2015-03-11, 19:43
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Men du behöver inte diskutera det med mig, det var inte jag som skrev det jag citerade
Jag går inte inte i polemik mot dig utan kritiserar familjens kategoriska hållning.
Citera
2015-03-11, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teddyB_VBG
Kanske missat det tidigare, med vad innebär dessa restriktioner som det talas om?

Det finns olika restriktioner, t ex radio/TV/Tidnings/Internetförbud. Men också gemensamhetsrestriktioner eller kontaktförbud.

Skulle gissa att dessa gökar har alla restriktioner
Citera
2015-03-11, 19:44
Medlem
Har de misstänkta bröderna jobbat på No problems
http://www.noproblems.se
Eller har BO 1, BO2 jobbat där eller ingen av dem
Citera
2015-03-11, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sephiroth80
Beläggs du med fulla restriktioner (som i detta fall) får du endast ha kontakt med utomstående via brev som alla läses av åklagare och förundersökare.

Du får heller inte lyssna på radio, se på TV eller läsa tidningar...

Jepp, det finns även gemensamhetsrestriktioner, du får inte träffa andra häktade t ex i rasstgården
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostfralla2000
Ja, du.. Varför läser och skriver journalister saker öht? Skön frågeställning.

Kan man inte ställa samma fråga till dig? Varför läser du vad Sarah Britz skriver?

Javisst får du ställa frågan.

Jag läser inte sådant trams hon skriver. Slutade med sådant för ganska länge sedan. Läste nu bara rubriken och någon mening i artikeln då jag såg att det handlade om FB. Och det lilla jag såg var lika rubbat som alltid. Hoppas du blev nöjd med mitt svar.
Citera
Medlem
Uddevallabor samlades mot våldet:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20452596.ab
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Jag tänker på det sistnämnda. Jag har en känsla av att sådana intervjuer kan vara beställningsjobb från anhöriga till MGM.....kanske hon blivit hotad....så att hon inte vågar annat än att gå till media och "tala ut"

Helt rätt. Det är helt klart "beställt". Tror dock inte att det behövs någon hot. Allt går med lite grupptryck.
Det är liksom samma fenomen som alla som springer och kallar BO killarna för änglar. De vet ju mycket väl att dessa inte var några änglar.

Nu är det GMs familj/vänners tur att markera att de är änglar.
Citera
2015-03-11, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gloria.Romana
Jag har väldigt svårt att tro att en som jobbar i utredningen skulle sabotera den genom att berätta saker för dig som du sen skriver här. Hur kommer det sig förresten att en göteborgspolis har kunskaper om detta ärendet då? Har han ringt kollegorna i Uddevalla och frågat runt lite eller?

Att enskilda snutar kan sälja info till kvällstidningarna för stålar är en annan femma...men berätta det för dig så du kan sitta här och skriva? Tyvärr, du är ej trovärdig.

Citat:
Jag har väldigt svårt att tro att en som jobbar i utredningen skulle sabotera den genom att berätta saker för dig som du sen skriver här. Hur kommer det sig förresten att en göteborgspolis har kunskaper om detta ärendet då? Har han ringt kollegorna i Uddevalla och frågat runt lite eller?

Att enskilda snutar kan sälja info till kvällstidningarna för stålar är en annan femma...men berätta det för dig så du kan sitta här och skriva? Tyvärr, du är ej trovärdig.
nä det e ju omöjligt. för människor har ju inte nå släktband till poliser...för poliser har ett eget avels program som gör att enbart poliser finns i deras närmsta. orkar inte ens käfta med dig om detta. jobbar inom psykiatrin skriver inte mycket här, men läser mycket å skriver när det e relevant.
mvh
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afresh
En koll på ET:s facebook bekräftar fö det som sades tidigare i tråden. Hon har nästan inga killar på vänlistan. Kanske säger en del om vad RA var för typ av människa.

Tyvärr väldigt vanligt bland vissa killar att isolera tjejer från deras vänkrets. Detta verkar helt klart som sådann relation.
Citera
Medlem
Citat:
Nej, det är alltid en åklagare som är förundersökningsledare vid mordutredning.

I styckmords(dråps)fallet i Boden var det två åkl. Så inte alltid bara en.
Citera
2015-03-11, 19:53
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Jag går inte inte i polemik mot dig utan kritiserar familjens kategoriska hållning.

Så vitt jag vet så uttalar hon sig inte för familjens räkning utan för sig själv och i affekt.
Ärligt talat har jag inte en aning om hur rationellt jag själv skulle fungera i en liknande situation.
Citera
2015-03-11, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Skorna och mordvapnet är förmodligen gömt på samma ställe. Så svårt ska det väll inte vara? Om inte en av bröderna eller en tredje GM körde skiten långt bort från uddevalla
Inte svårt?
Om jag gömmer ett par skor i Uddevalla, så kan du leta upp de, så får vi se hur lång tid det tar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in