Citat:
Det sjukaste är att ni tror att IRAN(av alla jävla länder) vet vad en högsjöflotta håller på med.
Inte ens Ryssland vet exakt var våra fartyg är alltid. USA och Ryssland kunde inte hålla reda på alla varandras fartyg men självklart så kan IRAN(är ni höga?) göra det två supermakter har svårt för? Iran skulle inte ens kunna sänka svenska flottan om den irrade sig bort till Iran...
Inte ens Ryssland vet exakt var våra fartyg är alltid. USA och Ryssland kunde inte hålla reda på alla varandras fartyg men självklart så kan IRAN(är ni höga?) göra det två supermakter har svårt för? Iran skulle inte ens kunna sänka svenska flottan om den irrade sig bort till Iran...
Det sjukaste, vet du vad det är? Det är att klicka på länken http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b9/Persian_Gulf_Bathymetry.jpg och hävda att IRAN inte kan veta vad en "HÖG"sjö flotta håller på med i persiska viken.
Ännu sjukare är att jämföra länken med Ryssland och USA:s geografiska situation för att hävda att IRAN (av alla länder) inte klarar detta.
Citat:
Men det är inte din segelbåt man ska hålla koll på, fattar du inte eller vill du inte fatta sambanden mellan djup och ett hangarfartyg/större fartyg?
Citat:
Då avläser Iran deras Buildup i god tid och stänger viken och attackerar alla deras baser.
Hur ska du komma in igen? USA har alltså förlorat sina baser innan kriget ens börjat.
Jag tror definitivt att Iran svarar mot en buildup. Hur ska du eskortera ut dina intressen? Vad gör du med alla gasledningar? Du fattar inte ens vad det betyder när du säger att "USA har i god tid"..
Jag har också förklarat att även Indiska Oceanen inte ger USA stora chanser om dessa vill hålla sig på ett avstånd under en längre period, för att genomföra sina enligt er bombningskampanjer. Dessa kommer fortfarande vara inom räckvidd för irans flygvapen och missiler. Vill du längre ut så är det bara bra för Iran.
Det här går inte ut på enstaka platser som behöver bombas, på ett säkert avstånd kan du inte göra ett skit eftersom du i förväg inte kunnat slå ut landets luftförsvar och flygvapen.
Jaha igen? De är inte på väg någonstans.. Fortsätt förvirra läsarna..
Citat:
Vilka är VI?
Nej finns väl ingen skyldighet eller lag som säger att ett land inte ska ha sina hemligheter. Jag har tidigare påpekat detta i mina inlägg. Iran visar inte upp allt man har, endast 30% bränner man i en politiskt syfte.
Många projekt har funnits sedan 80-talet.. Men du får se det nu.. Man berättar inte allt..och varför dessa blir operativa så snabbt är för att dessa har funnits sedan längre tid tillbaka men utan att du fick reda på det.
Iran ska slå ut hela Mellanöstern, samtidigt som ni är helt övertygade om att USA inte dragit några som helst lärdomar av en övning som hölls för 13 år sedan[/quote]
Det är väl ingen som har påstått det förutom att du nämner det i ditt inlägg.
Ja, deras intressen och samtliga baser inom räckvidd attackeras inom 30min.
Verkligen..Vill du leka psyk-krig med iranier?

Citat:
Jag har redan förklarat det för länge sedan.. Men han klarar det med sin segelbåt..
Ja, fartygen är väldigt begränsade och Iran har även sina öar.
Senast redigerad av IR5 2015-03-12 kl. 09:05.
Senast redigerad av IR5 2015-03-12 kl. 09:05.
Lite för trångt i PG! Tycker du inte det?