny vår/höstjacka. En SI jag nu haft är sliten men har hållt bra. Jag blir lätt varm så en lite tunnare jacka är att föredra.

Tänkte mig Ma.strum, de ser rätt snygga ut även om de inte verkar ha SÅ många jackor. Hur upplever ni tåligheten och utseendet? Andra tips på liknande märken tas tacksamt emot och i så fall vart man bäst köper i Sverige alternativt beställer från UK.
Citera
2015-03-11, 19:53
Medlem
St.Smiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timpsiii
Tänke köpa en ny vår/höstjacka. En SI jag nu haft är sliten men har hållt bra. Jag blir lätt varm så en lite tunnare jacka är att föredra.

Tänkte mig Ma.strum, de ser rätt snygga ut även om de inte verkar ha SÅ många jackor. Hur upplever ni tåligheten och utseendet? Andra tips på liknande märken tas tacksamt emot och i så fall vart man bäst köper i Sverige alternativt beställer från UK.
Jag är personligen jävligt sugen på den här från C.P. Companys SS15. Men smakar det så kostar det (jag måste nog tyvärr vänta på att den kommer på rea).
Citera
2015-03-12, 10:14
Medlem
http://www.terrace.se/sv/articles/2.29.5144/aquascutum-devonshire-cc-shirt-vic - Large?

http://www.terrace.se/sv/articles/2.22.5001/aquascutum-tomkins-zip-funnel-nvy Medium?

Som vi alla vet så är storleksguider ett helvete, så...

Har storlek

Large - Stone Island (Sweatshirts och knitwear)
Medium - Henri Lloyd (Piké och knitwear)
Medium - Barbour (Skjorta [u]tailored fit[u])
Citera
2015-03-12, 11:54
Medlem
SYSTEMexes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym94
http://www.terrace.se/sv/articles/2.29.5144/aquascutum-devonshire-cc-shirt-vic - Large?

http://www.terrace.se/sv/articles/2.22.5001/aquascutum-tomkins-zip-funnel-nvy Medium?

Som vi alla vet så är storleksguider ett helvete, så...

Har storlek

Large - Stone Island (Sweatshirts och knitwear)
Medium - Henri Lloyd (Piké och knitwear)
Medium - Barbour (Skjorta [u]tailored fit[u])

Skulle ta M
Citera
2015-03-12, 12:41
Medlem
Citat:
Äh, ta inte ut något i förskott, hoppas på det bästa.

Gjorde för övrigt min första retur till England innan jul, var hur smidigt som helst, använde bara en sån där grön XL påse från posten och stoppade ner skiten (plus betalade lite extra frakt och nåt klistermärke) sen var den framme typ 2 dagar senare.

Den sitter perfekt över kroppen, lite väl tight kanske. Armarna är bra längd på också. Skulle absolut inte kunna ha mindre. Problemet är att slutet på tröjan(vid midjan) är extremt åtsittande. Lyfter jag på armarna så åker tröjan upp över bältet. Vet dock inte hur mycket större en M skulle vara. Har du också detta problem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in