2015-03-12, 00:21
Medlem
Nicitas avatar
Har inte läst så mycket här idag, men läste att ett par skor ev var eftersökta. Ett tips är att kolla med butiker i stan. Alltsomoftast kommer "kunder", in och byter gamla skor mot nya. Har varit med om ett tillfälle när detta hände, ganska sent. Kunden drog till sig personalens uppmärksamhet när han passerade kassan. Personalen noterade hans nya skor och efter en titt i kamerorna, såg vi att han kom in i ett par skor och gick ut i andra. Inte jätteovanligt, kan man tänka. Men han kom in i rätt så dyra, specialskor, (knappt använda), och bytte dom mot skor för ca 150 spänn. Det gick inte ihop....Polisen kontaktades och det visade sig vara intressant.
Citera
2015-03-12, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
I media står det att: Enligt flickvänner var de framme i Uddevalla 19.00. Det vara bara en BO som var på festen (AF) och efter 2.30 dök en av MGM upp på festen den andra var hemma och sov hela natten enligt en person som också sov hela natten. Men sen har jag för mig att det var någon som sa i tidningen att han kunde intyga att en av MGM varit hemma hela kvällen. Tror han menar den som dök upp på festen 2.30 så det är allmän rörigt
Ja, han hade enligt vittne packat upp sin väska hemma och alltså efter det åkt/gått på festen?
Tänkte på det nu, vart kan festen ha ägt rum? Var den nära bp kan ju det förklara varför bo lånade ett par skor. Hans egna kanske var bökigare att ta på sig och han skulle bara iväg en stund.
Citera
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gloria.Romana
Jag tror det gör lika ont om man blir träffad av ett vådaskott som av ett avsett skott.

Naturligtvis! Men det kan var upprinnelsen. En situation som flippar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
När kan man få tillgång till FUP?

När åtal är väckt.
Citera
2015-03-12, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Vänta lite nu! Jag måste ha ett glapp? Vilka Albaner??
Det är en tanke som någon har framfört, att visst albanskt intresse från Skövde tror jag det var, skulle ligga bakom ett narkotikaparti som har tagits omhand av polis i en razzia.
Det skulle vara detta saknade parti som orsakar den skuld som BO sägs vara ansvarig för. På något sätt skulle detta göra att det var någon annan, "mer proffsig" mördare än MGM som ligger bakom avrättningarna.
Inte många har hakat på detta...
Citera
2015-03-12, 00:23
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicita
Har inte läst så mycket här idag, men läste att ett par skor ev var eftersökta. Ett tips är att kolla med butiker i stan. Alltsomoftast kommer "kunder", in och byter gamla skor mot nya. Har varit med om ett tillfälle när detta hände, ganska sent. Kunden drog till sig personalens uppmärksamhet när han passerade kassan. Personalen noterade hans nya skor och efter en titt i kamerorna, såg vi att han kom in i ett par skor och gick ut i andra. Inte jätteovanligt, kan man tänka. Men han kom in i rätt så dyra, specialskor, (knappt använda), och bytte dom mot skor för ca 150 spänn. Det gick inte ihop....Polisen kontaktades och det visade sig vara intressant.

Det var kanske därför MGM hade nya skor vid gripandet
Citera
2015-03-12, 00:25
Medlem
Gloria.Romanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicita
Det låter extremt långsökt att man skulle dumpa ett par skor på det viset.

Dessutom så är det inga skor som är eftersökta vad som har kommit ut.
Citera
2015-03-12, 00:26
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaruzelski
Det är en tanke som någon har framfört, att visst albanskt intresse från Skövde tror jag det var, skulle ligga bakom ett narkotikaparti som har tagits omhand av polis i en razzia.
Det skulle vara detta saknade parti som orsakar den skuld som BO sägs vara ansvarig för. På något sätt skulle detta göra att det var någon annan, "mer proffsig" mördare än MGM som ligger bakom avrättningarna.
Inte många har hakat på detta...

Låter lite långsökt. Även om de inte har de vassaste knivarna i lådan så backar man nog på att göra sig osams med de stora killarna. Tack
Citera
2015-03-12, 00:29
Medlem
Herrstorpotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Vänta lite nu! Jag måste ha ett glapp? Vilka Albaner??

Som sagt, bara min egna teori som är ihopsatta av olika inslag från tråden. Det nämns albaner i samband med ett narkotikabeslag som ev. till viss del ska kunna relateras till Uddevalla.
Citera
2015-03-12, 00:30
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gloria.Romana
Det låter extremt långsökt att man skulle dumpa ett par skor på det viset.

Dessutom så är det inga skor som är eftersökta vad som har kommit ut.

Det har tidigare varit diskussion om BOet som ligger i fosterställning. Det undrades om det var en kvinna pga den form höften hade. Men skorna är väldigt off för att bäras av en kvinna ansåg någon.
Personligen tror jag det är en hon om man ser på händerna som är smalare än en mans över knogen.
Det var bilden där man ser BOet när de öppnar tältduken
Citera
2015-03-12, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av President
Precis under texten "uddevalla" ser man M*rks huvud. Han verkar gråta och krama en äldre turk.

https://www.frieord.no/wp-content/uploads/2015/03/2015-03-07_1214.png
Ser inte ut som mark imo
Citera
2015-03-12, 00:34
Medlem
Gloria.Romanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugerbra
Den ena mgm, (tror m*rk) enligt vittne på festen kom han dit runt halv tre på natten och var "som vanligt"
Broderna ska ha legat och sovit med sin flickvän enligt henne
Så flickvännen ger alltså den ene MGM alibi. Har hon gjort detta i en intervju i Aftonbladet eller Expressen? Jag har inte läst någon sådan intervju i de medier jag följer (vilket ej inkluderar Aftonbladet/Expressen).

Ingen person har givit den andre grabben alibi då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in