2015-03-11, 00:06
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blixteffekt
Nej, men de framgår ju att dem har blivit skjutna, dem vet ju vilket vapen de handlar om istortsett.

Men om vi leker med tanken..

1. Möter bröderna och BO blir skjutna och bär inte skyddsväst.

2. Dem hade skyddsväst på sig, varför skulle dem bära skyddsväst om dem bara skall möta bröderna? Om dem bar skyddsväst, och blivit skjutna så lär ju dem ju blivit skjutna i huvudet.
Kan bröderna hantera ett vapen under dem omständigheterna som var, mörkt, och springande offer och samtidigt springa efter och skjuta dem i huvudet?
Jag tror de krävs mer än en dag på skjutbanan för att kunna springa efter två offer och sätta kula i huvudet på dem.

Dem kan första ha blivit skjutna i benen för att sedan falla, men de krävs ändå hyfsad skicklighet tycker jag att träffa benen på springande offer, för att sedan gå fram och skjuta det dödande skottet. ( kan förklara tiden mellan dem sista skotten )

Har bröderna psyke nog att kallblodigt skjuta sina bästa vänner, med flera dödande skott? för att sedan en av dem återgå till en fest och låtsas som ingenting? Är bröderna skickliga nog att kunna släcka 3 liv på så kort tid?

Jag tror fortfarande att de finns fler inblandade, bröderna tog mopeden, men vilka körde bilen som for ifrån platsen i hög hastighet?

Om man tittar på bilden där dom två ligger på marken. Så kanske det är så att den som ligger raklång sköts först. Och stod still.
Medan den som ligger på sidan sköts som nummer två. Och kanske på börjat en rörelse mot bilen.

Jag tror att de båda sköts från nära håll och att skytten befann sej någonstans i mitten mellan dom två skjutna.
Dock har vi inte mer än vad som står i media att gå efter.
Men poliser samt åklagare har haft fel förr. Trots ord som sannolika skäl.

Även om jag tror att rätt misstänkta är dom nu anhållna.
Så kan det finnas andra som bör granskas ordentligt för att ev avfärdas från utredningen eller inte.
Visst det har åkts till Landvetter för hämtning.
Men dessa kan också ha lämnats och färden har gått vidare.
I så fall är det är ju fullt möjligt att någon/några fått syn på bilen och följt efter bilen för att göra upp.Alternativt var man ute efter resenärerna,jagade bilen och fick stopp.
Varpå bråk och babbel uppstod.
Eftersom BO tillhörde samma gäng så tog man helt enkelt och sköt ihjäl dessa.

Om det mot all förmodan skulle gått till på liknande sätt.
Ja då ska dom misstänkta vara glada över att dom sitter där dom sitter.

Att följa media och skriva precis samma sak är inte svårt.
Att finna alternativ är svårare.
Men enklats är tydligen att skriva blatte och liknande i var och varannan mening.
Hela tråden är ju nedlusade av intetsägande inlägg som inte ens handlar om morden.
Utan mer om flickors val av pojkvän eller invandrarfientligt svammel.
Sånt finns det andra trådar för.

Vilket land dom inblandade är ifrån är oväsentligt i denna tråd.
Det viktiga är att mördaren åker dit. Och det ordentligt.
Citera
2015-03-11, 00:07
Medlem
Gloria.Romanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butiksagare
Mened är inom flera länders rättssystem ett brott varigenom den som avgivit vittnesed inför domstol, sedan i sitt vittnesmål ljuger på ett sådant sätt att han eller hon påverkar målets utgång. Påföljden är vanligtvis fängelse. Man skiljer på mened och på att vägra besvara en fråga under huvudförhandling. I det sistnämnda fallet kan häktning komma i fråga.[1]

Den som ljuger i en rättegång utan att ha avgivit ed men under sanningsförsäkran, gör sig skyldig till brottet osann partsutsaga.[1
Frågeställaren tänkte nog mer på ljug i förhören med polisen. Det är ej mened.
Citera
2015-03-11, 00:08
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoffelius
Det var det dummaste jag hört.

Citat:
Ursprungligen postat av Gloria.Romana
Nej, även västerut. Klockan går ju i motsatt riktning då. Dygnet kastas om i vilket fall.

Om du reser i söderriktning eller norrut så blir klockan densamma däremot. Så, nej - de ljuger inte.

Citat:
Experterna är eniga om att jetlagen för de flesta blir värre om man åker österut än västerut.
Om man kommer hem från Asien får man svårt att somna på kvällen.

http://www.aftonbladet.se/resa/flyg/article12031774.ab

Att han skulle ha stannat hemma från festen pga jetlag (dvs att han var trött) stämmer alltså inte.
Senast redigerad av Flor-Ida 2015-03-11 kl. 00:10.
Citera
2015-03-11, 00:08
Medlem
låter osannolikt att BO skulle ha haft skyddsvästar på sig, men vad vet jag. Svårt att få ihop det med att den 18-åriga flickvännen var med i bilen.
Citera
2015-03-11, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Skyddande av brottsling kräver att en person undanröjer bevis, eller hjälper en gärningsman att inte bli hittad.

Om hon under en rättegång vittnar falskt under ed, så kan hon bli åtalad för detta.

Ett annat scenario som kan var brottsligt är om hon i förhör hittar på saker för att försöka få en annan person att verka vara gärningsman. Då kan hon åka dit på förtal.

Det skulle vid ev rättegång inte bli aktuellt för henne att vittna under ed iom att hon är närstående. De behöver ed inte avläggas
Citera
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrstorpotatis
En fundering: Det har tidigare i tråden spekulerats om albaner som i slutänden på något sätt har blivit blåsta. Om detta stämmer borde de ställa krav på t.ex MGM att ordna upp det hela. MGM kan ju till och med fått ett ultimatum.. Han eller BO, någon får sona i slutänden.
Tack vare MGMs relation till BO kan även det hela kanske skett under övervakning av Albanerna? Detta kunde förklara varför de tog med tjejen, hur skytten/ skyttarna kunde komma så nära, och även varför tjejen sköts. Hon kände kanske skytten bra?(de räknade helt enkelt aldrig med detta). Skulle detta kunna vara ett trovärdigt scenario?

För övrigt verkar en del skott ha blivit avlossade om man utgår från att i stort sett alla gula bevismarkeringar markerar tomhylsor. Det ger även en fingervisning om hur skytten har rört sig då markeringarna ligger i två grupper på bilden.

Jag tror inte det är hylsor, är nog mest fotspår och fimpar, typ. Fup får utvisa om jag gissar rätt.

Eller är det någon som har sett tomhylsor?
Citera
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, du är inte tvungen att kontakta polisen för du misstänker något - om du däremot VET att det är så men väljer att skydda vederbörande så kan du givetvis få problem.
Okej bra, då får polisen göra sitt jobb så får vi se om det går framåt eller inte. Jag kommer inte tipsa dom.
Citera
Medlem
Gloria.Romanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Ett annat scenario som kan var brottsligt är om hon i förhör hittar på saker för att försöka få en annan person att verka vara gärningsman. Då kan hon åka dit på förtal.
Nej, falsk tillvitelse heter det. Förtal är något annat.
Citera
Medlem
Kadodis avatar
Jag satt inlåst tillsammans med MS på sirius ungdomshem ("ungdomsanstalt"). Bara en personal råkade säga något i fel ton så kunde matbordet bli kaffeved. Är det något annat ni undrar om honom så fråga.Satt ändå rätt länge med honom.
Citera
2015-03-11, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Om det är bröderna Alibaba som gjort det så borde det finnas 2 st pickadoller med i bilen när dom anländer.

För att kunna avrätta offren på så nära håll krävs först ett överaskningsmoment följt av en iskall pistolmynning mot bakhuvudet på minst 2 av offren och helst samtidigt.

Att man efter en häftig ordväxling ute i mörkret drar fram en pickas och skjuter ett helt magasin i nån slags Reservoir Dogs-uppgörelse borde funka också men då borde det ha hörts många skott och många skott borde också ha missat och grävt sig in i angränsande trästaket eller hus. Kulrester borde finnas lite överallt.
En pistol som lät som smällare och en pistol som var lite tystare så grannarna inte hörde skotten alls från den? Har man bra glas i fönsterutorna hemma kan man kanske stänga ute ganska mycket ljud
Citera
2015-03-11, 00:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Enligt tidningen så kom de två bröderna, flickvännen och ytterligare en vän hem från en resa till Thailand vid sjutiden på fredagskvällen och det var Rawand som hämtade de. Vem var vännen var det AJ?
Men samtidigt har det väl sagts att den som var skyldig pengar var rädd och även den andra killen som var i bilen... Verkar vara en jäkla massa människor i bilen...
Citera
2015-03-11, 00:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Okej bra, då får polisen göra sitt jobb så får vi se om det går framåt eller inte. Jag kommer inte tipsa dom.
Har du något som kanske kan hjälpa dom så självklart ska du tipsa!! Tipsa anonymt bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in