2015-03-03, 20:01
Medlem
dafers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym94
http://www.nemen.it/collection.htm

Tackar!
Citera
2015-03-07, 06:57
Medlem
Frågar igen, hur är Napapijri i storlekarna? Tänker på Rainforest summer ( http://www.napapijri.com/us/anorak_cod41494516bo.html )

Funderar på antingen Orange, mörk blå eller militärgrön. Tankar om detta?
Citera
2015-03-07, 08:11
Medlem
Beställde min första Paul & Shark knit nyss och tog storlek small. Jag har strl L i samtliga SI plagg och då sitter tröjorna lite löst över kroppen, inte slimmat alls, så förhoppningsvis blir det bra.

http://images.cruisefashion.com/images/imgzoom/55/55298803_xl.jpg cirka 1300 riksdaler känns som ett kap!
Citera
2015-03-07, 11:45
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobish
Oklart på priset, beror helt på om det blir "hets" på auktionen osv.. Sen tror jag att 700 är rätt optimistiskt, 700 känns som rätt högt. Men om de är i bra skick och så, kanske du kan få 600-900. För övrigt så betalar ju köparen frakten.
Hittade inga på ebay nu, men finns OG på "buy now" för runt 1500
Yes men det är ju splitter nya. Har inte ens skorna hemma, de är på mitt landställe så priset kanske ökar med tiden. Har även ett par oanvända Stockholm hemma med lapparna kvar.
Citera
2015-03-07, 13:01
Medlem
mws avatar
Citat:
Frågar igen, hur är Napapijri i storlekarna? Tänker på Rainforest summer ( http://www.napapijri.com/us/anorak_cod41494516bo.html )

Funderar på antingen Orange, mörk blå eller militärgrön. Tankar om detta?

Provade en i går, den var ganska liten i storleken. Jag har XXL i Stone Island och hade behövt det på Napapijri jackan också. Dock hade dom inte någon XXL i lager så kunde inte prova om den satt bra.
Senast redigerad av mw 2015-03-07 kl. 13:06.
Citera
2015-03-09, 23:20
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Vad tycker ni om Nicholas Deakins? Stilrena kläder och inte snordyrt. Passar helt klart in i "casualmode" kategorin. Slipper man bara ha massa SI-tröjor/jackor (som iofs. är ett märke jag älskar men det är uttjatat)

Schyssta trainers finns där också. Men är det någon som vet hur kvalitén är? Och hur storlekarna är både på skor och kläder?
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2015-03-09 kl. 23:29.
Citera
2015-03-09, 23:47
Medlem
Är det någon här som har tips på någon schysst fiskehatt?
Citera
2015-03-10, 00:23
Medlem
Citat:
Beställde min första Paul & Shark knit nyss och tog storlek small. Jag har strl L i samtliga SI plagg och då sitter tröjorna lite löst över kroppen, inte slimmat alls, så förhoppningsvis blir det bra.

http://images.cruisefashion.com/images/imgzoom/55/55298803_xl.jpg cirka 1300 riksdaler känns som ett kap!

Bump! Man ska gå ned en/två storlekar även om det är shark fit? Har sökt i tråden och alla säger gå ned en/två men aldrig läst något om shark fit.
Citera
2015-03-10, 00:42
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:

Just den där tröjan är väldigt slim och rätt liten i storleken, köpte min normala storlek på den och den sitter så tight som den kan utan att det blir för mycket. På mina andra P&S plagg har jag en mindre storlek än min vanliga... Konstigt att det varierar så mycket.

Jag antar att det är som du antyder ovan, dom har dom en linje med sk "shark fit" och dom ska man ta sin vanliga storlek (minst). Vilket för dig borde vara M då om L är din SI-storlek. Så Risken finns att den är för liten, eller best case scenario så tight som det går utan att det blir för mycket.
Senast redigerad av NirvanA 2015-03-10 kl. 00:47.
Citera
2015-03-10, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Just den där tröjan är väldigt slim och rätt liten i storleken, köpte min normala storlek på den och den sitter så tight som den kan utan att det blir för mycket. På mina andra P&S plagg har jag en mindre storlek än min vanliga... Konstigt att det varierar så mycket.

Jag antar att det är som du antyder ovan, dom har dom en linje med sk "shark fit" och dom ska man ta sin vanliga storlek (minst). Vilket för dig borde vara M då om L är din SI-storlek. Så Risken finns att den är för liten, eller best case scenario så tight som det går utan att det blir för mycket.

Fan också, och dom har redan hunnit skicka iväg den såg jag nu. Hoppas jag slipper retur, blir så krångligt...
Citera
2015-03-10, 00:54
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Fan också, och dom har redan hunnit skicka iväg den såg jag nu. Hoppas jag slipper retur, blir så krångligt...
Äh, ta inte ut något i förskott, hoppas på det bästa.

Gjorde för övrigt min första retur till England innan jul, var hur smidigt som helst, använde bara en sån där grön XL påse från posten och stoppade ner skiten (plus betalade lite extra frakt och nåt klistermärke) sen var den framme typ 2 dagar senare.
Citera
2015-03-10, 18:01
Medlem
BLODSPAKTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Är inte shark-fit väldigt slim? Eller har jag under lång tid avstått från dom modellerna helt i onödan...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in