2015-03-12, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Pratar vi om detta tillslaget?

http://www.expressen.se/gt/knarkbeslag-vid-prinsess-slottet/

Nej.
Citera
2015-03-12, 01:00
Medlem
PharmaCysts avatar
Det var ju en alban som sköts i Borås i slutet på februari.. Han sysslade också med droger och dylikt
Citera
2015-03-12, 01:01
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Tror inte att han hade nåt vittne som såg att han packade upp väskan dock Sant han kanske drog på sig ett par som var enklare att snöra. Men killskor i allmänhet är ju ganska enkla att ta på och ta av sig men han hade kanske skavsår Eller så hade han sina egna skor till BP men en av MG bytte skor med honom på BP för att förvirra med skoavtryck dna på platsen med det känns väldigt osannolikt. Tror faktiskt att festens plats har diskuterats i tråden men hittar inget om det nu

Här är biden som startade sko frågan. Om man tittar på kroppsformen ser det ut som en kvinna. Men på den andra delen av bilden (som jag inte hittar) ser man ett par blå skor som inte passade för en kvinna ansåg någon. Då kom diskussionen upp att hon lånade ett par för de skulle ju bara hämta och fixa lite snabbt för att sen förmodligen komma tillbaka
Citera
2015-03-12, 01:02
Medlem
Citat:
Har någon lex på övriga inblandade?
Det står vad det tidigare varit för domar på mannen och en kvinna är med i scenariot. Då kan det vara så att Alaa skulle vara med som backupp.
Bara en tanke

Ja det har postats utdrag från BO och MGM tror jag. De övriga flickvänner med mera tror jag ingen har gjort slagningar på. BO-Kvinnan är dock ostraffad vilket har sagts i media. Känns som Alaa var med som backup och enligt hans tjej så var han ju inte bara en angel utan också en som ställde upp för andra så det är inte otänkbart att BO behövde hans stöd och Alaa tvekade inte utan gick till BP eller blev upphämtad av BO som körde till BP.
Citera
2015-03-12, 01:04
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ja det har postats utdrag från BO och MGM tror jag. De övriga flickvänner med mera tror jag ingen har gjort slagningar på. BO-Kvinnan är dock ostraffad vilket har sagts i media. Känns som Alaa var med som backup och enligt hans tjej så var han ju inte bara en angel utan också en som ställde upp för andra så det är inte otänkbart att BO behövde hans stöd och Alaa tvekade inte utan gick till BP eller blev upphämtad av BO som körde till BP.

Så tänker jag också
Citera
2015-03-12, 01:06
Medlem
Citat:
Här är biden som startade sko frågan. Om man tittar på kroppsformen ser det ut som en kvinna. Men på den andra delen av bilden (som jag inte hittar) ser man ett par blå skor som inte passade för en kvinna ansåg någon. Då kom diskussionen upp att hon lånade ett par för de skulle ju bara hämta och fixa lite snabbt för att sen förmodligen komma tillbaka
Men jag tro inte alla BO var på festen, Jag tror AF var på festen de andra (tjejen och killen) kom nog hemifrån. Var är bilden du menar? Den kom inte med
Citera
2015-03-12, 01:17
Medlem
Citat:
Helt ok

Du undrade över om det kändes att bli skjuten och personen som hamnade i fosterställning.

Av just kulan känner du inget, nerverna blir bedövade. Är det en träff i buken blir det samma reaktion som om det vore ett kraftigt knytnävsslag och är vederbörande otränad, kryper personen ihop av trycket.
Citera
2015-03-12, 01:21
Medlem
Citat:
Nej det har nämnts i media som 2 olika tillfällen. På dagen var det nåt med att de som försökte storma skrek nåt i stil med "polisen har dödar dom". Och på Natten var det nåt i stil med "det är polisens fel".

Kan det vara så att BO har tipsat om något och folkhopen menar att polisen inte skyddade angivarna. En vild gissning.
Citera
2015-03-12, 01:31
Medlem
Citat:
Men jag tro inte alla BO var på festen, Jag tror AF var på festen de andra (tjejen och killen) kom nog hemifrån. Var är bilden du menar? Den kom inte med

BO (af) var enligt uppgifter på den där "festen" men smet ut i någon annans skor kort före morden. Om de andra BO också var på festen vet jag inte.

MGM1 sågs under en bro (?) med en/sin tjej nära brottsplatsen strax innan morden. Tror det är samma MGM som sedan dök upp på festen sent på natten efter morden. MGM2 åkte hem för att packa upp och hänga med sin flickvän/sambo. Flickvännen gått i god för att MGM skulle tillbringat hela natten där (med väldigt haltande argument dock).

Men oavsett verkar ju BO och MGM aldrig varit på den där "festen" samtidigt i alla fall.
Citera
2015-03-12, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
FAst observationer hade gjorts, både av grannar och tidningsbud. Men ingen bekvämade sig att ringa polisen.

Moderator, kan du lägga information i första inlägget. Eller kan den som ansvarar för sammanfattningen uppdatera information med att "Det ryktas om ett tidningsbud som sett kropparna och ignorerat det, dock ej bekräftat att vara förmer än ett Flashback-rykte".

Första gången någon påstod i denna tråd att ett tidningsbud sett kropparna var Hybbe 22:48 7 mars.
(FB) Misstänkt trippelmord i Uddevalla 2015-03-07
Efter att jag ifrågasatt "sanningshalten" och bad om referenser bekräftade Drebel Hybbes tes 09:16 10 mars med att det har figurerat i media, men inte längre

Jag har sökt på både brevbärare och tidningsbud i tråden och via google utan att hitta några referenser till tesen. Endast Hybbes information och Debels bekräftelse visar på att ett tidningsbud har sett två döda kroppar som han trodde var utslagna fyllon.

I SvD berättar en kvinna att hon såg två kroppar på morgonen och det syntes tydligt att det var två döda personer. Vilket också talar emot tidningsbud-tesen (dock är det ljusare på morgonen än på natten, samt ett eventuellt tidningsbud kanske skyndade förbi)
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/tre-personer-har-hittats-ihjalskjutna-i-uddevalla_4390511.svd

Mitt inlägg #6046 har fortfarande inte kritiserats eller visat sig vara felaktigt.

Därför tycker jag det borde vara med i sammanfattningen att Tidningsbudet är en obekräftad uppgift så vi kan få nyankomna skribenter till att fokusera på relevant information.

Glöm ett eventuellt tidningsbud fram tills någon visar konkret fakta på att personen existerar plus har sett döda kropper.

(varför jag inte kan släppa tidningsbudets vara eller inte vara är för att jag finner den historien som väldigt "intressant urban legend", och såna kan lätt spinna vidare. Om några år kommer vi forfarande få höra och läsa om morden i Uddevalla och tidningsbudet....)
Citera
2015-03-12, 01:41
Medlem
Citat:
Pratar vi om detta?
http://www.expressen.se/gt/knarkbeslag-vid-prinsess-slottet/
Har inte läst det du länkade till tidigare. Vad tror du har hänt där?
Citera
2015-03-12, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spidflam
Moderator, kan du lägga information i första inlägget. Eller kan den som ansvarar för sammanfattningen uppdatera information med att "Det ryktas om ett tidningsbud som sett kropparna och ignorerat det, dock ej bekräftat att vara förmer än ett Flashback-rykte".

Första gången någon påstod i denna tråd att ett tidningsbud sett kropparna var Hybbe 22:48 7 mars.
Efter att jag ifrågasatt "sanningshalten" och bad om referenser bekräftade Drebel Hybbes tes 09:16 10 mars med att det har figurerat i media, men inte längre

Jag har sökt på både brevbärare och tidningsbud i tråden och via google utan att hitta några referenser till tesen. Endast Hybbes information och Debels bekräftelse visar på att ett tidningsbud har sett två döda kroppar som han trodde var utslagna fyllon.

I SvD berättar en kvinna att hon såg två kroppar på morgonen och det syntes tydligt att det var två döda personer. Vilket också talar emot tidningsbud-tesen (dock är det ljusare på morgonen än på natten, samt ett eventuellt tidningsbud kanske skyndade förbi)
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/tre-personer-har-hittats-ihjalskjutna-i-uddevalla_4390511.svd

Mitt inlägg #6046 har fortfarande inte kritiserats eller visat sig vara felaktigt.

Därför tycker jag det borde vara med i sammanfattningen att Tidningsbudet är en obekräftad uppgift så vi kan få nyankomna skribenter till att fokusera på relevant information.

Glöm ett eventuellt tidningsbud fram tills någon visar konkret fakta på att personen existerar plus har sett döda kropper.

(varför jag inte kan släppa tidningsbudets vara eller inte vara är för att jag finner den historien som väldigt "intressant urban legend", och såna kan lätt spinna vidare. Om några år kommer vi forfarande få höra och läsa om morden i Uddevalla och tidningsbudet....)
Tidningsbudet var en påhittat teori. Det finns ingen källa från media om det. Det pratades om allt det här igår. Dra inte upp det igen ,skrolla istället tillbaka till tidigare så får du se att det inte finns någon källa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in