2015-03-12, 04:12
Medlem
Vi kan ju konstatera att det är BO1 som fick sin näsa bruten med tanke på att denna killen lägger upp en kort video där bilder tyder på detta.

Finns här: https://www.facebook.com/dara.hamed.5

Vad säger vi om att följande plats är känd för drogaffärer? Har polisen kollat Jehovas lokal? Huset mitt emot (familjen Kuc, albaner?)?

Med största sannolikhet så var båda MGM på plats med ytterligare MGM p.g.a. misslyckandet med skövdeknarket. Min teori!
Senast redigerad av okendavsendare 2015-03-12 kl. 04:15.
Citera
2015-03-12, 04:16
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
MGM är inte ens häktade ännu, eller?

Behövde egentligen inte kolla upp vad jag redan visste men efter en snabb koll på inläggshistoriken framkallas bilden av dig som någon slags politiskt korrekt damage controller. Din självuppfyllande roll förefaller vara att fara runt i olika trådar och sabotera med vilseledande uppgifter. Det är sålunda alltid lika iögonenfallande vart denna regeringsuppgift leder en person. I det här fallet låtsas du ovetande om något hela Sverige visste: att dom trippelmördande araberna kommer häktas och har belagts restriktioner.

Men jag förstår att i hjärntvätten cirkulerar det lilla fragmentariska hoppet att dom är oskyldiga och möjligen hoppet att gärningsmännen är svenskar. Dina senare utspel som försöker likställa vanliga "medelsvenssons" med Salibas vittnar om Era psyksjuka och livsfarliga tankegångar.

Citat:
Tänk om det är sant att en av dem var med sin flickvän hela natten.

Vad det raljeras om i det här exemplet är att som avslutning på en minnesbild som på många andra punkter grovt avviker från andra vittnesuppgifter som ligger till grund för häktningsförfarandet, så levererar den misstänkte GM's flickvän det sämsta alibit man kan göra.

Ditt resonemang och hypotetiska frågeställande manar till att fortsatt hålla fast vid principen om att inte låta misstänktas anhöriga diktera sanningar, till följd av en politiskt korrekt idé om de misstänktas etnicitet och ursprung.

Citat:
Jag är inte lika säker som ni är om att flickvännen ljuger i media eller att alla andra som försvarar MGM i media ljuger och är dåliga personer.

Naturligtvis kommer anhöriga och folk som försvarar MGM att framkalla bilden av MGM som "änglar" och "ville alla väl" samt vara dom första som går i försvar för deras oskuld. Det är anhörigas uppgift att göra så.

Som objektiva betraktare är det vår uppgift att bedöma sanningshalten om MGM's skuld. Vi konstaterar att de misstänkta är vapenbesatta araber med tidigare misshandelsdomar, vapenbrott och narkotikabrott på sin meritlista. Med rätta klarade dom alltså inte Flashback-domen.

Citat:
Det har skrivits mycket nedsättande här om flickvänner till de manliga BO och om flickvännen till en av MGM. Även tjejen som mördades.

Med rätta och om jag får säga det själv med en trolig udd riktad mot kloakmedias unisona hyllningar och rosafluffiga-artiklar om de mångkriminella BO.

Citat:
Är alla ni som skriver här helt ostraffade och har perfekta vuxna barn som inte heller finns med i Lexbase

I ljuset av BO och de sannolika GM: ja.

Citat:
Ni sprider bara hat och i och med att det inte kommer någon information om vad som egentligen hände så eskalerar era skriverier.

Det finns och kommer ut hur mycket information som helst men du väljer att inte läsa det för att det inte innehåller rosa-fluff och ängelupphöjda brottsliga araber. Det får dig att framstå som en retarderad idiot.

Citat:
Jag vet inte vad som hände men jag tycker att varit så motstridig och förvirrande information från polisen att jag nästan drar slutsatsen att MGM kommer att sättas på fri fot inom kort.

Dina "slutsatser" är vid det här laget fullkomligt ointressanta annat än ur en rent vetenskaplig forskningssynvinkel och psykologie-studie över hur en PK-hjärna fungerar. Man bör överhuvudtaget inte ens dra slutsatser när du tydligt inte ens läst in dig på målet utan är bara snabb att dra politiska slutsatser. Detta eftersom informationen inte varit ett dugg motstridig och förvirrande. Snarare har den varit utportionerad och det är tydligt att man från polisens sida velat undvika spekulation och möjligheterna för olika sidor att prata ihop sig med snabb vedergällning som följd.
Senast redigerad av NS_14 2015-03-12 kl. 04:31.
Citera
2015-03-12, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Är alla ni som skriver här helt ostraffade och har perfekta vuxna barn som inte heller finns med i Lexbase?

Så du försvarar dessa herrar? Har du sett deras tidigare domar? Misshandel, vapenbrott, narkotikabrott och våld mot tjänsteman. Ena offret hade skjutit med tårgaspistol mot polisen 2014 och alla fyra var även inblandade i den där raggarmisshandeln 2012. Dessa är människor som står utanför krogarna på nätterna och muckar gräl, dom kommer aldrig släppa den typ av attityd och personlighet.
Citera
2015-03-12, 04:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrstorpotatis
Jag tycker att fler saker tyder på att BO inte förväntade sig någon större händelse när de lämnade festen:
- Flickvännen med i fordonet
- Låna någons skor från festen
- "jag ska bara iväg och fixa en sak" är i mina öron detsamma som att ordna med något snabbt och enkelt.

En sak till som får mig att fundera över det samma är bilens placering:
med fronten mot väggen i en p-ficka. Inte direkt redo för flykt vid eventuell fara/hotbild.
Citera
2015-03-12, 06:55
Medlem
Eroticasphyxiations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Naturligtvis kommer anhöriga och folk som försvarar MGM att framkalla bilden av MGM som "änglar" och "ville alla väl" samt vara dom första som går i försvar för deras oskuld. Det är anhörigas uppgift att göra så.

Jag tror att i detta fallet och många andra så kan det även handla om rädsla eller hot.
Citera
2015-03-12, 07:22
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P90
Någon som vet hur det gick idag på minnestunden?

Det är fantastiskt hur det samlas gooddoers när brottslingar tar livet av varandra. När våldsverkande brottslingar slår halvt ihjäl gubbar och svenskar är det inga gatuaktioner. Fattar de inte att detta "hyllande" legitimerar deras val av skitliv och även gör dem till martyrer i deras skeva ögon.

Om svenska ungdomar med brottsligt beteende åker på smäll eller tas av daga så skäms familjerna och försöker med rätta tysta ner händelsen. Tvärtemot vad dessa gör som inte skäms för något. Misshandla, sälja knark och begå brott = änglabeteende!?

Vad sjuka dessa människor är! Att de drar med sig en massa svenska fån som en godtrogen svans gör det hela ännu mera skruvat. Man förstärker sjukdomen.

När den svenska värstinggrabben i Malmö blev knivskuren på skolgården till döds var det inga svenskar ute om marscherade vad jag vet, jag kanske har fel?, men då var det en inv. grabb som skar ihjäl en svensk = tystnad och alla stannar inne. ( ...och det med rätta, man skall fan skämmas om man är en så värdelös förälder!)

halvkorrigering:
Sydsvenskan om Linnéskolans tänkta manifestation: Samtidigt ställs den planerade antivåldmanifestationen in. Det startade på Facebook som en stillsam och tyst markering mot våld. Enligt arrangörerna hade över 2600 personer visat intresse för att delta.
Men initiativet mötte även visst motstånd och då valde de att ställa in.
– Vi vågar inte ta ansvar för att någon kommer till skada, säger Jeanette Flensburg, en av initiativtagarna.

(Undrar om hoten kom från våldsnazisterna som tidningarna påstår finns i mängder?)

Hoppas i alla fall att de som gjort detta får markerande hårda straff. Det måste bli ett slut på våld nu.
Citera
2015-03-12, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
En sak till som får mig att fundera över det samma är bilens placering:
med fronten mot väggen i en p-ficka. Inte direkt redo för flykt vid eventuell fara/hotbild.

Tanke kring bilens placering och kvinnl BO:s närvaro: kan hon ha nyttjats som chaufför (kanske bara hon som ej var påverkad/påtänd om de nu varit på fest innan)?
Tänker att det så prydliga och korrekta parkerandet i rutan har ngt 'kvinnligt' över sig med tanke på platsen och tidpunkten (ja: fördomsfullt), speciellt om det handlar om någon som nyss tagit sitt kort och har körlärarens förmaningar i färskt minne.

Hade hon körkort, ngn som vet?
Citera
2015-03-12, 07:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tanke kring bilens placering och kvinnl BO:s närvaro: kan hon ha nyttjats som chaufför (kanske bara hon som ej var påverkad/påtänd om de nu varit på fest innan)?
Tänker att det så prydliga och korrekta parkerandet i rutan har ngt 'kvinnligt' över sig med tanke på platsen och tidpunkten (ja: fördomsfullt), speciellt om det handlar om någon som nyss tagit sitt kort och har körlärarens förmaningar i färskt minne.

Hade hon körkort, ngn som vet?

Ingen av dom hade körkort.
Citera
2015-03-12, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Vad menar du? Varför ska admin/moderator lägga upp fiktiva händelser eller fiktiva personer som inte ens har en källa.
Som jag skrev i inlägget du kommenterade. Så att nyanlända ska inse att det inte är bekräftat. Men jag förstår din hållning också. Dock skriver några som att det vore en sanning. Vore trevligt om såna användare varnades.

Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Jag och säkert många fler att trötta att höra om sånt som ej har källor och tidningsbudet har diskuteras så mycket men är helt irrelevant då det är en påhittad historia. Och varför vill du att jag ska sitta och skriva vad du redan har skrivit. Jag tycker tidningsbudet är ointressant finns ju andra delar av fallet som är mer intressanta
jag antog korrekt att du inte kunde hitta något argument. Tack för att du förtydligade min ståndpunkt. Den ståndpunkt jag la fram som svar på någon som påstod att tidningsbudet existerade.
Citera
2015-03-12, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
I styckmords(dråps)fallet i Boden var det två åkl. Så inte alltid bara en.

Från bohusläningen igår.

Tydligen skall detta mål ledas av två åklagare.

"Utredningen kommer nu att tas över av vice chefsåklagarna Per-Erik Rinsell och Viktoria Karlsson som kommer att delta i häktningsförhandlingen"
Citera
2015-03-12, 08:09
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadodi
Jag satt inlåst tillsammans med MS på sirius ungdomshem ("ungdomsanstalt"). Bara en personal råkade säga något i fel ton så kunde matbordet bli kaffeved. Är det något annat ni undrar om honom så fråga.Satt ändå rätt länge med honom.

Nån mer som tycker Mark Saliba påminner om bröderna Daltons kortaste (och äldste) bror? Han som alltid blev så arg för allting och skulle skjuta allt och alla. Han blev så arg just för att ingen någonsin lyssnade på honom förrän han viftade med pistolerna.

nu fick Mark "Joe Dalton" Saliba till sist skjuta någon. Tror på något konstigt vis att han gått och längtat länge efter det
Senast redigerad av jourDDptd 2015-03-12 kl. 08:37.
Citera
2015-03-12, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Det är fantastiskt hur det samlas gooddoers när brottslingar tar livet av varandra. När våldsverkande brottslingar slår halvt ihjäl gubbar och svenskar är det inga gatuaktioner. Fattar de inte att detta "hyllande" legitimerar deras val av skitliv och även gör dem till martyrer i deras skeva ögon.

Om svenska ungdomar med brottsligt beteende åker på smäll eller tas av daga så skäms familjerna och försöker med rätta tysta ner händelsen. Tvärtemot vad dessa gör som inte skäms för något. Misshandla, sälja knark och begå brott = änglabeteende!?

Minnesstunden kanske i första hand var med tanke på den mördade flickan ET, och hon verkar inte ha varit någon våldsverkande brottsling. Men jag kan ha fel.
Senast redigerad av Marie-Olsson 2015-03-12 kl. 08:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in