2015-03-12, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av waremblem
Det sjukaste är att ni tror att IRAN(av alla jävla länder) vet vad en högsjöflotta håller på med.
Inte ens Ryssland vet exakt var våra fartyg är alltid. USA och Ryssland kunde inte hålla reda på alla varandras fartyg men självklart så kan IRAN(är ni höga?) göra det två supermakter har svårt för? Iran skulle inte ens kunna sänka svenska flottan om den irrade sig bort till Iran...

Det sjukaste, vet du vad det är? Det är att klicka på länken http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b9/Persian_Gulf_Bathymetry.jpg och hävda att IRAN inte kan veta vad en "HÖG"sjö flotta håller på med i persiska viken.

Ännu sjukare är att jämföra länken med Ryssland och USA:s geografiska situation för att hävda att IRAN (av alla länder) inte klarar detta.

Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Och eftersom den Persiska Viken är för stor för att man ska kunna hålla den under kontinuerlig uppsikt över hela vattenmassan med strandutkikar och UAV så vet man med största sannolikhet inte ett skit om var de befinner sig när de väl passerat ur synhåll efter sundet.
Men det är inte din segelbåt man ska hålla koll på, fattar du inte eller vill du inte fatta sambanden mellan djup och ett hangarfartyg/större fartyg?

Citat:
Men, återigen, rent teoretisk fråga då Iran enligt herrar IR5 och hans nyttiga idioter inte kommer att skjuta först. Alltså är det isf USA som anfaller, och då har de i god tid lämnat Persiska Viken med sina CSG.

Då avläser Iran deras Buildup i god tid och stänger viken och attackerar alla deras baser.
Hur ska du komma in igen? USA har alltså förlorat sina baser innan kriget ens börjat.
Jag tror definitivt att Iran svarar mot en buildup. Hur ska du eskortera ut dina intressen? Vad gör du med alla gasledningar? Du fattar inte ens vad det betyder när du säger att "USA har i god tid"..

Jag har också förklarat att även Indiska Oceanen inte ger USA stora chanser om dessa vill hålla sig på ett avstånd under en längre period, för att genomföra sina enligt er bombningskampanjer. Dessa kommer fortfarande vara inom räckvidd för irans flygvapen och missiler. Vill du längre ut så är det bara bra för Iran.

Det här går inte ut på enstaka platser som behöver bombas, på ett säkert avstånd kan du inte göra ett skit eftersom du i förväg inte kunnat slå ut landets luftförsvar och flygvapen.
Citat:
På väg? De amerikanska fartygen är inte på väg någonstans.
Jaha igen? De är inte på väg någonstans.. Fortsätt förvirra läsarna..

Citat:
Det är lite tragikomiskt när ni härjar om Irans nya system som blir operativa i samma stund som de är beställda och om.

Vilka är VI?

Nej finns väl ingen skyldighet eller lag som säger att ett land inte ska ha sina hemligheter. Jag har tidigare påpekat detta i mina inlägg. Iran visar inte upp allt man har, endast 30% bränner man i en politiskt syfte.

Många projekt har funnits sedan 80-talet.. Men du får se det nu.. Man berättar inte allt..och varför dessa blir operativa så snabbt är för att dessa har funnits sedan längre tid tillbaka men utan att du fick reda på det.

Iran ska slå ut hela Mellanöstern, samtidigt som ni är helt övertygade om att USA inte dragit några som helst lärdomar av en övning som hölls för 13 år sedan[/quote]
Det är väl ingen som har påstått det förutom att du nämner det i ditt inlägg.
Ja, deras intressen och samtliga baser inom räckvidd attackeras inom 30min.

Citat:
Er tafflighet upphör, som sagt, aldrig att förvåna.
Verkligen..Vill du leka psyk-krig med iranier?

Citat:
Ursprungligen postat av Literal

Inte för stora fartyg!
Tänk på att farlederna inte ger större utrymme.Ur navigationssynpunkt så är fartygen begränsade till vissa delar.Jag ser inga problem för Iran att få reda på deras exakta position.
Jag har redan förklarat det för länge sedan.. Men han klarar det med sin segelbåt..
Ja, fartygen är väldigt begränsade och Iran har även sina öar.
Senast redigerad av IR5 2015-03-12 kl. 09:05.
Citera
2015-03-12, 10:43
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Det sjukaste, vet du vad det är? Det är att klicka på länken http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b9/Persian_Gulf_Bathymetry.jpg och hävda att IRAN inte kan veta vad en "HÖG"sjö flotta håller på med i persiska viken.

Ännu sjukare är att jämföra länken med Ryssland och USA:s geografiska situation för att hävda att IRAN (av alla länder) inte klarar detta.
Hangarfartyg av Nimiz-klassen har ett djupgående på 12,5 m. Vad är då din poäng med bilden över Persiska vikens vattendjup? Hur stor andel av Persiska vikens 251 000 km² menar du att hangarfartyget kan respektive inte kan befinna sig på?
Citera
2015-03-12, 11:45
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Då avläser Iran deras Buildup i god tid och stänger viken och attackerar alla deras baser.Hur ska du komma in igen? USA har alltså förlorat sina baser innan kriget ens börjat. Jag tror definitivt att Iran svarar mot en buildup. Hur ska du eskortera ut dina intressen? Vad gör du med alla gasledningar? Du fattar inte ens vad det betyder när du säger att "USA har i god tid"..

Før helvete... Din jævla amøba. Hur fan tror du omværlden reagerar om Iran startar krig med samtliga sina grannlænder och robotangriper några USA-baser, och nær de får frågan om varfør de gjorde det svarar "USAs CSG læmnade Persiska Viken"?

Du ær ju så efterbliven att man stændigt hæpnar øver din totala brist på verklighetsførankring.

Ska Finland angripa Ryssland om deras militæra fartyg læmnar finska viken då också, då det ær en "build up"?

Ditt jævla stolpskott.

Citat:
Jag har också förklarat att även Indiska Oceanen inte ger USA stora chanser om dessa vill hålla sig på ett avstånd under en längre period, för att genomföra sina enligt er bombningskampanjer. Dessa kommer fortfarande vara inom räckvidd för irans flygvapen och missiler. Vill du längre ut så är det bara bra för Iran.

Det här går inte ut på enstaka platser som behöver bombas, på ett säkert avstånd kan du inte göra ett skit eftersom du i förväg inte kunnat slå ut landets luftförsvar och flygvapen.
Jaha igen? De är inte på väg någonstans.. Fortsätt förvirra läsarna..

Jag førvirrar inga læsare. Till skillnad från 90% av det du påstår så kan man alltid kolla upp det jag sæger.

Du sæger alltså att USA inte kan bomba om hangarfartygen får vara før långt bort ifrån kusten, och det ær inte sant.

Kan du redogøra før den operationella ræckvidden før flygplanstyperna B-52, B-2 och B-1B hær, med och utan lufttankning, och sedan førklara varfør de inte kan nå Iran?

Citat:
Nej finns väl ingen skyldighet eller lag som säger att ett land inte ska ha sina hemligheter. Jag har tidigare påpekat detta i mina inlägg. Iran visar inte upp allt man har, endast 30% bränner man i en politiskt syfte.

Suck. Ænnu ett typiskt IR5-inlægg dær det nyttjas hittepåinformation som ingen kan motsæga då man inte kan hitta varken den information IR5 læmnar, eller något som motsæger det.

De du førsøker øvertyga måste verkligen vara på en låg nivå om de køper det hær argumentationssættet.

Citat:
Många projekt har funnits sedan 80-talet.. Men du får se det nu.. Man berättar inte allt..och varför dessa blir operativa så snabbt är för att dessa har funnits sedan längre tid tillbaka men utan att du fick reda på det.

Haha, før helvete. Så, Sverige kan alltså i hemlighet køpa 4 S-400 system från Ryssland, øva med dem i 2 år och sedan vara fullt stridsberedda nær de visar upp dem før førsta gången?

Du ær så pinsam.
Citera
2015-03-12, 12:18
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Hangarfartyg av Nimiz-klassen har ett djupgående på 12,5 m. Vad är då din poäng med bilden över Persiska vikens vattendjup? Hur stor andel av Persiska vikens 251 000 km² menar du att hangarfartyget kan respektive inte kan befinna sig på?
Hur stor andel av PG tillhör Iran?
USN navigera utanför farledsområden?Folk kommer ju se fartygen.Det här kriget är sannerligen värd att se!Slutar säkert med att afro-iranierna räddar livet på besättningen.
Citera
2015-03-12, 12:37
Medlem
Wishies avatar
Citat:

Testa med att sök i den här tråden. Det har avhandlats rätt så ordentligt redan. Fast det visste du väl redan, du som läst allt från sida 1 och framåt

Förslag på sökord både här och på google är ex UNCLOS
Senast redigerad av Wishie 2015-03-12 kl. 12:40.
Citera
2015-03-12, 12:38
Medlem
Literals avatar
Citat:
B-2 och B-1B

För att inleda med bombningar så måste man naturligtvis börja med irans LV.
Ditt scenario innebär väldigt stora risker.Men tänk om Iran skjuter ner B-orna,hur hanterar du den verkligheten?
Senast redigerad av Literal 2015-03-12 kl. 12:49.
Citera
2015-03-12, 12:38
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
USN navigera utanför farledsområden?Folk kommer ju se fartygen.Det här kriget är sannerligen värd att se!Slutar säkert med att afro-iranierna räddar livet på besättningen.
Mitt inlägg bestod av ett par frågor. Om du citerar det så se då för fan till att svara eller så kan du låta bli att citera mitt inlägg.
Citera
2015-03-12, 12:44
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
Testa med att sök i den här tråden. Det har avhandlats rätt så ordentligt redan. Fast det visste du väl redan, du som läst att från sida 1 och framåt
Lite för trångt i PG! Tycker du inte det?
Se!
Citera
2015-03-12, 12:59
Medlem
Literals avatar
Citat:
Mitt inlägg bestod av ett par frågor. Om du citerar det så se då för fan till att svara eller så kan du låta bli att citera mitt inlägg.
Ja,USN kan inte hålla ett hangarfartyg där om inte det är farledsområden.Irans andel av PG är en hel del.USN kan ju inte härja fritt.
Lite mer djupgående får du räkna med!
Citera
2015-03-12, 13:19
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ja,USN kan inte hålla ett hangarfartyg där om inte det är farledsområden.Irans andel av PG är en hel del.USN kan ju inte härja fritt.
Lite mer djupgående får du räkna med!
Det går inte så bra för dig idag, heller. Jag upprepar och här får du ta IR5:s plats eftersom du nu gav dig in i leken:

Svaret skall alltså bestå av
1. En förklaring över poängen med djupkartan.
2. Två stycken tal som svar på vilken yta fartyget kan och inte kan befinna sig på, antingen uttryckta i km² eller %. Gärna inklusive hur du har räknat.

Skriv ingenting annat än detta om du vill få någon poäng i debatten.
Citera
2015-03-12, 13:48
Medlem
Dr.Diegos avatar
Citat:
...

...
bara för att ni skall ha lite referenser när ni påstår att man kan stå på stranden i Iran och se hangafartyget hela tiden:
Sverige: ca 450.000²
Vänern: 5.650 km²
Bottniska viken ( Bottenviken, Norra Kvarken, Bottenhavet, Södra kvarken, Ålands hav och Skärgårdshavet): 116.300 km²
Citera
2015-03-12, 14:05
Medlem
Strossels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Diego
bara för att ni skall ha lite referenser när ni påstår att man kan stå på stranden i Iran och se hangafartyget hela tiden:
Sverige: ca 450.000²
Vänern: 5.650 km²
Bottniska viken ( Bottenviken, Norra Kvarken, Bottenhavet, Södra kvarken, Ålands hav och Skärgårdshavet): 116.300 km²

Spelar ju ingen roll för dem hur stort området är, de har ju alla fått en form av radarseende från mullorna så att de kan se över horisonten för att upptäcka fienden.

Vad jag inte förstår är att de kan bortse från glasklara bevis och fortsätta med sitt förnekande av att de aldrig skulle kunna sänka ett hangarfartyg, kommer att sluta med att IR-ligan påstår att de har 50000 specialutbildade dykare med specialborrar som tänker anfalla och borra fartyget i sank när jänkarna har fikarast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in