Citat:
Ursprungligen postat av
jongari
Programmet var bättre när Per Morberg var med, om det blir fler säsonger så hoppas jag att han kan vara med i nästa igen.
Jag tycker Morberg är helt odräglig. Allmänt otrevlig och tycker han är störst, bäst och vackrast. Har nog inte sett en mer självcentrerad människa. Den nya juryn är så mycket trevligare och det ger en så mycket bättre stämning genom tv-rutan (utan att de för den sakens skull är för snälla om någon deltagare brister i själva matlagningen).
Jag har haft lite hatkärlek mot Morberg genom åren, har sett alla hans matlagningsprogram Vad blir det för mat? och Den stora matresan, gillar även hans kokböcker (jag gillar inte kokböcker med bara recept, utan det måste finnas lite fördjupande texter och reportage också som det gör i kokböcker nu för tiden från bland annat Paolo Roberto, Glenn Strömberg, Börje Salming, Edward Blom mfl - lite om deras resor, uppväxt, släkt, liv, restauranger, platser osv med vackra bilder till).
Kan inte förstå hur hans familj står ut med honom om han är sån som man fått uppfattningen av. Han va ju förbluffande oförskämd (minns inte exakt hur orden föll) i telefon mot Filip Hammar när denne ringde å frågade om Per ville va me i nåt av deras program (Hissen eller Nittileaks eller vad det nu var). Tycker du inte han har en lite nedsättande, härskarteknik-aktigt förhållnigssätt mot omgivningen?