2015-03-12, 00:34
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrstorpotatis
Som sagt, bara min egna teori som är ihopsatta av olika inslag från tråden. Det nämns albaner i samband med ett narkotikabeslag som ev. till viss del ska kunna relateras till Uddevalla.

Ja jag läste om det. Tror det var runt 30-40 personer som åkte in eller blandar jag ihop det?
Läste efter sökning att flera av parterna kan kopplas till flera brott i Uddevalla.
Och att det förekommit en hel del personrån där pistol varit vapnet
Citera
2015-03-12, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PekkaPojkka
Måste vara ihop blandat med vad någon/några skrek vid brottsplatsen på förmiddagen när det var stökigt vid avspärrningen.
Nej det har nämnts i media som 2 olika tillfällen. På dagen var det nåt med att de som försökte storma skrek nåt i stil med "polisen har dödar dom". Och på Natten var det nåt i stil med "det är polisens fel".
Senast redigerad av ulvan 2015-03-12 kl. 00:42.
Citera
2015-03-12, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaruzelski
Det är en tanke som någon har framfört, att visst albanskt intresse från Skövde tror jag det var, skulle ligga bakom ett narkotikaparti som har tagits omhand av polis i en razzia.
Det skulle vara detta saknade parti som orsakar den skuld som BO sägs vara ansvarig för. På något sätt skulle detta göra att det var någon annan, "mer proffsig" mördare än MGM som ligger bakom avrättningarna.
Inte många har hakat på detta...

Nu var detta inte något albansk intresse från Skövde. Albaner är en trådsanning.

Däremot var det ett större parti (ca. 40K) från Holland, som även någon eller några i Uddevalla hade kopplingar till. De flesta från Skövdetrakten är inlåsta men det finns några lösgående fortfarande.
Citera
2015-03-12, 00:40
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Det var ett större knarkparti som beslagtogs. De flesta sitter förmodligen inlåsta men några är fortfarande lösdrivande.
Detta parti hade någon koppling även till Uddevalla, vilken eller vilka som var kontaktpersoner i Uddevalla har tydligen inte framkommit. Så det kan mycket väl vara ett motiv.

Nu är det förmodligen inte för skulder de bragts om livet. Om de däremot varit tipsare så att partiet stoppades, blir det med all sannolikhet avrättning.

Pratar vi om detta tillslaget?

http://www.expressen.se/gt/knarkbeslag-vid-prinsess-slottet/
Citera
2015-03-12, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
När åtal är väckt.
Så det blir tidigast om några månader och i värsta fall om något åt? Finns det något man kan få ta del av om de blir häktade?
Citera
2015-03-12, 00:41
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Nej det har nämnts som 2 olika tillfällen. På dagen var det nåt med att de som försökte storma skrek nåt i stil med "polisen har dödar dom". Och på Natten var det nåt i stil med "det är polisens fel".

Pratar vi om detta?
http://www.expressen.se/gt/knarkbeslag-vid-prinsess-slottet/
Citera
2015-03-12, 00:45
Medlem
Willow1s avatar
Har någon lex på övriga inblandade?
Det står vad det tidigare varit för domar på mannen och en kvinna är med i scenariot. Då kan det vara så att Alaa skulle vara med som backupp.
Bara en tanke
Citera
2015-03-12, 00:45
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Tror att det kan göra rätt ont om det inte är dödande

Hur tänkte du nu? Skulle det av någon anledning göra mer ont av att bli skjuten av misstag?

Snarare så beror det nog på VAR du blir skjuten på kroppen någonstans, inte VARFÖR du blir skjuten..
Citera
2015-03-12, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gloria.Romana
Så flickvännen ger alltså den ene MGM alibi. Har hon gjort detta i en intervju i Aftonbladet eller Expressen? Jag har inte läst någon sådan intervju i de medier jag följer (vilket ej inkluderar Aftonbladet/Expressen).

Ingen person har givit den andre grabben alibi då?
Nej, inte vad jag har läst iaf, någon här på fb ska ha sett honom med en kvinna nära bp någon gång mellan han kom hem och när brottet skedde. Sedan dyka upp på festen halv tre
Citera
2015-03-12, 00:51
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Så flickvännen ger alltså den ene MGM alibi. Har hon gjort detta i en intervju i Aftonbladet eller Expressen? Jag har inte läst någon sådan intervju i de medier jag följer (vilket ej inkluderar Aftonbladet/Expressen).

Ingen person har givit den andre grabben alibi då?

Citat:
Ursprungligen postat av sugerbra
Nej, inte vad jag har läst iaf, någon här på fb ska ha sett honom med en kvinna nära bp någon gång mellan han kom hem och när brottet skedde. Sedan dyka upp på festen halv tre

Är det detta ni söker?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20447115.ab

http://www.expressen.se/gt/brodernas-kompis-vet-att-de-ar-oskyldiga/
Citera
2015-03-12, 00:51
Medlem
Nicitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Det har tidigare varit diskussion om BOet som ligger i fosterställning. Det undrades om det var en kvinna pga den form höften hade. Men skorna är väldigt off för att bäras av en kvinna ansåg någon.
Personligen tror jag det är en hon om man ser på händerna som är smalare än en mans över knogen.
Det var bilden där man ser BOet när de öppnar tältduken

Citat:
Det låter extremt långsökt att man skulle dumpa ett par skor på det viset.

Dessutom så är det inga skor som är eftersökta vad som har kommit ut.

Att skor var eftersökta, läste jag här. Så det kanske inte alls stämmer överens med verkligheten. Hade inget med BO eller hennes skor att göra. Utan helt enkelt att skor eftersöktes. Jag lägger ingen värdering det, men det fick mig att tänka på detta tillfälle. Som sagt, inte ovanligt att ,"kunder", kommer in och byter gamla skor mot nya. Lite årstidsbundet sådär.... Men svindyra,(i stort sett oanvända),skor mot skitbilliga fick oss att fundera ordentligt och det visade sig vara helt rätt. Så det händer.
Senast redigerad av Nicita 2015-03-12 kl. 01:01.
Citera
2015-03-12, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sugerbra
Ja, han hade enligt vittne packat upp sin väska hemma och alltså efter det åkt/gått på festen?
Tänkte på det nu, vart kan festen ha ägt rum? Var den nära bp kan ju det förklara varför bo lånade ett par skor. Hans egna kanske var bökigare att ta på sig och han skulle bara iväg en stund.
Tror inte att han hade nåt vittne som såg att han packade upp väskan dock Sant han kanske drog på sig ett par som var enklare att snöra. Men killskor i allmänhet är ju ganska enkla att ta på och ta av sig men han hade kanske skavsår Eller så hade han sina egna skor till BP men en av MG bytte skor med honom på BP för att förvirra med skoavtryck dna på platsen med det känns väldigt osannolikt. Tror faktiskt att festens plats har diskuterats i tråden men hittar inget om det nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in