Citat:
Ursprungligen postat av
nantale
MGM är inte ens häktade ännu, eller?
Behövde egentligen inte kolla upp vad jag redan visste men efter en snabb koll på inläggshistoriken framkallas bilden av dig som någon slags politiskt korrekt damage controller. Din självuppfyllande roll förefaller vara att fara runt i olika trådar och sabotera med vilseledande uppgifter. Det är sålunda alltid lika iögonenfallande vart denna regeringsuppgift leder en person. I det här fallet låtsas du ovetande om något hela Sverige visste: att dom trippelmördande araberna kommer häktas och har belagts restriktioner.
Men jag förstår att i hjärntvätten cirkulerar det lilla fragmentariska hoppet att dom är oskyldiga och möjligen hoppet att gärningsmännen är svenskar. Dina senare utspel som försöker likställa vanliga "medelsvenssons" med Salibas vittnar om Era psyksjuka och livsfarliga tankegångar.
Citat:
Tänk om det är sant att en av dem var med sin flickvän hela natten.
Vad det raljeras om i det här exemplet är att som avslutning på en minnesbild som på många andra punkter grovt avviker från andra vittnesuppgifter som ligger till grund för häktningsförfarandet, så levererar den misstänkte GM's flickvän det sämsta alibit man kan göra.
Ditt resonemang och hypotetiska frågeställande manar till att fortsatt hålla fast vid principen om att inte låta misstänktas anhöriga diktera sanningar, till följd av en politiskt korrekt idé om de misstänktas etnicitet och ursprung.
Citat:
Jag är inte lika säker som ni är om att flickvännen ljuger i media eller att alla andra som försvarar MGM i media ljuger och är dåliga personer.
Naturligtvis kommer anhöriga och folk som försvarar MGM att framkalla bilden av MGM som "änglar" och "ville alla väl" samt vara dom första som går i försvar för deras oskuld. Det är anhörigas uppgift att göra så.
Som objektiva betraktare är det
vår uppgift att bedöma sanningshalten om MGM's skuld. Vi konstaterar att de misstänkta är vapenbesatta araber med tidigare misshandelsdomar, vapenbrott och narkotikabrott på sin meritlista. Med rätta klarade dom alltså inte Flashback-domen.
Citat:
Det har skrivits mycket nedsättande här om flickvänner till de manliga BO och om flickvännen till en av MGM. Även tjejen som mördades.
Med rätta och om jag får säga det själv med en trolig udd riktad mot kloakmedias unisona hyllningar och rosafluffiga-artiklar om de mångkriminella BO.
Citat:
Är alla ni som skriver här helt ostraffade och har perfekta vuxna barn som inte heller finns med i Lexbase
I ljuset av BO och de sannolika GM: ja.
Citat:
Ni sprider bara hat och i och med att det inte kommer någon information om vad som egentligen hände så eskalerar era skriverier.
Det finns och kommer ut hur mycket information som helst men du väljer att inte läsa det för att det inte innehåller rosa-fluff och ängelupphöjda brottsliga araber. Det får dig att framstå som en retarderad idiot.
Citat:
Jag vet inte vad som hände men jag tycker att varit så motstridig och förvirrande information från polisen att jag nästan drar slutsatsen att MGM kommer att sättas på fri fot inom kort.
Dina "slutsatser" är vid det här laget fullkomligt ointressanta annat än ur en rent vetenskaplig forskningssynvinkel och psykologie-studie över hur en PK-hjärna fungerar. Man bör överhuvudtaget inte ens dra slutsatser när du tydligt inte ens läst in dig på målet utan är bara snabb att dra politiska slutsatser. Detta eftersom informationen inte varit ett dugg motstridig och förvirrande. Snarare har den varit utportionerad och det är tydligt att man från polisens sida velat undvika spekulation och möjligheterna för olika sidor att prata ihop sig med snabb vedergällning som följd.